Hey allemaal, Dilano is nu 15mnd en als ik hem iets afpak dat of van mij is of van de andere kinderen of wat ie gewoon weg niet mag of kan hebben. Wordt ie zo boos. Hij begint dan meteen te huilen ,gewoon oorverdovend, en dan wordt ie heeeeel erg boos. Ik probeer zelf altijd rustig te blijven en hem wat anders aan te bieden maar dat wil die dan niet en wordt ie alleen maar bozer. Hij wil dan ook niet naar je toe komen en als je wel naar hem toe gaat, Gaat ie in de ronde zwaaien en loopt ie hard weg. Heeft iemand een idee om te doen of tips. Ik weet het niet meer....... (Heb dit nooit met m'n andere 2 gehad dus vandaar) Milou
Herkenbaar.... Hoort écht bij de leeftijd, en het beste is om dit gedrag te negeren (soms best moeilijk, I know!) maar zo gaat de bui wel het snelst weer over. Succes met je driftige mannetje!
negeren is inderdaad een goede oplossing, mijn zoontje deed rond 1 jaar ook hoofdbonken tijdens zijn driftbuien en daar wordt je helemaal niet blij van als je dat ziet ik liet hem dan gewoon in de box en als normaal negeren niet werkte liep ik de lkamer uit op het moment dat hij me niet meer zag gilde hij vaak nog 1 of 2 x en dan was hij stil het is echt wel een manier van manipuleren wat ze doen, en gek genoeg weten die kleintjes precies waar je gevoelig voor bent en op wil reageren nu is hij bijna 2 en vertoont dat gedrag al lang niet meer, het heeft een maand of 3 geduurd denk ik, dat hij zo driftig werd de methode heeft voor mij dus geholpen! Succes!
hoi hoi inderdaad negeren is de beste optie hoe moeilijk ook hahaha maar het is echt een fase in even kijken hoe ver ik kan gaan het nu negeren heeft voordelen voor laten maar ook belonen vind ik heel belangrijk dus stel dat hij een keer met zijn eigen speelgoed speelt kun je dat benadrukken wat goed van jou dat je met jou auto speelt je kindje kent het verschil mijn en zijn nog niet en moet dat dus leren kort gezegd alles wat je kindje in handen heb is van hem klaar, hij gaat nu leren dat het niet van hem is maar iets anders wel, geef ook aan dat hij best verdrietig mag zijn omdat hij dat mooie speeltje niet mag zo leer je hem dat het oke is om gevoelens te hebben en ook driftaanvallen horen daarbij groetjes nathalie ps wel continue iets wat hij bijvoorbeeld wel mag blijven aanbieden zo leert hij wat wel en wat niet mag
Mijn zoontje heeft dat sindseen paar weken ook...pff zoo lastig! Vooral tijdens de verzorging, hij draait zich om,gaat staan,kruipt weg..en wordt driftig als ik hem terug neer leg. Inderdaad ook als hij iets niet mag. Hij gooit dan heel zijn lijfje in de strijd. Ik ben vrij ongeduldig van nature en kan daar dus slecht tegen. Ik zeg meestal dat hij moet ophouden enz maar ja dat helpt niet. Negeren vind ik zo moeilijk, want hij gaat dan gewoon door met wat hij deed en dan heb ik het gevoel dat hij zijn zin krijgt en ben ik bang dat hij nog slechter gaat luisteren.
Onze oudste was ook zo'n driftkikker! De tweede niet, en de derde lijkt nog weer rustiger... Maar als je zo'n driftkikkertje hebt, moet je consequent zijn en blijven. En dat is vaak verhipte moeilijk! Toch blijven volhouden! Dat is de enige manier om hem niet te laten winnen. Succes ermee!
Thanx allemaal voor het reageren hier op. En dan ga ik de tips opvolgen en mijn best doen om hem te negeren........hoe moeilijk dat soms ook is...hahaha. Maar ook natuurlijk belonen voor z'n goede gedrag. Ik ga m'n best doen milou