Pff, mijn zoontje heeft weer wat nieuws. Hij kan sinds anderhalve week zelf gaan staan. Normaal is het echt een hele makkelijke slaper, maar nu hij iets nieuws kan, wil hij dat dus de hele tijd. Hij wil de hele dag alleen maar staan.... Dus ook als hij moet gaan slapen. Heb gisteravond vanalles geprobeerd. Tot aan de 'nanny Jo' methode toe. Gewoon stug terug blijven leggen, niks zeggen en weer weglopen. En dat (ja ik heb geteld) tot 32x toe. Ja je moet volhouden, maar toen was ik het echt beu. Even eruit gahaald om hem wat af te leiden en terug gelegd. Om kwart over 10 sliep hij eindelijk. Moet wel zeggen dat hij ook heel verkouden is nu en moeilijk in slaap valt, omdat hij niet kan tutten (krijgt hij geen lucht). Iemand tips? Gr. Marieke
Als mijn zoontje niet aan het huilen was hebben we hem gewoon laten staan. Ging ik dan na een half uur kijken dan was hij in slaap gevallen.
Daar heb ik ook aan zitten denken, maar ik vind het nog een beetje eng, omdat hij zelf nog niet zo goed kan gaan zitten (vanuit staan) en al helemaal niet met een slaapzak aan. Ben zo bang dat hij zijn hoofd flink stoot (al zal hij dat vast nog wel eens gaan doen, daar heb ik echt niet bang voor). Misschien vanavond toch maar gewoon even aankijken als hij niet huilt...
Hier ook gehad hoor, dat staan. En het is een kwestie van leren vertrouwen op het feit dat hij best zelf kan gaan zitten zonder zich te stoten. En ja, stoten zal hij zich wel een paar keer, maar dat hoort erbij. Zolang hij niet huilt, zou ik hem gewoon lekker laten. Nathan doet dat ook en valt zelf uiteindelijk wel in slaap.
hier precies het zelfde ! als esmee niks van zich liet horen , liet ik haar gewoon staan ... en even later sliep ze wel weer...
Jep, ik sluit me erbij aan, gewoon naar bed brengen en wachten tot ie slaapt, ook al gaat ie staan. Justin gaat nu vaak ook eerst nog even spelen zoordat ie gaat slapen.... (hij is 15 maanden)
Nog geen ervaring met mijn kind (die is er tenslotte nog niet), maar ik was zelf zo'n kind, en het enige dat werkte was inderdaad gewoon lekker laten gaan. Ik ging dan vanzelf een keer slapen. Of niet, maar dat was ook goed, want huilen deed ik niet. En ik denk niet dat je erg bang hoeft te zijn dat ie zich stoot, hoor. Op deze manier oefent 'ie gewoon het gaan zitten goed
Gewoon laten gaan. 't Is een fase, Alyna had dat ook toen ze net kon staan en na een tijdje gaat het nieuwe eraf.
Mijn dochter had ook zo'n fase, dat ze gerust een uur lag te spelen in bed en niet wou slapen. Uiteindelijk hielp hier ook het beste om gewoon niet te gaan kijken... dan viel ze het snelst in slaap. Als je wel ging kijken lag ze ons al lachend op te wachten.. het is weer gelukt om papa/mama boven te krijgen haha.
Onze meid blijft ook altijd staan als je haar naar bed brengt. Haar neerleggen heeft totaal geen zin, want ze gaat meteen weer staan. Ik heb nu de dekentjes uit het bedje gehaald en ze slaapt alleen in een slaapzak, zodat je niet steeds de dekentjes hoeft in te stoppen als ze eindelijk slaapt. We laten haar gewoon staan, boekje voorlezen, nog even kletsen, speeldoosje aan. Na een paar minuten is het stil en gaat ze zelf liggen om te slapen.