Ons zoontje moet een bril???

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door lenka, 20 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lenka

lenka Bekend lid

13 aug 2009
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    Raar, nooit hadden wij gemerkt dat ons zoontje slecht zou zien. Hij is nu goed 4 jaar en kreeg in juni een brief mee van school dat bij het medisch schooltoezicht gebleken is dat hij een gezichtsafwijking had. Hij kon pas begin van de week langskomen bij de oogarts. Deze testte zijn ogen en wat bleek, ons zoontje had maar liefst een afwijking van 8.5 en 9.5+.
    Wij zijn er een beetje door overvallen, wij hebben hier nooit iets van gemerkt.
    Zijn er mensen die dit herkennen?

2. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Hier ook een zoontje met een bril, maar die heeft hij sinds zijn eerste verjaardag.
    Gebeurd zeker vaker dat je het niet opmerkt dat kinderen slechter zien.
    Ga je daar niet druk om maken hoor.
    Fijn dat ze er nu achter zijn.
    Hier is de sterkte van mijn zoontje verbeterd door een bril te gaan dragen.
    Hopelijk vinden jullie ook een leuke bril ;)

3. lenka

lenka Bekend lid

13 aug 2009
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    We zijn maandag direct een brilletje gaan kiezen, 2 eigenlijk want hij zal nooit meer zonder bril kunnen mocht hij even kapot gaan. We moeten 10 tot 14 dagen wachten eer we hem hebben.

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.966
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Hij zal wel even schrikken dan, straks kan hij ineens de blaadjes aan de bomen zien zitten en allerlei andere details.

Hij waarschijnlijk altijd al -of in ieder geval zo lang hij zich kan herinneren- slecht kunnen zien. Hij weet niet beter. Maar dat wordt automatisch gecompenseerd, dus valt het nauwelijks op. Wel fijn dat ze er achter zijn voordat het proces van leren lezen begint.

5. beccie

beccie Niet meer actief

Mijn zoon ook pas na zijn 4e een bril.
    hij zat al in groep 1 toen we begonnen te twijfelen. cb test wou hij nooit meewerken. maar we merkten nooit aan hem dat hij slecht zag.

Hij was erg druk altijd en had nergens geduld voor.
    Na overleg met de juf naar de huisarts gegaan en ook doorgestuurd naar de oogarts. mijn zoon zat ook sterk in de + en zag met 1 oog maar 20% en met de andere 50%
    bij hem is het een ontwikkelings achterstand en als het goed is worden zijn ogen steeds beter.

toen hij een bril kreeg was hij echt meteen heel erg blij, hij ging knutselen, boekjes kijken, fotos kijken, en op school ging het een stuk beter ook met klimmen enzo hij kon geen hoogtes zien dus klimrek was lastig.

maar ook aan hem hadden we vroeger nooit echt wat gemerkt, ook de peuter juf niet. knutselen vond hij niet leuk,, hij speelde liever lawaai makend met de autos, hihi. maar achteraf vond hij knutselen gewoon niet leuk omdat hij niet goed kon zien.

er gaat een wereld voor hem open zodra hij een bril krijgt.
    ik moest eerst echt even slikken toen ik het hoorde, maar hij was zo blij meteen en de bril staat hem super stoer.
    in oktober heeft hij de bril een jaar en dan moeten we opnieuw opmeten of zijn ogen zijn verbeterd.

6. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Stevige afwijking, maar het gebeurt echt wel meer dat ouders niks door hebben.
    Hou er rekening mee dat de glazen de komende tijd nog kunnen wijzigen. Meestal in positieve zin.

Mijn vader is al 35 jaar opticien en het was stomtoevallig toen ik es al spelend in de winkel door zijn toestellen mocht kijken dat hij ontdekte dat zijn dochter van toen 4 à 5 jaar niet goed zag.
    Na onderzoek bij een oogarts (mijn vader wil kinderen - zeker de eerste keer - niet zelf onderzoeken) bleek ik een -5 te hebben.
    Stelselmatig is die -5 een -1.5 geworden.

7. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    ik heb vandaag voor onze jongste een afspraak moeten maken voor onderzoek. Hij mocht vandaag bij het CB voor de 2e keer de oogtest proberen en met 1 oog ging het prima, met het andere oog zag hij 1 heel groot plaatje en voor de rest niks...

10 september moeten we naar het ziekenhuis... ben erg benieuwd

8. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hier kwamen wij er eind groep 2 achter dat onze oudste een bril nodig heeft.
    Maar dat kwam niet echt als verrassing. Hij ziet ook prima zonder bril ( heeft een hele lichte afwijking in de + ) maar deze bril gaat er hopelijk voor zorgen dat hij later geen bril nodig heeft.
    Staat hem trouwens erg leuk hoor, die bril.
    Is ook geen enkele moeite. Hij is er ook zuinig mee, wij hameren al vanaf het begin af aan op een vaste plek voor de bril.

Deel Deze Pagina