Hoi meiden, Ik vroeg me af of je de maxicosi ook in de babboe big kunt maken? Weet dat het op de grond kan, maar heeft iemand hem ook op het bankje zodat er daarnaast nog 3 kinderen in de bak kunnen? Ik lees op de site van babboe dat het in de city wel kan, lijkt mee dan raar dat het in de big niet kan? Hoe hebben jullie hem dan vast gemaakt? (evt. foto?) alvast bedankt...
Volgens mij kan je een maxi cosi niet op een bankje zetten hoor, veel te smal. Je zou wel een babyschaal aan kunnen schaffen. Ik heb een babboe big en heb vorig jaar de maxi cosi inderdaad op de grond gezet (1 bankje opgeklapt) en op het andere bankje konden dan nog 2 kindjes zitten. Inmiddels heb ik wel een babyschaal (en peuterschaal) zodat er gewoon 4 kindjes in de bak kunnen. Maar als je echt een maxi cosi in de bak zet kunnen er volgens mij nog maar 2 kindjes bij.
Dan heb je inderdaad een babyschaal nodig! In. De city kan het wel! Maar dan moet je de maxicosihouder kopen!
Oh ik las dat je in de city de babymee van steco vast kon maken op het bankje en dan de maxicosi daarin kunt zetten... vroeg me dus af of iemand dat ook in de big heeft... Babyschaal heb ik ook over nagedacht maar hoe nemen jullie je baby dan mee als je uit de bakfiets gaat? Die kan nog niet in een buggy zitten lijkt me... Mijn stiefzoontje komt waarschijnlijk fulltime bij ons wonen na de zomervakantie dan is de kleine die nu nog in mijn buik zit ongeveer 4 maanden als ik hem naar school moet brengen/boodschappen ga doen... dochter is dan 2,5... hebben jullie dan nog tips hoe ik ze mee kan nemen? Draagzak/doek ik eigenlijk geen optie ivm rug en bekkenklachten... Dochter kan wel goed lopen of in het winkelwagentje...
Vervelend dat draagdoek/zak geen optie is. Ook niet voor heel even tijdens de boodschappen? Voor het naar school brengen kan je je baby natuurlijk gewoon even dragen, is lichter dan met een maxi cosi sjouwen. Alleen voor de boodschappen is dat geen optie natuurlijk. Maar goed, in een babboe big kan je wel een maxi cosi op de grond zetten (volgens mij met de steco babymee waar je het over hebt) en dan passen er nog 2 kinderen bij. Dan zou het dus passen met je baby, dochter en stiefzoontje. Eventueel zitje achterop is ook nog een optie als je denkt dat je ruimte tekort komt. Edit: Net even gekeken naar de steco baby-mee voor de bakfiets. Hij lijkt erg veel ruimte in te nemen?! Op de website van babboe staat een filmpje voor het plaatsen van een maxi cosi in de babboe big, maar dan houdt je helemaal geen ruimte meer over. Mijn maxi cosi paste gewoon helemaal overdwars in de bak (dus op de plek van het bankje zeg maar) en zat klem tussen de zijkanten.
Als ik de maxicosi erin heb past er nog maar 1 kindje bij in... Als ik in jou situatie zou zitten had ik een babyschaal gekocht... Ik heb maar 1 kindje dus die maxi cosi erin is geen probleem maar bij 2 of meer kindjes lijkt me dat toch lastig....
Denk dat het lastig wordt... Met een autostoeltje er in passen er niet nog 3 kinderen bij. Ik heb ook die babyschaal. Maar ons kindje er pas mee vervoerd toen ze net 5 maanden was, en toen de schaal plat vast gemaakt over de 2 bankjes. Vond het anders echt nog niet geschikt voor zulke kleine kindjes. En ook dan passen er maar 2 andere kinderen bij. Maar dat is in principe ook genoeg dan toch? Stiefzoon, dochter en baby? Eventueel zou je achterop nog een zitje kunnen plaatsen.
Een goedkope buggy kopen die plat kan speciaal voor in de fiets, of voor in zo een fietsdrager. Hebben wij ook gedaan! Is denk ik echt de enige oplossing! Die buggy gebruik je toch nog jaren!
Idd een heel goedkope eenstands buggy zonder poespas (die zijn nl het lichts) mee met buggy drager op de fiets.
Of toch een goede drager. Is minder zwaar voor je rug en bekken dan de MC meeslepen. Of een buggy die plat kan. Je hebt trouwens ook een babyschaal deluxe, die kun je ook tillen en neerzetten, zie bv: KidCar babyschaal deluxe Heb alleen geen idee of die in een bakfiets kan...
Ik zou bij www.babybij.nl echt een drager lenen om te proberen! Je zegt dat je rug en bekken klachten hebt, maar met een goede drager - dus geen stokke, babybjorn of chicco ding, ook geen minimonkey, een GOEDE drager, kan je waarschijnlijk gewoon dragen hoor! Ik vind het 10x zwaarder om mn zoon in de maxi cosi van huis naar auto te tillen als dat ik hem gewoon in de drager draag! Hij zit dicht tegen je lichaam aan. Juist als je last van je lijf hebt moet je niet met die maxi gaan zeulen, dan loop je scheef omdat je het gewicht moet compenseren. Hardstikke slecht voor je rug!
Hmm misschien wel een idee idd... en een goedkope buggy... lijkt me niet handig om een kleintje van 4 maanden daar al in te doen toch? Of bedoelen met maxicosi en al? bedankt iig voor de reacties nog tips over welke draagdoek ?