Goedemiddag, Rafi is nu 7 weken en de borstvoeding loopt heel goed. Ik wil beginnen met kolven om hem uit een flesje te leren drinken en om een klein voorraadje aan te leggen voor als ik een keertje weg wil. Hoe kan ik dat het beste aan gaan pakken? Rafi dronk tot twee dagen terug 1 borst per keer. Sinds twee dagen wil hij ook nog even de andere borst. Gevolg hiervan is dat hij nu ook van 3 uur tussen voedingen naar 3,5 à 4 uur is gegaan. 's nachts laat hij nu het eerste stuk van de nacht 5 uur ertussen. Ik begreep van iemand dat je als je gaat werken niet echt een voorraad hoeft te hebben, omdat je de werkdag kan kolven voor de volgende dag als hij naar opvang gaat. Kolf ik dan gewoon om de 3 uur? Om een lang verhaal kort te maken, dus twee vragen: * hoe kan ik een klein voorraadje opbouwen zodat mijn man ook soms een flesje kan geven en zodat ik eens een paar uur weg kan? * hoe ga ik kolven op het werk? Oh, en nog een vraag...moet ik er rekening mee houden dat de ochtendvoeding anders van samenstelling is als de avondvoeding of is dat na 7 weken niet meer zo? Alvast bedankt voor het antwoorden. Groetjes, Annette
hoi ok prima, als je toch nog vragen hebt, stel ze gerust! Je kunt een kleine voorraad aanleggen door tijdens de ochtend- voeding 1 borst te geven en de andere te kolven. Als dat niet lukt kolf je een uurtje na de ochtendvoeding. Dit is handig om een voorraad op te bouwen. Als je werkt kolf je in elk geval 2 keer per dag, op een tijd dat je kindje normaal bij je drinkt. Maar als dat niet uitkomt met je werkzaamheden, dan kun je ook wat eerder of later kolven, maakt niet zoveel uit. Succes! Mirjam
Hoi Mirjam, Toch bedankt voor de antwoorden! Ik had ook inderdaad twee dagen in de ochtend afgekolfd en heb nu 3 flesjes in de vriezer. Meer is naar mijn idee niet nodig. Ben er blij mee! groetjes, Annette