dringend advies/ervaringen gevraagd andere refluxmamas

Discussion in 'Baby en dreumes' started by gizmoo1, Jan 6, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hier was ookgeen land te bezeilen met anne..enige wat ze leuk vond was gedragen worden.
    Ook wandelen resulteerde incontinu opmerkingen als "ze heeft vast honger!"

Onze redding: de babybjorn buikdrager
    Daarin hangt je baby rechtop voor je buik.
    Lekker knus tegen je aan en dankzij de zwaartekracht ookde meest gunstige positie voor reflux :)

2. gizmoo1

gizmoo1 Bekend lid

Oct 16, 2007
    508
    0
    0
    Meiden, ik heb zojuist aktie ondernomen een jankpartij die twee uur duurde. (krampen denk ik) volgende week woensdag kan ik terecht!

3. mirrem

mirrem VIP lid

Apr 14, 2008
    9,460
    1
    36
    Gelderland
    Goed gedaan! :thumup: :thumup:

Ik kan natuurlijk niet oordelen over de osteopaat waar jij een afspraak gemaakt hebt, maar ik kan uit eigen ervaring zeggen dat het echt goed kan doen en dat ze echt professioneel en voorzichtig met je kindje omgaan. Denk echt dat jullie er wat aan gaan hebben!

4. Roze78

Roze78 Actief lid

Jul 5, 2006
    352
    0
    0
    Hee super!
    Goed dat je gaat. Je luistert naar je gevoel en dat is altijd goed. Ik hoop echt dat het straks wat beter gaat met Tygo. Hij boft maar met zo'n moeder in ieder geval.

5. gizmoo1

gizmoo1 Bekend lid

Oct 16, 2007
    508
    0
    0
    ja ben ook trots op mezelf ;) . Leuk om van jullie te horen. Wat voorvoeding gebruiken jullie eigenlijk voor je kinderen?

6. kemjansen

kemjansen Actief lid

Nov 20, 2008
    162
    0
    0
    Goed van je dat je actie hebt ondernomen. Jij als moeder weet gewoon als je verderop moet.

Ik gebruik nutrilon1 en dik het in met nutriton. Dit gaat heel goed. De nutriton is even zoeken hoeveel schepjes je erin moet doen. Het moet wel wat dikker worden, maar ook niet te dik.
    Momenteel doen we op 150 ml water, 5 schepjes nutriolon en 4 schepjes nutriton. Dit is voor Dirk de beste dikte.

Wat geef jij?
    Gr en heel veel succes met je manneke. Dat hij maar snel lekker in zijn vel mag zitten.

Karin

7. san68

san68 Actief lid

Feb 27, 2007
    213
    0
    16
    Gizmoo,

Mijn zoontje die nu 13 mnd is had ook verborgen reflux. Ik heb ook zantac gebruikt, dit heeft wel geholpen. Ik heb ook een osteopaat bezocht, diverse keren, maar ik ben hier niet zo over te spreken, hier kwam helemaal niks uit. Je kunt het proberen, baadt het niet dan schaadt het niet...

Mijn zoontje heeft ook eczeem, nu is het redelijk onder controle met hormoonzalf. Hij was ook erg onrusig en sliep weinig. En wat bleek, alle symptomen en mijn moederinstinct bij elkaar opgeteld, hij is erg allergisch en reageert op koemelk onder andere. Ik geef borstvoeding, maar volg zelf een hypoallergeen dieet, al een jaar nu en nadat hij dus geen koemelk e.d. meer binnenkreeg (in ons geval via de borstvoeding) ging het ineens stukken beter. De reflux is nu zo goed als over. De reflux bij mijn zoontje was duidelijk een reactie op de allergie, het niet verdragen van de eiwitten.

Dit hoeft bij jou niet het geval te zijn, maar kun je het proberen uit te sluiten? Door bijv nutramigen of zoiets te proberen?

Succes, ik weet dat het allemaal erg zwaar voor je is.

8. gizmoo1

gizmoo1 Bekend lid

Oct 16, 2007
    508
    0
    0
    ik gebruikte in het begin nutrilon ha en ook nu weer nutrilon ha, hij krijgt 5x135 en soms 6x 135 of een enkele x een fles van 150. Tussendoor heb ik fiso allergy care gebruikt en dat was helemaal drama. Nu dus weer ha van nutrilon met nutriton. Ik vraag me af hoe ik er nu achter kan komen alsnog of het een koemelkallergie is?(aangezien ik gestopt ben met die allergy care) :cry:

9. mirrem

mirrem VIP lid

Apr 14, 2008
    9,460
    1
    36
    Gelderland
    Ik gebruik nutrilon Omneo met nutriton (de nutriton al vanaf geboorte in ziekenhuis gekregen)

10. Saskia78

hmm hier aanvankelijk gewoon borstvoeding.. en daarna eerst hypoallergene voeding.. maar na een tijdje overgeschakeld naar nutrilon AR en dat laatste ging super gelukkig :)

11. gizmoo1

gizmoo1 Bekend lid

Oct 16, 2007
    508
    0
    0
    die ar is toch voor als ie echt spuugt? En weinig nut bij verborgen reflux of niet?

12. Saskia78

nou the minute dat ze losec kreeg.. en het dus geen pijn meer deed bij het spugen...

was er ineens nog maar weinig verborgen en bleek ze zo hard te spugen dat meestal enkel de vloer vies werd als ze op de bank op schoot zat :)

13. 11je

11je Lid

Nov 30, 2007
    67
    0
    0
    wat goed dat je een osteopaat gebeld. ik hoop dat het gaat werken voor jullie.

14. arve

arve Actief lid

Jul 5, 2007
    327
    0
    0
    zuid-holland
    Hoi, ( Ik heb niet alles gelezen dus mocht ik iets dubbel zeggen :oops: )

Wat herkenbaar jouw verhaal zeg...
    Die kleine van mij heeft ook verborgen reflux gehad, na 3 weken zat ik al bij de HA...alleen maar krijsen,overstrekken etc....
    Ik kreeg Zantac en het duurde even tot het werkte want het damentje zat zo in het patroon krijsen en overstrekken..pfff
    De wijkverpleegkundige leerde ons wat we konden doen tegen overstrekken en rust en regelmaat....Ook hebben wij prikkelreduserend gewerkt en heeft ze de eerste 5 maanden in een een puckababy geslapen...na een week of 6 zware weken hadden we een ander kind..vrolijk!
    Nutriton werkte bij ons niet..kreeg ze meer krampen van ( achteraf bleek dat ze ook nog een darminfectie had)
    Uit voorzorg is ze ook getest op koemelkallergie want ze had wel heel veel symptomen van maar het bleek toch een infectie...

De Reflux is nu goed onder controle en ik kijk uit met zure dingen zoals Yoghurt, ik vind wel dat ze sneller spuugt en kokhalst maar volgens de KA hebben reflux kindjes dat sneller....

Ik heb heel erg naar mijn eigen gevoel geluisterd en 1 iemand genomen waar ik met mijn vragen naar toe kon anders verteld iedereen wel iets...

Ik moest een patroon doorbreken...
    Toen de medicijnen aansloegen begonnen met rust en regelmaat en haar uit het patroon halen...krijsen,krijsen...maar na 48 uur overdag ook gewoon slapen..(nachten gingen altijd al goed, blijk ook normaal te zijn)
    Hoe meer ze ging slapen,hoe minder ze ging overstrekken etc...

suc6 met alles en volg je hart...

groetjes

15. gizmoo1

gizmoo1 Bekend lid

Oct 16, 2007
    508
    0
    0
    he arve! bedankt voor je reactie, het doet me goed om te horen dat het goed kan komen en daar vertrouw ik maar op en hou ik me aanvast. Ik vind het nog moeilijk om echt regelmaat te bieden. Hij wordt smorgens nog steeds op verschillende tijden wakker zodat ook het programma anders is. (komt hij om vijf uur morgens dan moet ie zn bedje weer in en is het 7 uur dan mag ie bij mama blijven of gaan we naar beneden.
    Vandaag is bv weer een goeie dag. Hij heeft vanaf gisteravond 23.00 tot 7 uur vanmorgen geslapen. Na de fles toch nog drie kwartier in zn bedje.Net kreeg hij weer last van krampjes en ben ik een rondje gaan wandelen zodat hij in zn maxi cosi in slaap valt En daar ligt ie nu nog! (doekje over zn hoofdje).

Share This Page