Baby 11 maanden 's avonds ineens klaarwakker!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by evelien297, Nov 20, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

Nov 23, 2012
    3,168
    129
    63
    Hoi dames!

Zit hier met extreme wallen achter mijn computer, dus wilde toch even dit topic openen :)

Onze zoon is net 11 maanden en is ontzettend aan het rommelen met zijn slaapjes. Sliep al heel lang 3x per dag (tussen 45 min en 1,5 uur per keer), en sinds een week of 2 slaapt hij 2x per dag (totaal ongeveer 2 a 2,5 uur).

Maar gisteren bijvoorbeeld was hij helemaal kapot, dus heb hem iets vroeger op bed gelegd (normaal 19.00u, nu 18.30u), want hij trok het echt niet meer. Wordt hij ineens om 20.30u wakker, en stond rechtop in zijn bed te springen! Heb hem toen weer goed gelegd in bed maar er was hevig protest, no way dat hij zou gaan slapen. Heb hem maar naar beneden gehaald zodat hij misschien wat energie kwijt kon, en om 22.00u sliep hij toen weer. Tot 04.15u, want meneertje was weer klaarwakker! Om 05.30u weer gaan slapen tot 06.30u.

Snap er helemaal niets van! Zo komt hij toch niet aan genoeg slaap?? Even voor de extra info: hij is dus niet huilerig, hij is juist klaarwakker en hartstikke vrolijk! Maar die 2x slapen per dag (1x in de ochtend en 1x in de middag) heeft hij denk ik nog echt wel nodig, want dan slaapt hij heel snel in en zie je ook echt dat hij moe is...

Wie heeft hier ervaring mee?

2. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

Nov 17, 2014
    4,059
    21
    38
    Female
    Bekende 11 maanden sprong

3. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

Nov 23, 2012
    3,168
    129
    63
    Is het echt alleen te wijten aan zo'n sprong?

En als dat zo is, hoe lang duurt die dan? ;)

4. Martje81

Martje81 Lid

Feb 15, 2013
    94
    0
    6
    NULL
    NULL
    Je verhaal is zo herkenbaar! Vreselijk vermoeiend. Bij ons was het vooral doorkomende tandjes 4 tegelijk en frustraties lopen, praten en van alles willen. Het duurt nu toch wel zo 4 weken. Deze week ook flink ziek. Ik geloof wel dat we het ergste hebben gehad. Je kan niets anders doen dan je tijd uitzitten en het loslaten. En het voor je kindje zo aangenaam mogelijk maken mocht hij last hebben van doorkomende tandjes/kiezen. Sterkte

5. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

Nov 23, 2012
    3,168
    129
    63
    Jeetje 4 tandjes tegelijk! :eek: Die frustraties heeft mijn zoon ook inderdaad! In zijn loopstoel letterlijk aan het rennen door de kamer, zitten, aan de tafel optrekken, weer laten vallen, weer optrekken, hij heeft het er maar druk mee :) Ik denk inderdaad dat we het maar moeten uitzitten.. Maar deze sprong is best heftig!

6. Martje81

Martje81 Lid

Feb 15, 2013
    94
    0
    6
    NULL
    NULL

Ja inderdaad racen met zijn loopwagentje! Het eerst wat hij doet als hij wakker is hup meteen naar zijn loopwagen en racen!! :D

Is ook heftig. Heeft jouw zoon geen last van doorkomende tandjes? Het kan nl al weken kriebelen/irriteren voordat er een tandjes doorkomt. Wij gebruikten dan vsm chamodent. Hierdoor verzachtte de pijn/irritatie wel, maar slapen was nog wel een ramp. Pfff vermoeiend hè vooral als ze opeens in de avond klaarwakker zijn :D dan denk je even lekker rustig op de bank te liggen en dan is hij weer wakker ;)

7. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

Nov 23, 2012
    3,168
    129
    63
    Haha wel leuk om te zien toch :)

Zou best kunnen dat hij last heeft van doorkomende tandjes.. Hij heeft er nu 2 onder en 1 boven.. Misschien dat de rest niet goed door kan komen en dat hij daar last van heeft? Geen idee.. Als hij nou eens kon praten, kon hij me vertellen waar hij last van had :D

Wij hebben Dentinox om de pijn te verlichten, werkt altijd heel goed, maar niet heel lang heb ik het idee.. Misschien toch ook eens VSM proberen.

Ja het is wel vermoeiend hoor! Meestal heb ik alleen de avond een beetje voor mezelf, de rest van de dag werk ik (ochtenden), doe ik het huishouden en kook ik, en breng hem naar bed. Mijn man doet ook wel wat natuurlijk, maar goed je bent er gewoon druk mee :)

Share This Page