Tanden bij 15 maanden

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Boefje2010, May 1, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Boefje2010

Boefje2010 Actief lid

Feb 11, 2010
    350
    0
    0
    Velden
    Ik ben eens even benieuwd of er meer kleintjes van 15 maanden zijn die nog maar 6 tandjes hebben (4 boven en 2 onder).

Iedereen lijkt hier te denken dat hij met zijn leeftijd al alles mee moet kunnen eten. Ik vraag me alleen af hoe?
    Bijv. een hard stuk appel eten zonder kiezen lijkt mij erg vervelend. Is B. dan zo laat met zijn tandjes?

2. Lala87

Lala87 Bekend lid

Jul 16, 2008
    628
    0
    0
    Volgens mij is dat niet laat hoor?

Mika heeft er 16, met nu bijna 15 maanden, maar die heeft er gewoon echt super veel, en krijgt nu ook al een jaar aan een stuk tanden zeg maar. (worden je nachten echt niet leuker van hoor ;) )

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Hier ook 4 tanden boven en 2 tanden onder en aan de tandenpoep te zien komt er weer wat aan, maar ik voel nog niets. Lisa eet geen appel, maar volgens mij niet doordat ze weinig tanden heeft, ze kan andere harde dingen wel prima eten.

4. Coconut

Coconut Actief lid

Jul 31, 2009
    197
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dochtertje is wat ouder, en heeft ook (maar) 6 tanden. 4 boven en 2 onder. Al wel een paar weken hele bobbels en vieze poep, dus er zal wel veel in 1 keer komen (net als de bovenste 4, die kwamen ook in 1 keer).

5. veertje

veertje Fanatiek lid

Lisa heeft 4 boventanden, 2 ondertanden en sinds een week 1 kiesje :D

6. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Finn had tot na zn eerste verjaardag geen tanden, daarna heel lang 4 (2 boven, 2 onder) Rond 1,5 jaar kwam de rest er een beetje door. Nog steeds heeft ie ze niet allemaal, en ze zijn ook nog niet helemaal door.

Toch kon Finn al heel snel alles eten, al voor zn eerste verjaardag kreeg hij alles. Hij werd er gewoon handig in, om alles te eten...

7. angel81

angel81 Bekend lid

Apr 10, 2007
    920
    0
    0
    Mijn oudste kreeg haar laatste tand met 3 jaar....

8. quschke

quschke VIP lid

Jun 12, 2010
    6,029
    0
    0
    limburg
    Justin is een jaar en heeft alleen 2 ondertanden....Toch eet hij gewoon alles mee!
    Vraag me zelf ook af en toe af hoe hij het doet...maar hij lijkt nergens problemen mee te hebben!

9. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Hier over 3 weken 15 mnd en nu 8 tanden.

Ik durf zelf geen appel te geven, ben altijd bang dat dat mis gaat. Kort geleden bracht ik hem wat later naar het kdv, tijdens het fruit eten. Sven aan tafel gezet en ze gaven hem gewoon een stuk appel. Dus ik zei dat zo dat ik het best eng vind en toen bleek dat ze hem daar al een tijd lang een stuk appel uit de hand gaven. Het gaat dus gewoon goed.

(maar durf het thuis nog steeds niet hoor...)

10. Daphne21

Daphne21 Bekend lid

Feb 3, 2007
    601
    0
    0
    Verkoopmedewerker Bakkerij
    Gelderland
    Hier 13 maanden en maar 2 ondertandjes

11. Juttel

Juttel Actief lid

Apr 29, 2009
    422
    2
    0
    Friesland
    Hier 16 maanden, 2 tandjes onder en 1 boven! Maar hij eet bijna alles. Stukken appel oid liever niet, dan laat ie het vaak liggen, maar brood(korsten) ed eet hij lekker op!

Komt vanzelf neem ik aan, heb nog nooit gehoord dat een kind geen tanden krijgt! Haha!

12. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    4,545
    732
    113
    Hier ook 15 maanden en 4 tanden goed zichtbaar (boven en onder twee) en twee boventandjes die zijn er al wel door maar zijn nog geen slagtanden zeg maar. Soms eet uk al wel een stuk stokbrood maar echt een appel of ander echt hard ding geloof ik ook nog niet in. Je bent dus niet de enige!!!

13. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier 13 maanden en alleen 2 ondertandjes. Deze kreeg ze met 11,5 maand.
    Maar ze eet vanaf 6 maanden alles in stukken, ook appel, en vlees, en andere harde/taaiere dingen, zonder problemen. ;)

14. kylain

kylain Bekend lid

May 7, 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Hier dochterje van 14 maanden en nog helemaal niets/nada/noppes....
    maar ze eet gewoon met de pot mee zonder problemen.
    Appel ben ik mijn zoontje pas gaan geven toen hij zijn eerste kiesjes kreeg. Daarvoor moet je echt kunnen kauwen vind ik....hij was denk ik 19 maanden met zn eerste kiesjes....

15. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Als je het wil/durft kan appel gerust zonder kiezen hoor. Die kaken zijn sterk genoeg om iets fijn te kunnen malen. :)

16. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

Oct 12, 2007
    8,240
    85
    48
    Female
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Dani is nu 17 maanden, ook nog maar 6 tandjes, maar kan gelukkig echt alles eten, zelfs toen hij nog geen tandjes had :)

17. AgathaZwaan

AgathaZwaan Actief lid

Mar 20, 2009
    255
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Ons mannetje heeft nu 4 boventandjes en 3 ondertandjes maar eet gewoon alles hoor, ook stukken appel!

18. adi

adi Niet meer actief

Kindjes kauwen net zo goed met hun kaken als met de kiezen. Het gebrek aan kiezen moet geen belemmering zijn om je kindje niet alles te laten eten.

Kij een stuk taaie vlees oid zal wel lastig gaan, maar als jij een appel geeft in schijfjes kan ze die prima vermalen met haar kaken.
    Het probleem ligt vaak bij de ouders, als jij de angst dat zij het niet kan los kunt laten zul je merken dat ze best veel wel kan eten.

(mijn dochtertje kreeg haar eerste tand 3 dagen voor haar verjaardag, en had met 15 maanden volgens mij maar 4 tandjes. Toch eet ze vanaf 9 maanden alles mee, en alles in stukken)

19. Boefje2010

Boefje2010 Actief lid

Feb 11, 2010
    350
    0
    0
    Velden
    Hij probeert het wel maar het lukt niet. Een peer vindt hij bijvoorbeeld heerlijk om te eten, maar hij spuugt alle harde stukjes direct weer uit.

Brood daarentegen gaat er perfect in. Zelfs de korstjes eet hij met alle gemak op. Maar zodra de structuur te hard is spuugt hij het gewoon direct weer uit.

Moet wel zeggen dat hij erg kieskeurig is. Qua koekjes eet hij bijv. alleen verkade mariakoekjes. Lange vingers, liga, of euroshopper mariakoekjes eet hij niet. Die probeert hij geeneens meer ;-(

20. Boefje2010

Boefje2010 Actief lid

Feb 11, 2010
    350
    0
    0
    Velden
    Oja, hij is prematuur geboren en had geen zuigreflex. Zijn mondtechniek is dus niet helemaal op orde.... misschien dat het ook wel enigszins kan verklaren....

Share This Page