Heeft iemand tips voor mij? Mijn zoon, nu bijna 22 maanden, heeft er een handje van. Als hij zijn zin niet krijgt dan is er uren geen land met hem te bezeilen. Vooral als ik het wil uitleggen lijkt hij nog bozer te worden. Dit houdt hij gerust de hele ochtend vol. Negeren of afleiden werkt gewoon niet :x
22 maanden is ook nog vrij jong om het uit te leggen. Zou het er na een beetje er over hebben en de driftbui uit zitten. Niet op in gaan reageren en soms zij ik wel eens van kun je nog bozer kijken. Dat werkte vaak wel. En ja soms moet je de strijd wel aangaan jas aan doen schoen zeker als je weg moet dan is de houdgreep het enige wat rest je moet toch echt mee. Kies je strijd. en kies wanneer je niet met de strijd mee gaat. En het komt wel goed allemaal. Straks zal die beter gaan praten en dan is het communiceren vaak ook al wat makkelijker. Leuk is anders i now. En ook al worden ze ouder driftbuien zullen blijven bestaan. Wel kun je dan beter in grijpen en makkelijker daarna er over praten maar verdwijnen nee. Wel anders.
Is ook zo.... Maar ja, je denkt het goede te doen om het uit te leggen. Helaas werkt dat dus niet zo. Het is zo lastig om zelf rustig te blijven als hij al een uur af en aan krijst om de kleinste dingen....dan kom je echt jezelf zo tegen. Bedankt voor je berichtje/tips...
Het is ook niet niks om een een dreumes / peuter te zijn. Het hoort er ook gewoon echt een beetje bij. Ik herken het wel. Mijn zoontje is 21 maanden en heeft het soms ook. Het is vaak als een malle proberen af te stemmen wat zijn intentie is. Boos, verdrietig, moe, honger, gefrustreerd. De ene keer helpt uitleggen, de andere kort en direct zijn, weer een andere keer juist nabijheid. Want soms zie ik hem gewoon worstelen met zichzelf en dat reageert hij dan af op.. juist mij Maar zeg nou zelf. Als jij niet lekker in je vel zit en je zou niet kunnen praten..Wat zou jij doen Maar je komt jezelf inderdaad tegen. Ik probeer mezelf wel altijd voor te houden dat het geen machtsstrijd is en dat ook dit weer voorbij gaat. Dat helpt soms om mezelf erdoorheen te slepen. Het blijft zoeken en onthoud.. alles is een fase. Succes!
Pfff hier ook eentje ik probeer het te negeren is vaak wel moeilijk hoor als ie zichzelf slaat!! gelukkig is het niet elke dag en de hele dag door!! Maar als meneer zijn zin niet krijgt dan is het huis te klein!! wat ik doe is er geen aandacht aan geven!