Nog geen peuter, 21 maanden, maar denk dat het meer hier past, ze is er vroeg bij . Ze is zo driftig...en ik ben op zoek naar tips en herkenning... Het was KDV dag, maar ervoor en erna heeft ze zes keer (in maar 5 uur tijd dus) een giga driftbui gehad. Krijsen, gillen, boos! Ik kreeg elke keer pas na 10-15 min contact met haar. Ik hield haar dichtbij me, want ik weet zeker dat ze zichzelf zou bezeren... Ik probeer de buien zoveel mogelijk voor te zijn door te zeggen wat we gaan doen enz, maar het minste of geringste triggert haar. We voelen ons zo machteloos, vreselijk om te zien, arm meisje . We zijn ook sinds kort bij een kinderarts omdat ze slecht slaapt en regelmatig koorts/verhoging heeft (minimaal eens per maand), medische oorzaken uit te sluiten dus. KNO kwam niets uit. Nu volgt urinecheck en als wij daar ook achter staan bloedafname op zoek naar infecties. Maar een pittige tante is ze al vanaf dag 1, dus de kans is ook behoorlijk aannemelijk dat het haar karakter is nu op deze leeftijd.
Mijn zoontje heeft ongeveer vanaf 18mnd flinke driftbuien gecombineerd met slecht slapen.Voor hem is regelmaat en goed slapen heel belangrijk,dan gaat het echt veel beter. Hier kan ik mijn zoontje het beste in zijn driftbui met rust laten en laten gaan,zorgen dat ie zich geen pijn kan doen en verder negeren.Alles was ik doe maakt het erger,echt naar om te zien want hij kan zich zo overstuur helpen.Ik weet ondertussen hoe het gaat,als ie uitgeraasd is wil ie bij me komen zitten met zijn knuffel en met mij even kroelen.Het is even een soort van ontladen ofzo.