Hoi dames, Ik weet even niet meer waar ik goed aan doe en waar ik moet beginnen. Mijn zoontje is ruim 9 maanden en ik geef nog borstvoeding. Al snel na geboorte refluxklachten waar hij Nexium voor heeft en omdat het vaak samen gaat met koemelkallergie ben ik gestopt met koemelk, ei en soja. Ik had echt het idee dat hij daardoor stopte met overstrekken en minder ging teruggeven dus ik ben op dat dieet gebleven. Laatst heb ik 4 dagen een plakje kaas gegeten en had het idee dat hij meer ging teruggeven en dat hij onrustiger werd. Dus weer gestopt maar hij is wel wat onrustig gebleven (misschien gewoon sprong), ook had hij paar dagen later last van moeilijke ontlasting.. Maar ik vind het zo moeilijk.. de onrust en het spugen heeft hij normaal ook wel eens, maar dan denk je niet aan koemelk omdat ik weet dat hij het niet gehad heeft. Nu hij het wel heeft gehad denk ik meteen: ja zie je, koemelk moet weggelaten worden. Dus steeds zo gedaan. Maar ik heb nu een nieuwe baan, het is heel druk en ik merk dat ik het niet meer trek. Ik moet al weken moeite doen om productie goed te houden en moet dus nog steeds 2 a 3 keer per dag kolven op werk. Ik gaf nog 3 flessen mee naar opvang maar hoorde al dat dit minder kan, dus nu nog 2 flesjes, maar nu komt hij 's nachts weer (om in te halen?). Vriezervoorraad is nu ook bijna op. Dus ik krijg de zenuwen natuurlijk. Ik wil eigenlijk zeker weten of hij last heeft van de koemelk, maar ik vind het natuurlijk zielig om hem daar mee lasting te vallen en aan de andere kant vind ik de klachten niet heel duidelijk zo via de borstvoeding. Zou ik het rechtstreeks kunnen testen? En hoe dan? Gewoon yoghurt geven en kijken hoe dat gaat? Of kunstvoeding? Ik heb Frisio Allergy Care in huis (proefverpakkingen) dus ik zou ook het testen kunnen overslaan en die meteen proberen (als die het lust). Maar pff als ik het hier neerzet voel ik me al meteen zo rot.. ik wil helemaal niet met de borstvoeding stoppen maar die stress van niet voldoende hebben en geen alternatief hebben, helpt niet. Ook ben ik wel weer een beetje klaar om wat meer vrouw te zijn ipv mama. Ik ga dit weekend voor het eerst weer een keer met vriendinnen op stap en zit nu al met pijn in mijn buik omdat ik weet dat ik dan niet kan kolven en dat ik eigenlijk ook niet kan uitslapen want kan niet zomaar voedingen overslaan en papa de beperkte vriezervoorraad op laten maken. En ik merk ook dat ik last krijg van het eenzijdige dieet. Ik verlies geen kilo's want ik vul het aan met loze calorieen uit patat en chips, maar ik merk wel dat ik mijn bakje kwark en kaas op brood enorm mis en nodig heb en dat ik mijn lichaam aan het uitputten ben.. Jeetje wat een verhaal heb ik er van gemaakt. Iig bedankt voor het lezen en misschien heeft iemand tips/ervaringen/ideeen over hoe ik dit het beste kan aanpakken. Hebben jullie ervaring met testen op koemelk bij 9 maanden pas?