Dringend advies gevraagd!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Juniper, 25 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juniper

Juniper Actief lid

23 aug 2007
    372
    0
    0
    Hoi allemaal,

ik maak me behoorlijk ongerust. Het zit zo: Nog geen drie maanden terug ben ik bevallen van ons prachtige meisje. Sinds 8 dagen ben ik weer beonnen met de pil, dat was op dag 8 van mijn cyclus (was vergeten dat je op dag 1 moest beginnen....). De pil zou na 7 dagen weer veilig moeten zijn. Dus gisteravond hebben mijn man en ik voor het eerst sinds de bevalling jeweetwel gehad.
    Maar nu voel ik me vandaag toch alsof er en eisprong aan zit te komen (opgeblazen gevoel in de onderbuik). Voor de zekerheid heb ik een ovulatietest gedaan die ik nog over had van het klussen voor poppedijntje. Die was niet positief, maar er stond wel een lichte streep. Ik herinner me, dat zo`n streep er ook stond 1 à 2 dagen voor mijn eisprong.... aan het begin van mijn cyslus had ik toen ook wel eens testen waar helemaal geen tweede streep op verscheen.

Dus paniek: waar komt die streep vandaan? Ik zou toch geen eisprong mogen hebben met de pil en dus ook geen lichte streep? Als ik toch een eisprong heb vandaag of morgen...en die zaadjes van manlief leven 24 tot 72 uur.... dan is er 20% kans op een posi zwangerschapstest over een paar weken, toch?
    Of kan het zo zijn dat het streepje nog komt van de zwangerschapshormonen?

Heb de huisarts gebeld, die zei dat de pil 99 % zekerheid biedt en ik me dus geen zorgen hoef te maken. Maar dat doe ik dus wel!

HELP!

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.335
    36.195
    113
    De pil is idd voor 99% zeker nu. Van welk merk heb je een ovulatietest gedaan? Ik heb bijvoorbeeld bij die van sensitest en kruidvat de gehele maand door lichte 2e streepjes.

Je hoeft je geen zorgen te maken hoor, je hebt altijd lh in je urine volgens mij.

3. mau

mau Actief lid

2 nov 2008
    397
    0
    0
    Heb van de ha vernomen dat het een maand duurt voordat je compleet safe zou zijn, is mij toen verteld toen ik van pil soort wisselde, hoe het zit na een zwangerschap durf ik niet te zeggen.

geeft je borst voeding?
    want de pil in combi met borstvoeding is ook niet echt goed voor je kindje

groetjes mau

4. Juniper

Juniper Actief lid

23 aug 2007
    372
    0
    0
    Bedankt! Maar ik maak me nog steeds ongerust, dus als er meer mensen advies hebben, graag!

@ suus: maar met deze testen heb ik een keer een hele maand getest toen ik probeerde mijn cyclus in beeld te krijgen....gaf alleen een paar dagen voor en na eisprong een licht streepje, bij de eisprong een donker streepje en verder stond er niks.

@ mau: dat van die maand zei mijn huisarts niet.... wist het trouwens ook niet en stond ook niks over in de bijsluiter. En mijn dochter krijgt flesvoeding, maar dat heeft niet veel met mijn vraag te maken, toch?

X J.

5. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

omdat je een licht streepje had betekend het niet meteen dat je ovuleert.. je hebt namelijk altijd LH in je lichaam, als de streep even donker is als de ander, dan ovuleer je pas.. :D

Khoop dat dit het antwoord is wat je zocht..

succes!

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.553
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Houd er wel rekening mee dat je in feite de eerste week hebt overgeslagen, je bent pas op dag 8 begonnen met de pil. Ik dacht dat je dan de hele pilstrip nog niet safe zou zijn.... ivm wel kunnen rijpen van eicel etc. Hoop dat je HA gelijk heeft.

7. Hope1982

Hope1982 Bekend lid

13 nov 2008
    565
    0
    0
    Wat mij idd opvalt is ook dat je pas op dag 8 begonnen bent en dan beschermd het sowieso niet meteen.. Of begrijp ik dat verkeerD?

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.335
    36.195
    113
    De pil is, op welke dag je ook begint, altijd na 7 dagen achtereen slikken veilig, zoals ik het altijd begrepen heb.

9. Hope1982

Hope1982 Bekend lid

13 nov 2008
    565
    0
    0
    Ik heb begrepen alleen op de 1ste dag van je menstruatie als je dus dan begint, begin je later moet je er altijd nog een voorbehoedsmiddel bij doen. Weet het bijna zeker want las de bijsluiter altijd.

10. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Volgens mij is de pil alleen safe als je de eerste dag van je menstruatie begint , want vanaf dat moment , begint je cyclus weer van voren af aan , dus als jij pas dag 8 begint , is er al vanalles gaande in je lichaam , ben bang dat je zult moeten afwachten .....

11. nikton

nikton Bekend lid

10 jan 2008
    703
    0
    16
    Dit heb ik ook altijd begrepen..

Als je borstvoeding zou geven komt de eisprong niet op gang geloof ik. Daarom vroeg Mau daarnaar. Sterkte..

12. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Off topic: ik denk dat Mau ernaar vroeg omdat het via de BV bij het kindje terecht zou komen en dit niet zo heel erg goed zou zijn... ;)

On topic: volgens mij ben je niet safe. Toen ik met de pil begon, zei de gyn me zelfs dat ik pas veilig was, na ze 3 maanden te nemen. Ook is het toch zo dat je het meeste gevaar loopt als je de pil tijdens de eerste week vergeet, dus dan zou ik het raar vinden dat je nog wel veilig bent als je die eerste week gewoon overslaat...

Misschien best eens bij de vk of gyn informeren?
    Succes!

13. nikton

nikton Bekend lid

10 jan 2008
    703
    0
    16
    Ja nou zie ik het.. :oops: Overigens dacht ik dat je geen eisprong had als je bv gaf, maar dat terzijde.. (Aangezien ze flesvoeding geeft..)

14. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Nikton, dat denken veel mensen. Ze zijn er dan ook van overtuigd dat ze niet zwanger kunnen worden wanneer ze BV geven... Héél gevaarlijk! ;)
    De kans dat je zwanger wordt is klein, maar je bent niet onvruchtbaar...

15. Juniper

Juniper Actief lid

23 aug 2007
    372
    0
    0
    Bedankt allemaal,

ik was inderdaad in de war en dacht dat je moest beginnen na de menstruatie. Omdat je normaal bij de pil 3 weken slikt, dan een week niet (menstruatie) en dan weer met een nieuwe begint. Voor de zekerheid in de bijsluiter gekeken en mijn vergissing ingezien. Er stond ook in de bijsluiter dat je na 7 dagen achtereen slikken weer veilig bent. Dus die 7 dagen nog geen jeweetwel gehad.

Ben zo ongerust omdat ik gewoon een eisprong heb gevoeld. Na 8 dagen pil dus. En gisteren dus een licht streepje op de test, maar net toch echt een positieve ovu-test! En als ik nu ovuleer, en maandagavond jeweetwel heb gehad....

Wat nu? Heb de Ha weer gebeld, een morning-after pil is geen optie meer en gaat ook heel erg tegen mijn gevoel in eigenlijk. Ik kan denk ik beter nu stoppen met deze pilstrip en foliumzuur nemen tot ik weer ongesteld word. Gewoon voor de zekerheid.... Of heeft iemand een ander idee?

16. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Ik denk dat dat een goedbesluit van je is , zou niet weten wat je anders moest doen , wie weet moet het wel zo zijn he !

17. nikton

nikton Bekend lid

10 jan 2008
    703
    0
    16
    Wow! Dat is dramatisch! Gister dacht ik nog: die test zal nog steeds wel negatief zijn.. Tja ik zou denk ik met de pil stoppen en folium slikken ja. En daarna hard bidden dat de zaadjes de weg kwijt waren.. Want 2 zó dicht oplkaar lijkt me erg zwaar ja! Je bent niet eens bekomen van die keer denk ik zo. Ik hoop dat het met een sisser afloopt.. Hebje eigenlijk al gekeken bij de calculator wat die zegt over je vruchtbaarste dag? Want eigenlijk gaat morgen je ei pas springen op z'n vroegst als je nu een posi hebt?

18. Juniper

Juniper Actief lid

23 aug 2007
    372
    0
    0
    Volgens de calculator was maandag mijn vruchtbaarste dag.... PFFFF

Wel zuur eigenlijk, alle mensen op dit forum doen zo hun best voor een kleintje en nu kom ik zeuren dat ik zwanger kan worden. Sorry daarvoor, maar ik zit hier nu ook even behoorlijk mee in mijn maag. 2X bevallen in 1 jaar.... een kindje van 12 maanden en weer een baby, dat zie ik gewoon niet zitten. Ja, als het zo is, dan is het zo, we overwegen dan zeker geen abortus. Maar zou liever nog wat meer genieten van mijn meisje en dan over een jaar of twee in alle rust voor een broertje of zusje gaan.
    Dus ik hoop toch nog dat ik niet zwanger raak deze maand..... is nog altijd 80% kans!

19. nikton

nikton Bekend lid

10 jan 2008
    703
    0
    16
    Terwijl ik het las zat ik het wel heeeel even te denken ja. Maar ja ik kan me toch echt voorstellen dat je hier niet op zit te wachten. Doordat je schreef dat je aan de foliumzuur wilde gaan, blijkt voor mij wel dat je het zou houden en dan vind ik het minder moeilijk dan wanneer je zou zeggen: abortus. En de morningafter pil had ik zeker begrepen.
    Nou lekker jullie hebben een mooie dag uitgezocht om het weer te doen ;) Spannende weken dus..

20. michelle83

13 okt 2008
    41
    0
    0
    helmond
    jeetje ik heb echt geen idee maar ik snap dat je je zorgen maakt, laat gauw weten hoe het gaat!

Deel Deze Pagina