Hallo allemaal, Ik heb de 31e mijn eerste afspraak bij de Gyn. en ik ben zo bang dat ze me weer snel naar huis gaan sturen, omdat ik eerst moet afvallen. Al ruim 10 jaar jojo ik heen en weer met mijn gewicht. Echt met 20 kilo heen en weer. Op dit moment is alles er weer aan dus. Mijn eisprong blijft vaak weg, ook als ik ben afgevallen. Dit is altijd al zo geweest. Ik ben zo bang niet serieus genomen te worden. Ik wil uiteraard ook echt afvallen, maar op het moment sta ik gewoon ff niet zo sterk in mijn schoenen. Zijn er mensen die ervaring willen vertellen? Ik heb al het een en ander gevonden en daardoor maak ik me nu juist zo'n zorgen!
Hoi Bloemie, ikzelf heb PCO (maar laatste 2 cyclussen wel een eigen eisprong). Ik ben zelf ook iets zwaarder aangelegd. 5 jaar geleden ben ik tijdens de zwangerschap van mijn zoontje bijna 30 kilo bijgekomen, er is wel iets afgegaan (zo'n 20 kilo), dus toch nog te zwaar. Ik ben begonnen met de pil en nu inmiddels weer een jaar gestopt, maar door de pil heb ik PCO gekregen (volgens de gyn). Ik kreeg via de fertiliteitsarts merformine voorgeschreven en ben daarmee ook iets afgevallen, de gyn heeft (in april en mei) provera en clomid voorgeschreven, maar dit hielp niets. We hadden toen afgesproken te wachten dat de menstruatie uit mijn eigen weer zou komen, dit gebeurde in augustus. Meteen de gyn gebeld en vorige maand weer clomid gekregen, maar omdat mijn man laatte dienst had en ik vroege, tijdens de vruchtbare periode, hebben we "ernaast geschoten". Nu heb ik weer clomid gekregen en moet morgen terug voor een samenlevingstest. Nu zijn we wel goed aan het klussen. Dus als je wel een eisprong hebt (ongeacht of het 30 dagen of langer duurt) zal clomid wel werken. maar dat ligt natuurlijk ook een beetje aan je gewicht, ik weet dus niet wat jou BMI is. groetjes en succes.
Bedankt mercedes, voor jou reactie. Mijn BMI is 32, maar ik begon met 35! Ik las ergens dat het 30 moet zijn voor ze je willen helpen ( in het LUMC) Wat is merformine? Ik hoop voor jou dat jullie dit keer wel raak schieten! Fijn dat de clomid nu wel ze werk doet. Succes!
yep ik kreeg ook te horen eerst afvallen en dan mag je door Ik moet ook een BMI van 30 hebben. Succes Beeb
Toen ik begon, was mijn BMI iets van 32, nu inmiddels is het beneden de 30. Is volgens mij in elke provincie anders
Oja, Metformine, is een medicijn die word gebruikt voor suiker, maar als je stofwisseling niet goed is, word dit medicijn ook vaker voorgeschreven. Het is bekend, dat je ook iets afvalt door het middel.
tja.....bmi 35 ! MAAR ik word wel geholpen met clomid, moet wel afvallen, had daar moeite mee omdat overal staat.als je zwanger bent je niet mag afvallen gifstoffen etc...en de 2e helft van je cyclusweet je dat dus niet. dikke lulkoek vond de doc. als het maar verantwoord is weigt watchers etc is oke. als ik zwanger ben mag ik ook absoluut niet zwaarder worden, ook niet de 12 gem kilo's. (ik moet dus eigenlijk, slanker uit de zwangerschap komen, het is maar net welk iekenhuis, en ik ben maar klein, 1.62 was ik 1.70 mwas er niks aan de hand met mijn BMI
Fijn om jullie reacties te lezen... Ik bedacht me ook dat het helmaal niet goed is om af te vallen voor het ongeboren kindje. Ik heb hier al vaak wat over gehoord. ( is hier al een topic over geweest hier, geloof ik) Maar ja, je moet toch wat? Je moet ergens beginnen? @gigi: Lijkt me ook echt een hele last op je schouder: Om slanker uit de zwangerschap te komen, dan je er in ging. Maar dat willen we natuurlijk allemaal wel!
bij mij in het ziekenhuis is er wel gezegd dat ik wat moest afvallen, maar ze helpen me wel gewoon. Ik ben in mei geweest en vanaf toen 10 kilo afvallen, nu vroegen ze er eigenlijk niet meer naar, terwijl ik nog steeds wel wat te zwaar ben. 4 december moeten we naar de fertiliteitsarts, misschien dat die er nog wel wat van zegt, maar mij HA zei dat het onzin was. Het was mooi dat ik was afgevallen, maar zo veel te zwaar was ik niet. helaas weet ik niet wat mijn bmi is. ga ik is even uitzoeken.
Joh, ik wist helemaal niet dat ze hier zo streng naar kijken Ik heb een bmi van ruim 40....dus ik kan het zowieso al op mijn buik schrijven? Ik heb hiervoor vorig jaar wel een maagbandje gekregen. Het rare is wel, toen ik nog ruim 35 kilo zwaarder was ben ik zonder toeters en bellen zwanger geraakt van mijn dochter van nu alweer 2 jaar. En nu ik 35 kilo lichter ben wil het niet lukken. We gaan nu de MMM in, maar ze kunnen mij hier dus op afwijzen? Liefs, Natasja
Hoi Natasja, Ik weet het niet os ze je kunnen afwijzen. Ik denk wel dat ze het per persoon bekijken. Jou verhaal is weer heel anders dan de mijne. Ze kunne toch niet zomaar alles over 1 kam scheren? Mijn ei is ook een half jaar weg gebleven na dat ik 20 kg was afgevallen. Tja..wat is nou wijsheid?
He meiden, Jammer dat jullie ook op dit vlak weer geconfronteerd worden met je gewicht...alsof jullie zelf niet weten dat er iets af kan. Nou ligt er ook nog eens een "zware" lading op het afvallen....jullie willen zo graag een kindje....Leef met jullie mee. Heb zelf geen last van "overgewicht" maar ken dus in mijn omgeving wel mensen met dit "probleem". Wat ik nog toe wil voegen aan het BMI verhaal: Ik heb eens gehoord dat ze twee getallen noemen. Een BMI die ze graag zien en een BMI die echt TE hoog is. Kijk nog eens goed na over welke BMI ze je hebben aangesproken...ik dacht nameljk dat het wettelijk vast lag. Misschien is het wel zo dat ze je helemaal niet MOGEN weigeren. Ik zal nog eens kijken of ik terug kan vinden waar het stond. Misschien geldt het in jullie geval niet....maar niet geschoten is altijd mis. Zet hem op dames, heb bewondering voor jullie! Liefs Elmo
Dank je Elmo...lief dat je ons wil opbeuren! Je voelt je soms echt niet begrepen hoor. Ik doe er echt heel veel aan en ben er dagelijks mee bezig. Helaas ben ik een emo-eter. Dus inderdaad bij extra druk valt het helemaal niet mee! Wel zien gelukkig steeds meer mensen in mijn omgeving dat het echt anders werkt bij mij, dan bij een gemiddeld persoon. Ik drink nooit suiker- drankjes. Alleen water en thee en af en toe col.light. Ik eet alleen bruin brood ( 4 per dag) Beleg altijd mager! Ik wok mijn eten veel. Ik eet bijna nooit patat ed. Nooit afhaal maaltijden! Ik eet tussendoor ontbijtkoek of evergreen en fruit. Nu lijk ik misschien perfect , maar ik heb een groot zwak voor chocola.. en koekjes. En nu heb ik wel eens dagen dat ik mezelf daar wel flink mee kan troosten! Maar dat doet toch iedereen wel eens? O,ja. Ik sport 2 x in de week en heb geen zittend beroep. Wat moet ik nu nog meer doen? Ja, nog meer bewegen denk ik.. En echt geen chocola meer eten! oooo...het lijkt mij zo heerlijk om zwanger te zijn!
Lieve lieve Bloemie... Ga je je heel erg zitten verdedigen he..... HOEFT TOCH NIET LIEVERD! Ik ken het probleem van echt heel dichtbij en het doet me zo'n zeer dat mensen hiermee worstelen! Wees jezelf, wees trots op jezelf en gun jezelf alles wat een ander ook wordt gegund! Niet opgeven meid! Elmo
Niet doen hoor Elmo...dar ga ik van huilen! Lief dat je zo mee leeft met andere, terwijl je het zelf ook helmaal niet makkelijk hebt! Als er alleen maar Elmootjes zouden wonen op deze wereld, dan zou er geen ellende meer zijn!
Das niet helemaal waar...als ik dan ook het hormonstertje uithang....hihihihihi Nee maar ik begrijp heel goed dat artsen op gewicht hameren...iedereen weet dat het niet gezond is als je te zwaar bent en dat het je hormoonhuishouding in de war schopt maar...: HELP DIE VROUWEN DAN...denk ik dan. Ik kan daar gewoon heel slecht over...zeker omdat veel mensen altijd minderwaardig doen over mensen met een maatje meer....word ik gewoon pissig van.....heb je het door Lekker slapen straks! Liefs! *cyberknuffel* Elmo
Ik snap hem helemaal! Ga jij ook lekker slapen? Kruip maar lekker tegen je mannetje aan, dat gaat dat zeker lukken! *knuffel* Weltruste