douchen met baby

Discussie in 'Verzorging' gestart door Miky, 28 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miky

    Miky Bekend lid

    18 jan 2006
    604
    0
    0
    Groningen
    Ik las op een ander forum dat verscheidene mensen met hun baby onder de douche gaan in plaats van in het babybadje...
    Weet iemand vanaf welke leeftijd dit mag/kan?
    Het lijkt mij ook heel fijn om straks te gaan doen namelijk...

    Liefs Miky
     
  2. Niki

    Niki Fanatiek lid

    13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Ik hoorde gisteren toevallig van een collega dat haar man dat ook doet. Ze hebben al 2 wat oudere kids en dan gaat dat allemaal in een moeite door, zegt ze! Lekker handig! Haar dochtertje is pas 4 weken, dus ik denk dat het al vrij vroeg mag...

    Liefs Niki
     
  3. Vicky

    Vicky Fanatiek lid

    11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Het mag volgens mij al gelijk in de eerste week hoor? Wij zijn met Kaylee gelijk gaan douchen toen ze thuis was, toen was ze 2 weken oud... Maar toen woog ze ook pas 2100 gram en was ze 45 cm, dus ik denk van t moment ze zich goed op temp kunnen houden dat je met ze mag douchen.

    Kaylee vindt het geweldig, ze geniet er zo ontzettend van... Veel plezier!
     
  4. Miky

    Miky Bekend lid

    18 jan 2006
    604
    0
    0
    Groningen
    Dat zou leuk zijn als het al zo vroeg mag...
    Lijkt me gezellig, met zn drietjes, haha.
    :D
     
  5. Vicky

    Vicky Fanatiek lid

    11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Moet je er wel rekening mee houden dat er eentje de baby moet afdrogen he ;) Kaylee pikt het bijvoorbeeld echt niet als je haar ff in een warme doek wikkelt en dan ff in t wippertje zet en dan snel jezelf afdroogt... mevrouw wil zelf gelijk helemaal afgedroogd worden... Dus als je er niet van houdt om zelf nog helemaal nat de beeb te staan afdrogen en aankleden... Zou ik t niet met ze 3 doen ;)
     
  6. Miky

    Miky Bekend lid

    18 jan 2006
    604
    0
    0
    Groningen
    Ja maar in tijd dat er eentje nog even 2 minuutjes met de baby onder de douche blijft staan, kan de ander zich afdrogen en over de baby ontfermen, de partner kan zich dan zelf afdrogen... Zou ook kunnen. ;)
     
  7. Vicky

    Vicky Fanatiek lid

    11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Haha ja dat kan inderdaad ook nog... Hoe je het ook doet, het is toch leuk hoor :D Denk dat ik vanavond ook maar weer eens ga douchen met ons dropje :D
     
  8. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    huh, ik wist helemaal niet dat dat mocht!!!! doen jullie dat dan??? wassen van te voren en dan afspoelen onder de douche??? hmm, ik moet er nog maar ff over nadenken of ik dat wel durf hoor....
     
  9. Vicky

    Vicky Fanatiek lid

    11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Wij vonden t in t begin ook wel eng hoor... vooral omdat Kaylee ook zo'n klein bubbeltje was/is... Maar het mag gewoon en meestal vinden ze t ook heerlijk... Wij zepen trouwens alleen haar billetjes in als we haar onder de douche meenemen, anders wordt ze wel heel glibberig. Soms zeept de een haar dan in onder de douche terwijl de ander haar vasthoudt...
    Heb even een foto erbij.

    [​IMG]
     
  10. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Mooie foto zeg!!!

    Wij hebben het ook gelijk de 1e week gedaan.
    De kraamhulp vroeg aan ons ons wij dat wilde doen.
    En dat slaan we niet over natuurlijk. Het is echt heel fijn hoor!
     
  11. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ook wij stonden al met Isa onder de douche toen ze twee dagen oud was. Zowel voor Isa een genot als voor ons zelf.

    Je zult merken dat je er erg handig in word. Maar het makkelijkste blijft om het samen met je partner te doen. Dan kan de een afdrogen.

    Bij ons is het ook lopende band werk met de twee meiden. Eerst met de kleinste eronder, als die wordt afgedroogt dan komt de oudste erbij. Erg gezellie en met een half uur is iedereen schoon en "gestreken"

    Kwebbel
     
  12. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    ik zal het morgen gewoon eens proberen, (met manlief erbij natuurlijk!) eens kijken hoe ze het vind
     
  13. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hallo Agnes

    Leuk joh, veel plezier morgen en niet vergeten foto's te maken.

    Kwebbel
     
  14. Miky

    Miky Bekend lid

    18 jan 2006
    604
    0
    0
    Groningen
    Wat een mooie foto zeg! Ziet er erg fijn uit... Ik denk dat ik dat ook zeker ga proberen als onze kleine geboren is. Gisteravond man verteld dat dat mocht, wist hij ook niet maar het leek hem wel wat. :)
     
  15. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    nou, vanavond gaan we douchen, maar ik had nog wel een vraag...hoe zit het met de straal water op het hoofdje....vinden ze dat niet erg...tuurlijk je kan er rekening mee houden, maar het is niet altijd te voorkomen natuurlijk! ik zal vanavond vertellen hoe we het vonden... en ja...we zullen ook wel een paar foto's maken!
     
  16. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Isa vind het niet leuk als ze de straal water in haar gezichtje krijgt. Ik zou zeggen gewoon uitproberen. Het kan in ieder geval geen kwaad.
    Veel plezier straks.

    Groetjes kwebbeltje
     
  17. Miky

    Miky Bekend lid

    18 jan 2006
    604
    0
    0
    Groningen
    Ben erg benieuwd hoe je t vind vanavond, veel plezier!
     
  18. CVB

    CVB Actief lid

    11 nov 2005
    261
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    Kraggenburg
    Ik heb ook wel gedouched met de kleine en vaak de baby dan in slaap. Dan had ik de autostoel of wipstoel geprepareerd met een lekkere grote handdoek en legde de baby daar snel in. Ook wanneer ze wakker waren hoor. En dan lekker toedekken of evt als ze iets ouder zijn een speeltje in de handen geven of natuurlijk een flesje.
     
  19. Vicky

    Vicky Fanatiek lid

    11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Ik denk dat het per beebje verschilt hoor, want Kaylee vindt het heerlijk om die straal in haar gezicht te krijgen :D Veel plezier!
     
  20. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    nou, we hebben toch vanmiddag gedoucht....heerlijk, iris vind het ook niet erg dat er water in haar gezichtje komt. (hebben we natuulijk ff getest..) k heb wat foto;s in mijn album staan.....dit gaan we zeker vaker doen!!!
     

Deel Deze Pagina