Help... weet het even niet meer...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MrsXL, 23 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MrsXL

MrsXL Fanatiek lid

19 nov 2009
    1.007
    0
    0
    Huismama.
    #1 MrsXL, 23 dec 2010
    Laatst bewerkt: 23 dec 2010
    Mijn zoontje huilt tegenwoordig erg veel!
    En dan bedoel ik niet een klein beetje...

's Ochtends gaat het goed en speelt hij na de voeding heerlijk. En lachen dat hij dan doet!! Dat is helemaal geweldig!

Maar nu komt het.... 's Middags is het helemaal hopeloos!!! Het is echt alleen maar huilen.
    Nu vermoed ik dat het komt omdat hij zo moe is, maar meneer vertikt het om te gaan slapen. Ben 's middags wel een uur bezig om hem in slaap te krijgen en uiteindelijk slaapt hij nog geen kwartier.
    Terwijl het toch duidelijk is dat hij echt moe is!

Inbakeren mag ook niet meer helpen. Nu zijn wij er 's nachts mee gestopt met succes, hij slaapt ook zonder inbakeren door, maar overdag wil hij dit nu niet meer...

Hij huilt ook niet normaal, in elk geval wat ik van een andere baby gewend ben, hij huilt echt panisch.
    Hij begint rustig, maar hij maakt zich onder het huilen helemaal overstuur. En dan helpt niks. Kan met hem schommelen of zelfs met de kinderwagen lopen, het mag allemaal niets baten.

Zo, dit lucht al op, zeg!!

Maar nu is mijn vraag : is dit nu een sprongetje? Want ik had een gevoel dat hij die 2 weken terug al had gehad. Daarna pakte hij zelf opeens knuffels en greep naar dingen.

Of doe ik iets verkeerd? Ik probeer er zoveel regelmaat in te krijgen en naar mijn mening lukt dat goed. Maar waarom wil hij dan niet slapen overdag terwijl hij duidelijk wel doodmoe is. En wat kan ik doen om hem toch maar te laten slapen. Ik kan hem toch moeilijk elke keer bij mij laten slapen, daar schieten we niks mee op.

Wie heeft de oplossing???

2. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    hier heeft mijn dochter het ook. soms is het voor haar echt een huil uurtje en ik heb me er bij neergelegd dan is ook niks goed, ik hou haar dan wel bij me en laat haar maar ff huilen/schreeuwen soms heeft ze s`middags ook echt last van haar darmpjes. meestal valt ze dan bij mij in slaap of als ze weer rustig is leg ik haar weer in bed en dan valt ze in slaap, dan is het de rest van de dag en nacht weer over.

3. MrsXL

MrsXL Fanatiek lid

19 nov 2009
    1.007
    0
    0
    Huismama.
    De nacht gaat hier ook goed, het is echt alleen 's middags en 's avonds...
    Hij heeft normaliter zijn huil uurtje zo rond etenstijd. Dit heeft hij ook nodig en dat is ook oke.

Ik vind het alleen zo naar voor hem, hij is dan helemaal overstuur en gaat door tot het einde. Het lijkt dan alsof hij vergeet om adem te halen.

Dit doet hij altijd al, maar de laatste week is het helderop verergerd. Zit nu echt met mijn handen in mijn haar.

Gelukkig hebben we nu rust. Hij slaapt tegenwoordig al om 9 uur tot 8 uur 's ochtends, dus dat is wel erg fijn.

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Ik denk inderdaad aan een mentale sprong.

Maar verandering in slaap en eetgewoonte kan ook.

Julian is nu een paar dagen bezig om een 6e voeding eraf te krijgen. En daardoor slaapt hij ook ineens anders,

Dan raak ik nog weleens in de war en leg hem op bed terwijl hij honger heeft. Vandaag twee keer gebeurd.

5. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Het kan goed een sprong zijn, mijn dochter heeft het twee weken geleden gehad, het hele weekend gehuild.. Was heel fijn want ze werd net 's zondags gedoopt dus ik zat met (een zwaar rood hoofd) een huilend en overstuur kind in de kerk :$

Nu heeft ze sinds maandag weer dagenlang gehuild, ze wilde helemaal niks, niet drinken, niet slapen, niet in de box, niet in bad noem het maar op.. Zag ik gisteren dat ze een vies oortje had, HA gebeld, blijkt ze oorontsteking te hebben... Voel me wel een beetje schuldig, zit waarschijnlijk al paar dagen dwars... :)

6. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    ja daar moet je je niet schuldig over voelen hoor, we proberen allemaal goed naar ons kindje te kijken maar soms weet ik het ook niet meer hoor, vanmiddag was het hier ook weer drama schreeuwen en echt krijsen vervolgens gaat ze daar door spugen(reflux) en dan voel ik me ook zo machteloos, het enige wat ik dan maar probeer is om haar te troosten. vervolgens valt ze dan wel in slaap op me arm en kan ik haar in d`r bedje leggen. en dan zit je de rest van de avond te bedenken wat er kan zijn. konden ze maar praten he;)

7. MrsXL

MrsXL Fanatiek lid

19 nov 2009
    1.007
    0
    0
    Huismama.
    @ Sandraske : Oef... Da's zwaar! Een overstuur kindje tijdens de doop....
    Maar dat je niet wist dat ze een ontstoken oortje heeft kan iedereen overkomen, je controleert niet elke dag de oortjes. Maar kan me heel goed voorstellen dat je je erg schuldig over voelt.

@ Bosi333 : Dat heb ik ook wel eens, maar meer met boertjes. Dan leg ik hem in zijn bedje. En begint hij daar toch te huilen. En ik houd de 10 minutenregel aan. Als hij binnen 10 minuten niet bedaard is, ga ik naar hem toe. En regelmatig laat hij dan een boer.
    Ik kan nog steeds niet de huiltjes van mijn kindje uit elkaar halen. Vind het heel knap dat mama's dat wel kunnen!!

Rik wil op zich alles wel. Hij drinkt goed, wel minder dan normaal, douchen of in bad vind hij nog steeds fijn. En hij speelt ook wel, maar eigenlijk alleen 's ochtends.

Rik laat nu al een week of 9 de nacht fles weg. Dus dat is wel fijn. Hij krijgt nu nog maar 5 voedingen en als het zo door gaat, krijgt hij zelf nog een voeding minder, al vind ik dat nog wel wat vroeg...

Ik denk dat het misschien het verwerken van verandering kan zijn. Eerder kreeg hij om half 11 de laatste voeding, dat is nu in 2 weken tijd naar voren geschoven naar half 9.

8. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij zitten op vier voedingen, ze is boven de 6,5 kg dus ik mocht de fles van 23.00 uur weglaten omdat ze hem toch niet leegdrinkt en haast niet wakker is te krijgen.. Maar gisteren werd ze ineens wakker om half twaalf dus toch maar fles gegeven, zal wel met de oorontsteking te maken hebben...

9. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    ja ik zou hier ook wel naar 4 voedingen willen ze is 6650 gram en 64 cm want ik moet haar al wakker maken voor de fles van 19.00 en om 23.00 ook maar ja de flessen gaan wel leeg en ze is er s`morgens al om 5.00 dan krijgt ze haar speentje en kan ik het rekken tot 7.00. dus als ik de fles van 23.00 laat vallen is ze nog vroeger ben ik bang.

10. MrsXL

MrsXL Fanatiek lid

19 nov 2009
    1.007
    0
    0
    Huismama.
    Rik is nu ook rond de 6500 gram en 64 cm.
    Hij is altijd om 8 uur wakker. Maakt hem vrij weinig uit of hij nu om 20.15 naar bed gaat of om 21.00.
    Nu houden we 20.15 aan. Als hij eerder komt, komt hij eerder en zal hij ook een fles krijgen.
    Maar nu moeten we hem ook wakker maken voor de laatste fles van 21.30...

Maar je zou het een nacht kunnen proberen, misschien slaapt ze wel door tot 7 uur. In het ergste geval zal ze een uurtje eerder komt, dus om 4 uur.
    Ik durfde het eerst ook niet aan, maar toch overstag gegaan en toen is de fles van 22.30 eraf gegaan.
    En hij werd wakker op de normale tijd...
    Je merkt het gauw genoeg als ze de laatste fles nog nodig hebt.

Heb Rik nu naar bed gebracht (om 12.00) en ditmaal direct ingebakerd, maar meneer slaapt nu wel gewoon.
    Dus ik hoop dat dit een sprongetje was en dat het nu over is. Want om je kindje helemaal rood en paars te zien worden van het huilen is niet echt leuk...

Deel Deze Pagina