Baby 9 maanden stoppen met bv en laten slapen.

Discussion in 'Baby en dreumes' started by dokhtaram, Jul 29, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dokhtaram

dokhtaram Actief lid

Mar 26, 2015
    109
    0
    0
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik heb een baby van nu 9 maanden ik geef hem nog een paar keer bv op een dag hy krijgt ook vaste voeding. Maar wilt nog steeds de borst om in slaap te vallen.
    Een speentje heeft die nooit gehad toen hy 4/5 maanden was wou die hem niet. Ik weet niet hoe het nu zit. Maar ik wil nu dus gaan stoppen met bv, alleen ben ik bang dat hy heel moeilijk gaat slapen dan want hij huilt heel vaak als hy moe is en slaapt dan aan de borst.
    Snachts wordt hy ook vaak wakker en dan wilt hy een borst en slaapt weer lekker verder dan. Mijn idee zelf was om hem eerst te laten wennen zelf in slaap te komen en dan stoppen met bv of zal ik gewoon in 1x stoppen met bv ?

2. Kaat1984

Kaat1984 Actief lid

Mar 9, 2012
    255
    0
    16
    Noord-Limburg
    Allereerst moet het toch heel vermoeiend voor jou zijn om je kindje altijd aan de borst te laten inslapen...
    Je kunt dus nooit de deur uit, als ik het goed begrijp, want je borsten kunnen niet thuis blijven.

Ik denk dat het verstandig is om je kindje te gaan leren zelfstandig in slaap te laten vallen. Dus als hij moet is, gapen/in oogjes wrijven, ga je met hem/haar naar het kamertje. Bij elk slaapje zelfde ritueeltje. Begint je kindje te huilen, troost hem dan door bijvoorbeeld op het rugje te kloppen. Is hij weer stil dan stop je met kloppen.

Deze methode is van Tracy Hogg (moet je maar eens op google). Ik vind het een fijne methode, zij geeft ook aan dat het niet nodig is je kindje te laten huilen, ze hebben je toch nodig. Daar ben ik het helemaal mee eens. Je moet ze goede gewoontes aanleren. Klinkt misschien heel makkelijk, maar erg gaat echt wel wat tijd inzitten. En je moet even volhouden. Maar je moet vooral doen wat je zelf prettig vindt.

Hopelijk heb je er iets aan. Heel veel succes.

Share This Page