van maxi cosi naar een echt auto stoeltje...? wanneer?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mam85, 30 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

wanneer jullie kindje in opvolg auto stoeltje? en waarom?

  1. voor 6 maand

  2. 6 maand en 8 maand

  3. na 8 maand

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. mam85

    mam85 Fanatiek lid

    3 jul 2007
    1.729
    0
    0
    mama!
    onze zoon in nu bijna 7 mnd.. weegt nu ongeveer 11 kilo.. en is erg lang

    wij willen graag een autostoel voor hemkopen maar wanneer mogen ze daar in. ik hoor dat ze moeten kunnen zitten maar dat doet hij nog lang niet. alleen bij mij op schoot

    als hij in de maxi cosi in de auto zit dan zitten zijn beentje erg dubbel tegen de rug leuning aan... lijkt me niet prettig zitten.

    wanneer mogen ze in opvolg auto stoel?
     
  2. taatje

    taatje Fanatiek lid

    14 okt 2005
    2.136
    0
    0
    Roosendaal
    Ze mogen in een autostoel als ze 9 maanden zijn en minimaal 9 kilo.

    Of als ze echt te groot zijn voor de maxicosie wat wil zeggen dat zijn hoofd boven de maxicosi uit moet komen anders mag hij gewoon nog in de maxicosie.
     
  3. mam85

    mam85 Fanatiek lid

    3 jul 2007
    1.729
    0
    0
    mama!
    en maxi cosi .. tot hoeveel kilo gaat die?
     
  4. Setteke

    Setteke Niet meer actief

    Tegenwoordig gaat een maxi cosi tot 13 kilo.

    Tymen zit sinds zijn 9e maand in de gewone autostoel. In de maxi cosi ging hij steeds rechtop zitten, zodat de maxi cosi niet meer aan zijn doel voldeed. Je moet er toch niet aan denken wat er gebeurd als hij zo rechtop zit en je een aanrijding krijgt! Overigens hebben wij nu wel een stoeltje dat in de ligstand kan, want al kan hij nu al heel goed zelf zitten, het lijkt mij voor het ruggetje beter zoveel mogelijk te liggen!
     
  5. mam85

    mam85 Fanatiek lid

    3 jul 2007
    1.729
    0
    0
    mama!
    een met ligstand willen wij ook kopen. vooral als hij eerder in een autostoel gaat.
     
  6. Judith75

    Judith75 VIP lid

    9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Vanaf 9 maanden de autostoel gebruiken. Cosi is pas te klein als hoofdje er bovenuit komt.
     
  7. sim

    sim Niet meer actief

    wij hebben m sinds deze week in een autostoel. deze heeft 4 standen en staat helemaal in ligstand. van maxicosi (het merk dan)
     
  8. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Dat z'n benen dubbel zitten is niet erg, z'n hoofd mag niet boven de maxi cosi uitkomen.Probeer hem zo lang mogelijk in de maxi cosi te vervoeren.
    Mijn zoon ging erin met ongeveer 9 maand.
    Hij vond het een stuk leuker, nu kan hij naar buiten kijken.
     
  9. Calimero

    Calimero Fanatiek lid

    31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    ik weet het niet meer pesies dus heb op 6/8 maand gestemd...
    mijn dochtertje zatr met de schoudertjes helemaal in elkaar dus echt krap in de maxi...
    en toen heb ik haar een autostoel opgehaald...
     
  10. Yentl

    Yentl Fanatiek lid

    30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Ik heb vince pas sinds hij 8,5 mnd oud was in de auto stoel.
     
  11. missX

    missX Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    Wat bedoel je met rechtop gaan zitten...dat hij met z´n hoofdje soms omhoog komt en "probeert" naar voren te komen? Dit doet Indy namelijk ook heel vaak, maar waarom is dit slecht? ze zitten toch gewoon goed in de gordeltjes (zitten niet zo los dat ze echt gaat zitten)
     
  12. Setteke

    Setteke Niet meer actief

    @ missX, Tymen wist zich altijd zo omhoog te wroeten dat hij rechtop zat. Het maakte niet uit hoe strak de gordeltjes zaten, hij kwam zeg maar met zijn rug recht zodat hij niet meer tegen de achterkant leunde. Naar mijn mening krijgt hierdoor het nekje en ruggetje niet voldoende steun bij een evt. aanrijding. Vond het maar griezelig! Nu in de andere stoel blijft hij wel liggen, omdat hij nu naar buiten en naar ons kan kijken.
     
  13. lidia

    lidia Fanatiek lid

    hier na 8 maanden omdat dat aangeraden wordt..

    ben niet in alles even nou met eten en zo maar de veiligheid in het verkeer is toch heel belangrijk..
     
  14. pinguin72

    pinguin72 VIP lid

    7 jan 2006
    7.831
    0
    36
    Ik heb Quinn met 11 maanden overgezet in de Tobi ipv de maxi-cosi.
    Hij paste er nog wel in, maar we gingen op vakantie en hij wilde graag naar buiten kijken!
    Hij vind het ook prima in deze stoel, alhowel de maxicosi ook wel prettig was, want daar sliep hij altijd in. :)
     
  15. Inky

    Inky Fanatiek lid

    12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    met 7 maanden omdat zijn koppie boven de MC uitstak. Daarna nog 2maanden in de autostoel in ligstand vervoerd.
    Ik heb hierover met Maxi Cosi contact gehad en het is geen prbleem om met 7 maanden al in de autostoel te doen. Gordels op de goede hoogte en de hoofdverlkeiner erin en in ligstand. Ook de CB-Arts zei dat het gewoon kon.
     
  16. mam85

    mam85 Fanatiek lid

    3 jul 2007
    1.729
    0
    0
    mama!
    fijn om te horen dat sommige het wel doen.

    ik wil toch een hebben met een goeie ligstand.. toch maar eens informeren
     
  17. danili

    danili Bekend lid

    22 mei 2006
    808
    0
    0
    ferron zit nog steeds niet in een autostoel, maar we zijn nu aan het orienteren, word denk ik een maxi cosi priori .....hij past nu nog makkelijk in een maxi cosi, hoofd nog lang niet erboven uit, maar hij word zo zwaar in dat ding....pfffff
     
  18. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Jørre (nu 3,5 maand) zit dus al in een autostoel.
    We hebben wel een speciale gekocht. Dit is een stoel die net zo plat kan als een maxi cosi. Het is een combi stoel. Dus maxicosi en autostoel in 1 en is van 0 tot 18 kilo. Hij staat ook achterstevoren achterin.
    We hebben deze stoel vorige week gekocht omdat Jørre dus al 9 kilo weegt, 72 cm en met zn schoudertjes helemaal klem zit. Hij kon alleen zn onderarmen bewegen.
     
  19. Fleur1

    Fleur1 VIP lid

    14 apr 2006
    5.068
    0
    0
    Daan zit al vanaf iets voor de 6 maanden in een verstelbare autostoel. Daan kon ik niet meer in de maxi cosi krijgen dat was 1 grote brul partij en het was gewoon proppen. het gewicht had hij ervoor dus was de keuze hier snel genoeg gemaakt.
     
  20. Nynke31

    Nynke31 Fanatiek lid

    7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Jiri is nu 9 maanden en al over de 9 kilo en 72 cm en kan toch nog goed in de maxicosi (merk mutsy). Ik heb al een aantal artikelen gelezen, dat het toch echt beter is om zo lang mogelijk tegen de rijrichting in de auto te zitten. Is gewoon de veiligste manier voor baby's. We hebben al lang geleden een tobi gekocht, maar ik wil hem toch echt tot zijn 1ste verjaardig in de maxicosi proberen te houden.
     

Deel Deze Pagina