(Om)draaien in bed

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Minke24, Apr 13, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

Aug 18, 2007
    1,383
    24
    38
    Pfff, onze dochter (9,5 maand oud) heeft iets nieuws ontdekt. Sinds een week draait ze zich om in bed. Eerst alleen als 't 's ochtends te lang duurde voordat ze opgehaald werd (niet dat ik 'r een half uur laat liggen, maar ik ga altijd eerst even d'r flesje maken en als dat te lang duurt wordt ze ongeduldig). Ze ligt dan in d'r slaapzak, verwilderd op d'r buik om zich heen te kijken en heel zielig te piepen en te zeuren, want ze rolt zelf niet terug.

Vooruit, dat ging op zich nog, maar ze wordt steeds beweeglijker. Als we d'r op bed leggen en we gaan een kwartier/half uur later nog eens kijken, dan ligt ze rustig dwarsop bovenin of met d'r benen door de spijlen of met d'r hoofd aan 't voeteneind, alle dekens aan de kant... als ze dan vast in slaap is, kunnen we d'r zo rechtleggen, maar ik ga natuurlijk niet de hele nacht kijken en 'r terugleggen. Het is nu niet koud, dus ik vind 't niet heel zorgwekkend dat ze niet onder d'r dekens blijft, maar toch... Ik herken 't overigens wel, ben zelf ook enorm beweeglijk in bed en had vroeger regelmatig m'n dekbed naast 't bed liggen.

Ik denk niet dat ze er wat aan overhoudt hoor ;), maar ben benieuwd of anderen dit herkennen en misschien tips hebben. Of gewoon de opmerking 'het is een fase' :)

2. kbloem

kbloem Bekend lid

Feb 2, 2009
    854
    0
    16
    Als het kouder wordt lekker in een slaapzak doen, krijgen ze het in ieder geval niet koud.
    Maud is nog geen 4 maanden, maar ze doet net als ik, nu al zichzelf omhoog trappelen in bed.En als ik naar mij kijk is dat geen fase, want ik doe het nog steeds!

3. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

Aug 18, 2007
    1,383
    24
    38
    Ze slaapt altijd in een slaapzak. D'r slaapkamer is aan de koude kant van het huis, met enkel glas en ook al is 't er nu niet koud, gewoon een lekkere slaaptemperatuur, ik vind 't prettiger als ze in een dunne slaapzak ligt en ook nog onder een dekentje. Maar goed, zij zelf dus niet... :D

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hier een ventje wat het hele bed door gaat. We vinden 'm in de meest bizare standen terug. Voeten op het hoofdeind, overdwars, schuin etc. Tja, wat doe je er aan. Wij brengen het mannetje voor 20:00 naar bed. We laten hem dan lekker nog even spelen enzo.. (tja, je kan moeilijk zeggen en NU slapen). Na een tijdje (meestal 5 minuten) valt hij in slaap. We gaan dan rond 20:30 - 21:00 weer even bij hem kijken. Vaak ligt hij er dan raar bij maar wel in diepe slaap. We leggen hem dan terug op de plek waar hij 'hoort' en stoppen hem lekker toe. Wakker worden doet hij dan niet meer. HIj slaapt dan lekker door tot de volgende ochtend half 8. We vinden hem 's ochtends wel weer anders terug maar dat krijg je als je wakker bent...dan wil je op onderzoek uit!

Hier gaat het prima. Hij slaapt in een slaapzak (hema) en ik vind het niet eng ofzo. Ik geloof niet dat hij heel erg beweegt in zijn slaap, meer als hij wakker is.
    Ik heb dus niet echt tips voor je meer go with the flow. Je kan haar moeilijk vastbinden!

5. Ivka76

Ivka76 Actief lid

Mar 10, 2008
    130
    0
    0
    Brabant
    Hier nog zo'n woelwater. Vooral rommelen met de dekens vindt ze prachtig en sinds ze goed kan omrollen, vinden we haar ook regelmatig op haar buik in bed. Toen ze dit net deed, begon ze ook altijd te piepen en te huilen als ze eenmaal op haar buik lag, maar inmiddels valt ze steeds vaker in slaap op haar buik. Ik denk dat het gewoon even wennen is aan deze nieuwe positie. Voordat ik zelf naar bed ga, kijk ik altijd nog even bij haar hoe ze erbij ligt en dan leg ik haar recht en de dekens weer goed instoppen, maar hoe strak ik ze ook instop, ze krijgt ze los. Ik denk ook dat je er weinig aan kan doen, je kan slechts ieder uur gaan kijken of ze vastbinden, dan maak je het alleen maar gevaarlijker.
    We hebben wel een open matras (frame met een hoes er omheen), anders zou ik het buikslapen toch een beetje eng vinden.

Groetjes,
    Ivka

Share This Page