Muziek kip, slecht slapen, fase 8 maanden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door misa, 13 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misa

misa Niet meer actief

Mijn zoontje heeft altijd een muziekje aan als hij gaat slapen. Zo'n knuffel met een touwtje eraan. Wij hebben er eentje in de vorm van een kip, met het deuntje 'somewhere over de rainbow'.
    Komt bij de aldi vandaan, geloof ik.

Nu slaapt hij sinds kort soms heel slecht, vooral bij anderen. Dus zat ik te denken om het ritueel overal zoveel mogelijk hetzelfde te laten en dus niet allemaal verschillende deuntjes. Weet iemand waar deze dingen nog te koop zijn?

En dat slechte slapen, is dat een fase van deze leeftijd? Herkennen jullie dat ook? Ik twijfel elke keer wat ik moet doen. Hij heeft namelijk nog nooit moeite gehad met slapen. En laten liggen en huilen heb ik van de week 1 keer gedaan (zo'n 10 min) en hij was helemaal overstuur. Dus dat gebeurt niet meer. Ik was gewoon een beetje wanhopig wat ik nu weer moest proberen. Niets hielp: bij hem blijven, eruit halen, flesje, naar beneden...
    Heel sneu!

2. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Hoi hoi,

Wij hebben die ook, maar dan in een zonnetje! Ook van de Aldi en zelfde deuntje! Ik moet zeggen dat wij hem altijd meenemen als hij ergens anders zijn slaapje doet!
    Die gaat al standaard in de luiertas!

De prenatal heeft trouwens ook knuffels met hetzelfde liedje!
    Dus misschien kun je daar even zoeken!

Hier sliep S.iem ook slechter rond 8 maand! We kennen hem nu niet weer, hij slaapt beter maar is ook veel vrolijker en kan zichzelf veel beter vermaken!
    Ik zou hem als ik jou was, gewoon even door deze periode heen helpen! Het is heel rot en soms weet je het gewoon ff niet meer, maar het gaat echt over! (dooddoener, ik weet het!) En ze voelen zichzelf al rot genoeg!

Liefs

3. misa

misa Niet meer actief

Dankjewel voor je reactie! Het is geen dooddoener hoor! Maar juist lief..!
    Het slapen is echt van de laatste week en het mopperen, wat hij ook doet, van de laatste weken. Dát vind ik erg vermoeiend. Ik moet zeggen dat nu hij tijgert (sinds een weekje) hij toch wel ietsje vrolijker lijkt soms.
    Maar ik ga hem er zeker doorheen helpen. Maar hoe is dat het beste he. Hoe heb jij dat gedaan?
    (leuke naam trouwens!)

Dat zonnetje heb ik ook gehad, maar die heeft een ander deuntje. Maar bij prenatal hebben ze ook somewhere over the rainbow deuntjes? Dan ga ik daar eens kijken. :)

4. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Bedankt voor het compliment! Jullie zoontje heeft ook een
    mooie naam, soms noemt mijn man onze zoon ook zo, haha!

Ze zitten nu ook echt in zo'n frustratieperiode he?!
    Ze willen van alles, maar ze kunnen niet zoveel! En dat maakt chagerijnig! S.iem heeft een loopstoel en hij mag er niet zo lang in, maar hij vindt het echt geweldig! Hij gaat echt op onderzoek uit, scheurt je de hele kamer achterna en wil alles hebben wat jij ook hebt! Hij heeft dan echt wat bewegingsvrijheid!

Hoe ik hem geholpen heb is door echt troosten als hij huilde.
    Normaal huilde hij nooit als hij ging slapen, maar kletste alleen en toen in die fase was het echt tranen met tuiten...en dan liep ik echt rondjes met hem door de slaapkamer, licht gewoon uitgelaten, rustig sussen en speentje in!
    En veel wandelen, want dat vindt hij heerlijk...en ook iets vaker het speentje in, dan kon hij zo lekker sabbelen! Ben normaal niet zo van speen de hele dag, maar in die periode was ik niet zo moeilijk.
    En nu heeft hij hem helemaal niet meer nodig, alleen als hij gaat slapen...

Ja, ik heb een giraffe die je aan de staart moet trekken en daar komt ook dat deuntje uit van Happy Horse ofzo! Gek dat jij een zonnetje hebt met een ander muziekje, haha, ze hadden dus nog meer variatie! Nie geweten! Maar vind deze ook wel leuk!

Succes!
    Liefs

5. keina

keina Bekend lid

30 mrt 2009
    675
    0
    0
    misschien kan je een foto van je kip plaatsen! wie weet herkent iemand de kip!

wat vervelend dat hij zo slecht slaapt!
    ik weet hoe lastig dat is, en hoe wanhopig jij je kan voelen.
    een gouden tip heb ik niet! hem en jezelf erdoor heen slaan, want echt waar er komen weer betere tijden!!!

succes meid!

6. misa

misa Niet meer actief

Dankjewel voor jullie reacties!

Ik vind het gewoon erg zielig voor hem. En ik wil het beste doen, maar wat is dat dan..? Die handleiding ben ik ooit eens kwijtgeraakt denk ik..! ;)

Gisteravond waren we bij vrienden thuis. Ik had hem de hele dag al in zijn tentje laten slapen bij ons thuis. Ging perfect! Savonds daar naar bed (in zijn tentje)... drama! Er 10 min naast gezeten, eruit, erin, rondlopen, zingen, flesje warm water, mee naar beneden, er weer in. Niets hielp.
    Ik dacht op een gegeven moment: nog even spelen, dan nog 1 poging en anders maar weer naar huis. Ik had de vrienden opdracht gegeven dat ze hem niet mochten oppakken ivm te veel prikkels. :) Dus hij heeft zich even heerlijk alleen vermaakt met speelgoed. En warempel...! Het lukte! Hij mopperde 3 keer een paar seconden en ging daarna kletsen..! Zoals wel vaker. Gelukkig!

Ja, deze periode is wel lastig hoor. Ook omdat hij altijd zo makkelijk was. Zo vrolijk. En nu zo makkelijk aan het mopperen is. Het ene stemmetje zegt: pas op, niet verwennen... Mara het andere stemmetje roept: geef hem wat hij nodig heeft en ben er voor hem. Het verwennen zal wel niet zo'n vaart lopen. Haha!

Ik heb niet het zonnetje, maar de kip. Ik had het zonnetje en daar komt niet hetzelfde deuntje als de kip uit.
    Het is deze:
    Maar ik twijfel wel of dat een meerwaarde heeft. Maar toch: als iemand 'm heeft en wil verkopen of als iemand weet waar ik 'm kan kopen dan hoor ik het graag!

7. E1982

E1982 Bekend lid

17 feb 2009
    971
    0
    0
    Hoi!

Lastig he, als ze ineens zo snel veranderen. Ik kan mijn dochtertje ook nooit bijbenen. Zo is ze heerlijk vrolijk, gezellig spelen en goed slapend en ik hoef maar met mijn ogen te knipperen of ze is mopperig, zeurderig en huilerig. Juist ook vaak bij het inslapen.

Heb nu eindelijk door dat ik heel eventjes moet wachten of het huilen echt doorzet. Als het max. 5 kreten/uithalen zijn dan moet ik niet teruggaan, want dan stoor ik haar juist bij het slapengaan. Maar als ze huilt, ga ik altijd terug en wieg en knuffel haar net zo lang totdat ze wil gaan slapen. ik geloof niet in verwennen, maar wel in laten zien dat je er bent. Deze periodes heeft ze vaker en wanneer ze weer een hoop nieuwe dingen kan, slaapt ze ook altijd weer vrolijk en zelf in en heeft ze mij daarbij niet nodig. Het komt dus met vlagen en denk dat acceptatie de sleutel is.

Denk ook eigenlijk dat het niet uitmaakt met welk deuntje hij te slapen wordt gelegd. ik sla ook wel eens dingen over in het ritueel of doe het net anders en dan gaat ze in een vrolijke periode ook gewoon slapen. En als ik alles helemaal hetzelfde doe in een 'mopperperiode' gaat ze de ene keer wel en de andere keer niet slapen.

Het zit 'm in je kindje en niet in het ritueel. Je mannetje heeft jullie nu gewoon even heel hard nodig! Gewoon even kijken wat werkt voor je ventje, over een tijdje kan hij het dan weer helemaal zelf.

P.s. Ook ik heb wel eens een avond minder geduld hoor en merk dan dat zij dat voelt en er niet rustiger op wordt. Bedenk me dan altijd maar of ik betere of belangrijker dingen te doen heb dan met haar in mijn armen op de schommelstoel te zitten. Dat is nooit zo!

8. keina

keina Bekend lid

30 mrt 2009
    675
    0
    0
    hier maakt het deuntje echt wel uit! hij weet echt bij het zelfde deuntje van dit is slapen.
    ander deuntje gaat hij echt moeilijk over doen!

maar elk kind is anders, en mijnes is wat kieskeurige! hahahahahaha

9. E1982

E1982 Bekend lid

17 feb 2009
    971
    0
    0
    Grappig dat je zoontje het deuntje wel belangrijk vindt.

Vraag me eigenlijk af tot welke leeftijd dat het geval zou zijn... Zie mezelf niet, wanneer ze 16 is nog steeds zeggen: Hier is je tut, en je pop, dikke kus en Woezel zingt een mooi liedje voor je...

10. misa

misa Niet meer actief

Ja of het hier aan het deuntje ligt weet ik niet, maar als ik snel een kip erbij kan scoren dan heb ik het iig achter de hand!

Ik heb nu ook een fles opgedeeld, dus weer naar 4 flessen ipv 3, zodat hij wat vaker 'gevuld' is. Misschien helpt dat ook mee. :)

5 min op en af laten huilen/mopperen/jengelen doe ik ook wel eens, maar als het aan één stuk huilen is of na 5 a 10 min mopperen niet over is, dan kan ik er maar beter mee stoppen. Anders wordt het alleen maar erger.

Nou ik ga er gewoon heel erg voor hem zijn en hopen dat hij snel weer mijn vrolijke ventje is!
    Nu issi trouwens ook heerlijk aan het ontdekken! Lekker tijgeren en proberen aan de tafel op trekken. Vrolijk kletsen en lachen... Dat is dan weer echt geweldig!

11. fafje

fafje Niet meer actief

met 9 mnd kreeg bmijn zoontje last avn de verlatingsangstfase, ook van ideaal perfect slapen naar drama huilen overstuur en panike....

ik heb juist een ander muziek gehaald, die van chicco met mozart en lichtjes....dat hielp, wnat hij wa shelemaal afgeleid...het licht ritmisch op en het kan met of zonder de muziekjes...

hiervoor had ik een opwind ster met twinkle twinkle little star muziek...die wassie beu!

Deel Deze Pagina