Driftbuien ..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door xMelissssssa, 28 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xMelissssssa

xMelissssssa Actief lid

2 jul 2014
    304
    0
    16
    Ons kleine schatje van 16 maanden is de afgelopen weken de boel goed op stelten aan het zetten .. heel veel jengelen, gillen , achter je aan komen, kan zichzelf niet bezighouden met der speeltjes en vooral het kwaad om zich heen slaan is extreem ..
    Ze loopt wat achter wat betreft haar grote moteriek maar daar hebben we fysio voor. Op het moment dat ze dus iets wil maar nog niet lukt wordt ze gefrustreerd maar dit is een andere soort van frustratie en we komen er niet achter wat ze precies wilt?!

Herkenbaar? Sprongetje?

2. Debor

Debor Lid

4 dec 2015
    62
    12
    8
    Vrouw
    Heel herkenbaar...... hier zoontje van bijna 15 maanden die inderdaad boos kan worden om niks of als hij zijn zin niet krijgt en dan gaat gillen , armen maaien en het liefst alles ,wat in de buurt ligt, op de grond en zo ver mogelijk gooien..... gelukkig niet de hele dag ,hij is merendeel van de dag erg vrolijk. Hij wordt trouwens ook veel 's avonds huilend en gillend wakker , gaat er dan ook bij zitten en moet dan echt even getroost worden , en gaat daarna weer heerlijk verder slapen . Herkenbaar ? Of is dit weer wat anders:) ?Maar hij is ook wel erg bezig , probeert zich meer te laten zien en horen , heb ik het idee en is nu ook erg druk met lopen ... dus denk dat het weer zo'n "fase" is waar we weer even doorheen moeten.

3. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Hier ook! Steeds met vlagen van die periodes, al een aantal maandjes nu..! Succes ermee ;) hoofd proberen koel te houden

4. xMelissssssa

xMelissssssa Actief lid

2 jul 2014
    304
    0
    16

Bedankt voor je reactie, hier slaapt ze als een roosje door! Behalve als der tut naast der bed ligt dan begint ze weer .. ons dochtertje doet ook heel de dag door vanalles en vooral overal tegenaan gaan staan en het huis en tuin door kruipen .. heb begrepen dat het een fase is dus alles gaat weer over haha

5. Pillow

Pillow Bekend lid

13 apr 2014
    565
    71
    28
    Mijn dochter is 14 maand. Vorige week was ze behoorlijk ziek (ik denk van vaccinatie). Sindsdien is ze veranderd in een draak. Vanaf het moment dat ik haar kamertje inloop, schud ze al met haar hoofd nee en steekt haar armpjes uit om opgepakt te worden. Maar zo gauw ik haar neerleg om haar luier te verschonen, schreeuwt ze moord en brand. Pauzes, geruststellen etc helpt niet. Ze probeert dan ook te knijpen of te slaan. Dit doet ze ook wel eens als ze iets niet mag.

Tegenwoordig klimt ze ineens op de salontafel (wat natuurlijk niet mag). Maar ze laat zich gewoon op de grond vallen wanneer ze hoort dat dat niet mag. Iets anders aanbieden krijg ik niet eens de kans voor, want ze begint dan al hysterisch te schreeuwen. Alsof ze vermoord wordt.

Mijn frustratie druipt waarschijnlijk af van dit bericht... maar ik ben dan ook echt gefrustreerd. Geen idee of ik dat gedrag nu moet negeren??
    In de nachten sliep ze al een lange tijd door. Van 19.00 tm 7.00. Maar nu slaapt ze heel licht, wordt wakker van de kleinste geluiden. In de nacht kunnen we er nu minimaal weer 5 keer uit. pffff...

Zou dit idd een sprong zijn? Hoe lang duurt het? Ik hoop dat ik snel mijn lieve vrolijke meid weer zie. :(

6. Pillow

Pillow Bekend lid

13 apr 2014
    565
    71
    28
    Oh en tips zijn zeer welkom!

7. Miki013

Miki013 Bekend lid

9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja is een sprong :(
    Hier is het vooral grenzen opzoeken en vooral bij dingen die niet mogen. Alles uit keukenkasjes halen, op de kast klimmen, aan de planten plukken enz.
    En dan als je hem weg probeert te halen is het herrie; schoppen en slaan tegen de grond. Duurt heel kort, en wij negeren hem dan. Ik loop dan gewoon bij hem weg. Of heef hem iets anders te doen. Het is een hele leuke sprong, er komen allerlei nieuwe woorden uit dat wel :D

8. Floor8

Floor8 Lid

6 sep 2014
    10
    0
    1
    NULL
    NULL
    Feest der herkenning. Hier ook begonnen na haar vaccinatie. Licht slapen, snel boos en dan ook nog een 4 kiezen tegelijk krijgen en verschonen, aankleden en dergelijke ook dikke drama.

Ik schenk er niet teveel aandacht aan. Dan maar staand aankleden en die boze buien ja helaas. Wat niet mag mag niet, maar dan kan ik haar nog wel troosten (als ze dat wil ;))
    S,nachts af een toe ook maar creatief zijn. Even met haar zitten tot ze rustig is wil hier wel eens helpen. Daarna gaat ze weer slapen. Soms ook even bij ons in bed en dan na een half uurtje weer terug.

Moet zelf ook weleens stiekem lachen om dat snelle boos worden. Ze is zo haar eigen kunnen en willetje aan het ontdekken.

9. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.187
    23.267
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Zeeeer herkenbaar. Duurde van 12-16 maanden :) Enige wat wel goed ging was het slapen 's nachts. Alhoewel wel vroeg wakker.

10. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.187
    23.267
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier was het uitzitten, en duurde 4 maanden :) Altijd huilen, jengelig, chagrijnig, driftig. Was geen lol aan.
    Met luier verschonen k3 op de telefoon wilde nog wel eens helpen hier, haha.

11. blondine01

blondine01 Niet meer actief

Heel herkenbaar, hier een meisje van bijna 16 maanden. Ze kan als ze haar zin niet krijgt echt stampen, gillen en alles wat in haar buurt ligt wordt dan op de grond gesmeten
    Van mij mag ze even boos zijn en dat zèg ik ook tegen haar, dat ik haar begrijp. Maar verder laat ik haar uitrazen. Meestal staat ze dan snel weer op om verder te spelen of als het lang duurt leidt ik haar af.
    Ze krijgt in ieder geval nooit alsnog haar zin! Dat lijkt me het belangrijkste

Deel Deze Pagina