Hoi allemaal, Onze jongste zoon kan nogal driftig zijn. Hij gooit met spullen als hij boos is en krijst. Daarnaast gaat hij op de grond liggen en "schopt" zijn voetjes op de grond tijdens het huilen. en hij kan heel dramatisch huilen.. net of hij er in blijft zeg maar. Hoe kan ik hem het beste helpen op zo'n moment. Als hij gooit zet ik hem al op de kist als hij niet luistert.. Lastig hoor zo'n driftige dreumes op het kdv zeiden ze het net ook al..
Ik herken het een beetje. Mn zoon kon ook zo theatraal doen... Ik zou het gewoon negeren, want wanneer je ze vastpakt dan wordt het vaak alleen maar erger. Gewoon even laten spuien en dan is de ergste woede weer kwijt. Door te negeren krijgen ze ook door dat ze er iet mee bereiken wat ze wellicht willen. twee vliegen in 1 klap Mn dochtertje van 1,5 kan ook behoorlijk gillen en huilen om haar zin te krijgen. Moet zeggen dat ik het wel lastig vindt om te negeren, ze kan ook nog niet praten dus een andere manier van uiten is er niet echt. Ze kan soms uithalen als een kat in je gezicht als ze boos is. dat soort gedrag tolereer ik niet en dan kijk ik heel boos naar haar en zeg er wat van en meestal als het op dat moment kan zet ik haar acuut op de grond. Dat gillen om dingen voor elkaar te krijgen "straf" ik tegenwoordig ook met het naar de gang sturen wanneer het de spuigaten uitloopt.