hoe zouden jullie reageren?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Shaida, 2 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shaida

Shaida Bekend lid

23 dec 2009
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hi dames,

Ik wil graag jullie objectieve meningen horen hoe jullie hierop zouden reageren:
    Manlief heeft sinds twee maanden een conflict met z'n zusje. Bij het gooien met modder heeft mijn schoonzusje mij ook niks bespaard en heeft mij onderdeeld gemaakt van de ruzie. Z'n zusje heeft ook geen band (ook geen poging tot gedaan) met ons zoontje van nu 7 maanden.Bij zijn geboorte kon ze niet door 1 deur met haar moeder. 2 weken geleden hadden we een verjaardagsfeestje, waar we elkaar weer na 3 maanden tegen kwamen. Er is geen woord uitgewisseld met elkaar, ze keek niet eens op naar haar neefje, die ze ook na 3 maanden weer zag. manlief en ik zijn eventjes (voor max 5 min) naar buiten gegaan. Zoontje was bij sm toen we naar buiten gingen en toen we naar binnen kwamen troffen we ze in dezelfde houding aan als toen we weggingen.
    Nu belde schoonzusje gisteren manlief op om ruzie verder uit te vechten en in het gesprek zegt ze doodleuk "ik heb mijn neefje geknuffeld en vastgehouden toen jullie buiten waren" manlief schoot toch uit z'n slof toen. het was voor ons een totale verrassing. Hij heeft ook gelijk z'n moeder gebeld en ook gezegd (sorry voor taal gebruik) maar dat hij het een enorme KUT streek vond. Ons zoontje is als speelbal gebruikt zonder dat wij het weten. Hij vind het achterbaks. Hij heeft daarvoor de hele tijd tegenover z'n zusje gezeten en ze heeft geen poging gedaan niks gevraagd.

het gaat niet om dat z'n tante hem heeft vastgehouden, maar de manier waarop buiten ons om.
    Schoonfamilie reageert er heel nonchalant op, ze begrijpen ons standpunt niet. De eerste paar sec. dacht ik ook ach hij is bij z'n tante geweest. maar hoe meer ik erover denk des te meer ik achter mijn man sta en steeds kwaader wordt. Bedoel we praten niet over stiekem slagroom laten snoepen. Als mijn schoonzusje mij had gevraagd, had ik haar gewoon m'n kind gegeven om vast te houden.

hetgeen dat mij kwaad maakt is, dat wij zijn behandeld alsof wij helemaal niks zijn in het leven van ons zoontje. Ons mening mag overruled worden door tante en oma.

Maar goed schoonfamilie ziet dat niet zo in.. Mijn vraag aan jullie: hoe zouden jullie reageren en welke vervolgstappen zouden jullie eraan geven?

ben benieuwd naar de reacties :)

2. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Het ligt aan jezelf hoe ver je wilt gaan. Je kan het of laten gaan met je schoonmoeder of aangeven dat ze over jullie grenzen als ouders is gegaan en jullie niet het gevoel hebben dat ze handelt uit de geest van zijn ouders en daar ook niet over nagedacht heeft. dat betekent dat je dus ook een stapje treug doet bij je schoonmoeder en haar dus minder alleen laat bij je zoontje.

Persoonlijk zou ik het laten gaan want je kan hierin alleen verliezen en je kindje dus ook. Snap je wel heel goed maar je wint nisk door op je strepen te gaan staan ook al vind ik dat je gelijk hebt om kwaad te zijn.

3. Shaida

Shaida Bekend lid

23 dec 2009
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie:) Normaliter denk ik ook zo om ruzie te vermijden. Dat is hetgeen waarom ik dit zo moeilijk vind. Ik ben namelijk wel bang dat als we het zo laten gaan, dat het alleen maar erger wordt.

4. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik zou keihard voet bij stuk houden.
    Aan dit soort praktijken heb ik echt een hekel, wat denken ze wel niet om achter jullie rug om hun ding te doen met de kleine en jullie daar achteraf mee proberen te steken.
    Bij mij was het simpel: Zoek het maar uit!
    Als ze een leuk contact willen kunnen ze daar zelf voor komen.

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier zou ik er dus echt helemaal klaar mee zijn en ook mijn (schoon)moeder links laten liggen voorlopig (dus even geen contact) laat ze maar voelen dat ze een grens over zijn gegaan.

verder zou ik zus gelijk een smsje sturen dat het de eerste en de laatste keer is geweest en dat het afgelopen is.

wel achterlijk dat je blijkbaar je schoonfamilie niet kunt vertrouwen met jullie kindje

6. Shaida

Shaida Bekend lid

23 dec 2009
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    mijn bloed begint gewoon te koken als ik terugdenk hoe sneaky ze zijn geweest. Ons zoontje lag in exact dezelfde houding als dat we hem achterlieten. Alsof er hij in 5 min. niet was verplaatst. Dan doen ze het toch met voorbedachte rade

Mijn sm heeft het gisteravond echt wel gevoeld:p. ze heeft hiermee bevestigd dat we zelfs voor een paar minuten niet ons zoontje bij haar kunnen achterlaten. Die kans zal ze niet meer krijgen. Ze had het ook anders kunnen oplossen. Overigens weet ze heel goed hoe kwaad manlief op z'n zusje is. Ze had ook tegen haar dochter kunnen zeggen dat ze het eerst aan de ouders moet vragen. Op z'n minst toen we terugkwamen ff melden dat hij ook bij z'n tante is geweest.

@Ratatosk, ik vraag me ook echt af of mijn schoonzusje niet opzettelijk manlief heeft gebeld om hem/ons hiermee te kwetsen. Normaal gaat alles bij haar per sms en mail. Dit was de eerste keer dat ze heeft gebeld. Ze heeft nog het lef om te zeggen"ik heb m'n neefje geknuffeld toen jullie buiten waren. Zo kan dat toch niet!!" ze deed net voorkomen alsof het ons schuld is.

Manlief gaat haar sowieso terug smsen, bedankt voor de tip. Dat komt er zeker in te staan.

Ze hebben ons hiermee echt gekwetst en bedrogen.

7. Amfy

Amfy Niet meer actief

ja als hij echt zo is terug gelegd als hij daarvoor lag is het echt voorbedacgt en super sneaky. brr ben gewoon een beetje plaatsvervangend boos

8. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Persoonlijk zou ik er boven staan en de volgende keer misschien mijn kindje niet alleen achter laten. Maar om zo'n ding er van te maken. Goh ja het is familie ... wij zien familie niet vaak dus praten alles (als er al iets is) meteen uit. Maar goed ik weet niet precies wat er aan de hand is tussen je man en zijn zus dus oordelen laat ik achterwegen. Dit is mijn mening.

9. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Op mij komt het over dat niet je schoonfamilie maar jullie je zoontje als speelbal gebruiken.

Jouw man heeft een conflict met zijn zus en dus mag zij jullie zoontje niet knuffelen zonder dat jullie dat weten.

Misschien durfde zij jullie niet te vragen of ze hem mocht knuffelen en heeft ze het daarom maar snel gedaan terwijl jullie buiten waren?

En wat betreft vertrouwen van schoonmoeder...waar hebben we het over. Schoonzus heeft hem geknuffeld, niet geslagen of zo.

10. Shaida

Shaida Bekend lid

23 dec 2009
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    heb respect voor je mening Queen,maar misschien dat dit zo overkomt bij je omdat het hele verhaal er niet staat.

Klopt ze heeft hem alleen vastgehouden, maar waarom kon dat niet waar wij bij waren? helemaal aangezien 3 maanden geleden op een andere feestje ikzelf mijn kind aan schoonzusje heb gegeven om vast te houden. Dus ze had geen reden om het niet aan mij te vragen. Overigens waren de spanningen er toen ook al. Ze heeft toen ook geen moment opgekeken van haar blackberry totdat ik haar ons zoontje niet gaf.

Alleen geknuffeld ... maar waarom moet het dan achter ons rug om als ze niks verkeerds doen?? Nu is ons zoontje pas 7 maanden, wat gaat de familie doen als ons zoontje ouder is en wat meer kan begrijpen? Gaan ze dan ons zoontje dezelfde dingen influisteren, die ze vroeg bij mijn manlief hebben uitgehaald? Die is slecht, en je moet niet naar hem luisteren etc...

wij beschouwen ons kind niet als speelbal, maar willen wel hebben dat hij in een gezonde omgeving opgroeit. En niet in een omgeving waarin alles achter je rug om gebeurd. Dat is juist niet de opvoeding die we aan ons zoontje willen geven.

11. Shaida

Shaida Bekend lid

23 dec 2009
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie. Volgende keer zal er niet komen. We zullen er voortaan wel op letten.
    Het hele probleem bij mijn schoonfamilie is dat niks tegen jou direct wordt gezegd alles wordt gezegd en wordt gedaan achter je rug om.
    Dat is ook de voornaamste ruzie die mijn man met zijn zusje heeft. Z'n zusje heeft al haar gif bij familieleden en vrienden gespuwt. Zo kwamen wij erachter dat we ruzie hadden met elkaar. In alle gesprekken blijft hij dit bij haar aangeven. En dan wederom zo'n actie. Nogmaals het gaat mij niet om dat ze hem heeft vastgehouden. Maar waarom op deze wijze? Ze had hem ook gewoon vast kunnen houden ook al waren we terug. ze hadden het kunnen melden, hij heeft net met z'n tante gespeeld. Ook ik zie er geen kwaad in, maar ben wel gekwetst door de wijze waarop.

12. misa

misa Niet meer actief

Hmm, lastig zeg. Hier ook wat lastige verhoudingen soms met schoonouders, dus ik snap de principe dingen heel goed! Dat is de reden waarom mijn kind niet alleen met schoonfamilie in één ruimte blijft.

Ik zou er niet zoveel mee doen, maar wanneer het zover is duidelijk aangeven dat het vertrouwen nu helemaal weg is en dat de bal bij haar ligt als ze het goed wil maken.

Maar begrijp ik het goed dat haar moeder en zij nu wel weer met elkaar door één deur kunnen?

13. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

27 mrt 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    ik vind het een beetje sneaky en achterbaks ik bedoel als je schoonzus jullie zoontje wil knuffelen waarom vraag ze dat dan niet gewoon waar jullie bij zijn zo lijkt het erop of ze het erom deed. en van je schoonmoeder vind ik het ook niet echt netjes. ik persoonlijk zou het voor de rest niet teveel aandacht meer aan besteden denk ik en in de toekomst jullie zoontje niet meer alleen daar laten.

14. Shaida

Shaida Bekend lid

23 dec 2009
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    thanks ladies voor jullie reacties.

@Misa, ja dat heb je heel goed gelezen. terwijl haar ruzie met mijn sm de reden is dat zij gewoon 7 maanden uit het leven haar neefje heeft gemist. Maar goed moeten zij weten. Dit is de verstandhouding die zij met elkaar willen ene moment ergste ruzie zonder enige echte aanleiding en ander moment alsof er niks aan de hand is zonder excuses. wil niet zeggen dat we dit als opvoeding meegeven aan ons kind.

Ik heb vanmiddag maar aan de tel gehangen met een goede vriendin, die ze ook verder niet kent. Kon mijn verhaal bij d'r kwijt en dat luchtte enorm op. Ze begreep mijn standpunt en dilemma heel goed. Maar had een goede advies. we kunnen het toch niet meer terugdraaien. Ons zoontje heeft er ook niks aan als we hierop verder gaan met ruzie maken. Ik hoop voor schoonzusje dat ze die paar minuten heeft genoten van haar neefje. Ik laat het hierbij maar in het vervolg zal ik dit wel in mijn achterhoofd houden. en inderdaad ff alleen laten bij schoonfamilie zal de komende tijd niet meer voorkomen.
    Nogmaals bedankt voor jullie luisterend oor ;)

15. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Het is moeilijk maar probeer er boven te staan. Jij wil je zoontje een andere manier bijbrengen en dat gaat (misschien) alleen als je dit soort fratsen van andere links laat liggen. Sommige mensen weten niet beter en komen heel ver met liegen en wat dan nog meer.
    Ik doe mijn ding en probeer mensen om me heen te verzamelen die dat ook grotendeels hetzelfde doen.

Je zus en schoonmoeder zijn (waarschijnlijk ik ken niet heel het verhaal) flauw en al helemaal om ruzie te hebben en misschien bewust te maken.

Lijkt me moeilijk om met mensen te moeten omgaan die je in deze situatie dwingen.

16. Elynada

Elynada Bekend lid

12 jan 2011
    502
    0
    0
    België
    Tjah, ik heb ook wat problemen met mijn schoonfamilie. Ik kan begrijpen dat de achterbakse manier waarop ze dit nu gedaan hebben, volledig in het verkeerde keelgat is geschoten bij jullie. Ik zou er wel rekening mee houden, beseffen dat je je sm niet kan vertrouwen. Ook (via ja man dan) aangeven dat ze het inderdaad niet achter je rug om moeten doen. Er uiteindelijk niet te veel woorden aan vuilmaken maar er rekening mee houden. En laat het niet te veel aan je hart komen, ik probeer dat ook met mijn schoonfamilie :)

17. Jetje76

Jetje76 Bekend lid

15 feb 2009
    617
    0
    0
    Als je smst (of vertelt) dat je t achterbaks vindt dat ze je zoontje geknuffeld heeft terwijl jullie buiten stonden, komt het misschien over alsof jullie niet willen dat zij met haar neefje knuffelt.

Ik begrijp dat je toch iets wilt zeggen (en ik denk ook dat ze belde om jullie uit de tent te lokken) maar ik zou denk ik meer iets laten weten in de trant van dat jullie het jammer vinden dat zij het gevoel heeft alleen met haar neefje te kunnen knuffelen als jullie er niet bij zijn. En dat dat niet het geval is en dat jullie juist blij zijn dat ze interesse in dr neefje toont.

Die boodschap komt vast aan en je zoontje wordt niet de dupe an jullie toestanden.
    Succes met de schoonfam!

18. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Zuslief doet dit om jullie op de kast te jagen en dat lukt haar nog aardig ook. Jullie zoontje is nu nog zeven maanden en kan zich er niet tegen verzetten maar als hij ouder is voelt hij de spanning ook wel aan.
    Ik had aan haar gevraagd of ze het leuk heeft gevonden en verder nergens op gereageerd.
    Feit dat ze het na die tijd nog zegt geeft wel aan dat ze jullie loopt te stangen.
    En een volgende keer zoonlief mee naar buiten:)

19. Krekeltje

Krekeltje Niet meer actief

Ik vind het een moeilijke situatie. Het is inderdaad heel sneaky, vooral hoe ze het dan aan de telefoon zegt.
    Maar weet je sm dat jij liever niet had dat ze je zoontje pakte?
    Ik zou de volgende keer duidelijke afspraken maken.

20. siep81

siep81 Bekend lid

9 jun 2010
    866
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lastig hoor, ik zou wel proberen er boven te staan. Misschien de volgende keer zelf aanbieden of ze haar neefje even op schoot wil. Dan hou jij de regie, ben je er bij en kan zij niks anders dan accepteren of heel kinderachtig zijn.
    (ik snap trouwens wel dat je even moet slikken voor je dat aanbiedt)

Deel Deze Pagina