Ik had even een vraagje. We zijn net bij de huisartsenpost geweest met mijn zoontje van 2,5 omdat zijn piemeltje helemaal dik en pijnlijk was. Is dus ontstoken. Had hij een paar maanden geleden ook al een keer. Nou zei de arts dat als de onsteking weg is, we een keer naar de huisarts moesten om er naar te laten kijken of zijn voorhuid niet te nauw is. Ik begreep eruit dat er dan eventueel een ingreep zou moeten worden gedaan. Op het moment zelf niet echt verder gevraagd ivm een brullend kind op mijn arm (maakt een gesprek altijd een beetje moeilijk!), maar nu thuis begin ik me toch wel af te vragen hoe dat zit. Heeft iemand hier ervaring mee? :
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar de zoon van me vriendin had het ook, en toen hebben ze gekozen voor een besnijdenis, dat zit dan meestal ook in de verzekering. Ik hoop voor je dat alles snel achter de rug is en dat je zoontje geen last meer zal hebben. Groetjes Jolie
het zoontje van mn schoonzus heeft dat ook gehad. Ook idd onstoken en dik. Ze zegt nu dat als ze eerder had geweten dat het besnijden zo goed geholpen had dat ze het meteen had laten doen. Omdat de kleine nl veel pijn aan zn piemeltje heeft gehad en die dokters steeds die huid naar achteren wilde doen om te onderzoeken, is het piemeltje een zeer ontoegankelijk gebied geworden. Hij is nu 8 en het gaat goed. Zn mama mag t gewoon weer wassen, maar daar is wat tijd overheen gegaan. Als ze je ooit de tip geven koelen dan niet doen. Dat doet schijnbaar nog meer pijn. Hopelijk blijft je kleine man dit bespaart. T besnijden zelf had t manneke geen last. Die pijn was blijkbaar niks tegenover de ontsteking of het dikke eikeltje.
Mijn neefje had het ook en is toen hij een jaar of 2 /3 was besneden. Scheelde een boel pijn voor hem.
mijn oudste zoontje had ook een vernauwde voorhuid en hij is besneden toen hij anderhalf was.mijn jongste zoontje is ook besneden met anderhalf. de ingreep valt echt reuze mee,we kwamen s'morgens om 7 uur in het ziekenhuis,werden om 8 uur geholpen. je haalt je kindje een half uurtje later op op de uitslaapkamer en gaat naar de dagpolie als je zoontje heeft gedronken en geplast mag hij weer naar huis. mijn kinderen werden wakker en zijn meteen gaan spelen,ze hadden er weinig last van. de dagen erna lekker in een badje met biotex en klaar is het friemeltje .
Mijn neefje had het ook. Ook besneden. 'Ingreep' klinkt in mijn oren erger dan dat ik het heb meegekregen.
Zo te horen valt dat allemaal wel mee. Heb vandaag de huisarts nog even gebeld en die wil hem idd nog even zien als de ontsteking weg is. Ze had de eerste keer al een kinderarts telefonisch geraadpleegd, en wil hem nu waarschijnlijk doorverwijzen. Het lijkt me alleen zo eng als hij onder narcose zou moeten. Bang dat dat misgaat en hij erin blijft ofzo. Hij is nu wel ontzettend zielig. Heeft de hele nacht (tegen mijn principe in) bij ons in bed gelegen en werd om het half uur wakker en snikte dan telkens "au mama, tiemel au" Zóóóóo zielig! Vandaag bijna de hele dag in een te grote onderbroek zonder luier rond laten lopen. Ging een stuk beter, zo'n grote luier is natuurlijk ook pijnlijk. Heeft maar 1 keer een ongelukje gehad, dus daar was ik dan heel trots op. Misschien is dit gelijk de aanzet tot zindelijkheid!
Goedemorgen allemaal... Een besnijdenis is toch niet direct noodzakelijk? Steph heeft er ook last van gehad (wil nog steeds niet helemaal naar achter) Maar we hebben vorig jaar zomer een zalfje gekregen, wat we 2 maal daags op zijn piemeltje moesten smeren, met name rond de opening van het voorhuidje en na 4 weken zagen wij echt verschil en had hij geen last meer van ballooning, (tijdens het plassen loopt eerst de voorhuid vol, alvorens het naar buiten sijpelt, zoooo zielig) Greetz Lou
Gelukkig is zijn piemeltje inmiddels weer normaal formaat en kleur. En volgens mij geen pijn meer, want ik mag hem gewoon weer wassen en luiers verschonen. Nog 2 dagen de antibiotica kuur en dan kan ik een afspraak maken bij de arts. ik ben wel blij te lezen dat voor de meesten zo'n ingreep wel meeviel. Ik ben benieuwd wat de arts erover zal zeggen. Bedankt voor al jullie reacties in ieder geval. Heeft mij wat minder ongerust gemaakt.
Mijn zoontje is geopereerd toen hij bijna drie werd. Het is een kleine ingreep maar een enorme opluchting voor hem. Kan niet naders zeggen dan; Doen...