Mijn eerste liep met 12 maanden, precies op zijn 1e verjaardag Mijn tweede staat sinds kort dus nog geen idee
Mijn broer en ik liepen met 14 maanden, mijn zoontje loopt nog niet. En mijn oma vertelde laatst dat haar zusje pas met 2 jaar liep. Het verschilt dus nogal per kind.
Mijn zoontje liep pas echt los rond zijn tweede verjaardag! Echt laat dus. Hij was ook prematuur geboren, daar had het waarschijnlijk mee te maken. En de een is nou eenmaal sneller dan de ander! Met praten was/is hij dan wel weer heel snel en goed. Dus het kan nogal verschillen!
hier probeer ze het al vanaf 1 jaar maar los nu nog niet en wanneer het gaat komen weet ik niet ze is erg bang om los te lopen wel staat ze nu steeds los zonder dat ze het doorheeft dan alles op zijn tijd
Demi loopt nu langs de tafel en zet een paar stapjes los. Dus van de tafel naar de bank en van de tafel naar de stoel. Dat zijn zo'n 3 stapjes los.
hier allen aan 2 handen of rond de tafel, ze is bang om los te staan en kan dit dus nog niet, soms per ongeluk.
Ik had het hier toevallig van de week over met een fysiotherapeut. Hij vertelde dat 'vroeger' rond de 1e verjaardag de verwachting er was dat kindjes gingen lopen en dat die tegenwoordig later ligt. Dat komt omdat de nadruk nu ook heel erg op het kruipen ligt, vertelde hij. Dat is namelijk een ontzettend belangrijke ontwikkeling (mn ook voor de hersenen), dus het is van belang dat kindjes die fase niet overslaan, en dat wordt dan ook gestimuleerd. Volgens hem valt het tot 18 maanden nog binnen het kader 'normaal' voor de eerste stapjes. Daarna is 'laat', en hij zei 'in te grijpen' wanneer kindjes richting de 2e verjaardag gaan en dan nog niet lopen (maar wanneer kindjes veel te vroeg geboren zijn of er is anderszins iets aan de hand, dan is dat natuurlijk weer anders, hij gaf ook aan echt per kind te bekijken hoe of wat).
Hier kruipen als een gek, echt razendsnel - er zit zelfs eelt op de knietjes Staan doet hij al sinds december, lopen langs de bank etc. sinds januari. Inmiddels loopt hij best snel, maar heeft nog steeds wel "hulpmiddelen" nodig (hand, tafel, karretje...) Groetjes Six
Nou Mick loopt al vanaf 9 maanden. Nu heeft hij mijn vingers nog wel vast maar eigenlijk al niet eens meer nodig. Ik verwacht dat hij met 11 maanden los loopt.