Hoe lang laten jullie jullie kinderen TV kijken overdag en kijken jullie kinderen ook weleens TV voordat ze naar bed gaan? Mijn dochter woordt de laatste tijd nog's wakker en dan wil ze midden in de nacht naar beneden om TV te kijken. Heeft ze er dan zo last van het TV kijken dat ze het er gewoon moeilijk van kan krijgen als ze slaapt??? Ons dochter is nu 2 jaat en 8 maanden
Hier staat íe best veel aan, schaam schaam. Mijn meis is vaak om half zes, zes uur al wakker en op mijn vrije dag vertik ik het dan echt om al beneden te gaan zitten spelen met haar. Dus dan zet ik de tv aan en kijkt ze lekker in bed bij mij. Ondertussen kan ik dan nog even wegdommelen. Ik ga meestal om 8 uur naar beneden. Dus best lang. Ze speelt ook wel ondertussen hoor, ze kijkt niet de hele tijd. Eind van de middag gaat hij ook aan, meestal een uurtje. Dus niet zoals in alle boekjes heel pedagogisch staat: een kwartiertje, half uurtje per dag. Ik voel me af en toe dan ook echt een slechte moeder...
Hier staat hij niet iedere dag aan, maar wel bijna. Justin kijkt bijna iedere morgen een half uurtje tv en soms voor het avondeten nog een half uurtje. Soms iets meer soms helemaal niet. Ik merk wel dat hij het ál interessanter gaat vinden.
ow hier kijken we veels te vaak en veels te lang tv! ( ook schaam schaam ) De tv staat smorgens van 7:30 tot 10 uur aan. En dan rond 11:30 weer tot 12 uur ongeveer. En dan smiddags om 15:30 weer en dan gaat ie niet meer uit tot we naar bed gaan. Als wij iets willen kijken op tv in de vroege avond, dan kijkt Erik op zijn portable laptop een dvd voor het slapen gaan. Dus behoorlijk vaak tv aan. Betrap me er vaak op dat die tv ook aanstaat als er niemand naar kijkt.
Mirre kijkt bijna iedere dag Sesamstraat als wij staan te koken. Ze is helemaal gek van het Zandkasteel, dus dat mag ze heel soms overdag kijken (ongeveer 2x per week). En op zondag kijken we met zn allen 1 of 2 samenvattingen voetbal. Mirre gaat dan de voetballers nadoen (rennen, bal schoppen en heel veel op de grond vallen) Verder staat de televisie nooit aan als Mirre wakker is.
Hier verschilt het per dag. Soms staat de tv de hele dag niet aan en als hij aanstaat vaak alleen de ochtend. (en dan alleen ned. 3) Wel mag ze voor het slapen nog een dvdtje kijken, Zandkasteel of Nijntje en vaak niet langer als 20 minuten. Wij zijn zelf ook geen ouders die de hele dag tv kijken, dat scheelt misschien. Soms vergeet ik de tv zelfs! Als ik een gemiddelde week neem dan staat de tv bij elkaar hooguit 4 uur aan voor de kids en er zijn soms weken dat de tv helemaal niet heeft aangestaan.
Hier staat hij vaak aan. Ik vind het heerlijk. Isabella kijkt wel maar soms ook helemaal niet. Juist omdat ze gewoon kan en mag kijken speelt ze liever met andere dingen. Maar als je kindje inderdaad midden in de nacht wil kijken dat lijkt me niet goed. Misschien is ze er inderdaad wel teveel mee bezig. Misschien kun je vaste tijden proberen in te stellen.
Maximaal 2x een half uur; in de ochtend vaak een dvd van t zandkasteel (2 filmpjes) en 's avonds sesamstraat en ze vindt t sinterklaasjournaal nu heel leuk.
Hier staat hij ook vaak aan. Ik ben 37 weken zwanger en ik ben af en toe zo moe, dat ik de tv aanzet en dan even een half uurtje op de bank ga liggen. Het is niet pedagogisch, ik weet het maar ik neem aan dat mijn kind geen crimineel wordt omdat ze dan wat langer tv kijkt .
Hier staat hij ook best vaak aan. S'ochtends als mamma even wakker moet worden en moet opruimen een uurtje. S'middags als ze een broodje eet en s'avonds voor ze gaat slapen een kwartiertje... Veel te veel maar soms komt het zo uit. Maar probeer wel altijd een beetje zinnige programma's uit te kiezen, zoals hopla en zo...Maakt natuurlijk niets uit maar is beter voor mijn schuldgevoel !
Normaal gesproken alleen smorgen de teletubbies en het zandkasteel. Dan om half 6 sesamstraat en de rest van de dag heeft ze pech. Alleen nu zijn we gister en vandaag ziek met zn 2en, dus hij staat van smorgens tot smiddags aan. DVD van k3, teletubbies, tiktak, Bumba en Mr de Uil. Pfffff.
hier staat de tv ook heel lang aan begint eigenlijk al smorgens vroeg zodra Sem wakker is hy zet dan zelf de tv aan en zet hem op nederland 3 om vervolgens de tekenfilmpjes te willen kijken. Als we dan naar de winkel gaan of weg moeten gaat de tv uit maar zodra we thuis zijn staat die eigenlijk ook weer aan totdat we naar bed gaan schaam schaam
Over het algemeen mag mijn zoontje overdag geen televisie kijken. Als hij niet lekker is (of als ik niet lekker ben ) dan mag hij bij hoge uitzondering eventjes kijken. Verder alleen 's avonds als ik aan het afwassen ben.
Hier staat ie ook vaak aan , heb er niet zo'n moeite mee .. ze kijkt ook niet de hele tijd speelt ook veel tussendoor of helpt mij mee .. we zijn ook vaker weg overdag dus het is net hoe de dag verloopt .
Eva kijkt altijd 's ochtends ongeveer een kwartiertje, als ik haar haar doe. Ik ben wel sneller klaar maar het is ook zo sneu om 'm meteen weer uit te zetten . Ze kijkt als er iets leuks is televisie en anders een dvd van Kikker, Nijntje of Winnie the pooh (die zijn de laatste tijd erg in trek). Ze kijkt heel soms sesamstraat en heel soms eind van de dag als ze wil kijken en wij het goed vinden een dvd-tje, maar dat is hooguit een half uur. Dus eigenlijk hooguit 3 kwartier tv kijken op een dag, meestal maar een kwartiertje. Maar er zijn ook wel uitzonderingen, als 1 van ons ziek is of als ik eens een keer makkelijk wil doen Ik word er zelf erg onrustig van als de tv de hele dag aan staat. 's Avonds is het geen probleem maar overdag vind ik het echt irritant.
Hier staat hij eigenlijk altijd aan, Anders is het zo stil in huis. We kijken er niet de hele dag maar is meer gewoonte.
Hier kijkt Sara 's morgens ca. 30 minuten tv: tubbies/zandkasteel of "in the night garden" . En ze kijkt aan het einde van de middag als ik ga koken een half uurtje. Idd sesamstraat, nijntje etc. Op de twee dagen dat ze naar het kdv gaat wordt er geen tv gekeken! Dus totaal zo'n 5 uur per week. Nu kijkt ze soms wel wat meer aangezien ik 38 wkn zwanger ben en bekkeninstabiliteit heb. Baal ik wel van maar ik kan fysiek nog maar zo weinig dat tv dan toch soms de beste oplossing is.
Er is toch niks mis met de tv? Lijkt me toch dat we nu toch eindelijk weleens van dat ouderwetse idee af moeten. Dat mensen dat riepen in de jaren 60 kan ik nog begrijpen. Toen was alles zo nieuw. Maar het is een nieuwe eeuw en daar horen toch gewoon de dingen van nu bij.
Hier ligt het beetje aan haar gedrag. Soms zijn er dagen dat ze weinig kijkt en soms dagen dat ze eigenlijk naar mijn zin wat meer kijkt. En nu ik zwanger ben geef ik iets makelijker toe. Maar het is voornamelijk zandkasteel, fifi, mickey mouse clubhouse en soms cars. En idd wat meer mama's zeggen als ze erg vroeg wakker is, lang leven ned3 en jetix play. Zolang het zulke fimpjes zijn vind ik het niet zo erg. Merk dat ze mee gaat doen met het zingen, tellen, kleuren en dat soort dingen die erin voorkomen.
@bosi... Zoals er geroepen werd, het is slecht voor de ogen, ben ik het met je eens. Maar als ik Sasha haar gang laat gaan (en zoals de afgelopen 2 dagen, dat we niet lekker zijn) kan ze de hele dag tv kijken. Echt van smorgens vroeg tot savonds laat. Lijkt me nou niet echt goed voor dr ontwikkeling