Hallo, Mijn dochtertje is nu 5,5 maanden. Tot nu toe ws ze altijd super makkelijk. Maar sinds een week of twee is niks goed. Ze huilt veel en heeft moeite met slapen overdag. Ze is druk bezig met het oefenen van kruipen. Soms komt ze een stukje vooruit, maar meestal lukt het nog niet zo goed. Ze wordt hier zeer gefrustreerd van, loopt rood aan en zet het op een krijsen. Ik weet niet meer zo goed hoe ik hier mee om moet gaan. Zo gauw ik haar neer leg draait ze op haar buik en begint het gebrul. Soms vind ik het zielig dat het niet lukt en pak ik haar op of kom bij haar zitten, maar ik kom zo echt nergens aan toe. En ik weet niet of het al kan, maar ik ben ook een beetje bang dat ik haar 'verwen' als ik haar steeds bij haar kom. Maar ze blijft ook gewoon doorgaan en stop niet met huilen (ik heb zelfs maar de tuindeur dichtgedaan vanwege het lawaai). Om een lang verhaal kort te maken: heeft iemand tips hoe ik hier het beste mee om kan gaan. Ik herken haar zo echt niet. Groetjes, Meike
Het klinkt als een sprongetje (daar heeft ze wel de leeftijd voor)... het is heel vervelend maar gaat over! Ik weet het, een schrale troost en je hebt er niet zoveel aan, maar het is echt zo. Ik zou haar trouwens gewoon lekker troosten, bij haar zijn als ze het moeilijk heeft hoor... het is ook heel frustrerend voor zo'n kleintje als ze iets wil maar nog niet (goed) kan. Verwennen doe je echt niet hoor... jij vindt het neem ik aan ook fijn om bij iemand je verhaal kwijt te kunnen of even lekker te klagen als dingen niet lekker lopen. Veel succes!
Ik sluit me ook helemaal aan bij Manuela79! Je kan je kindje echt nog niet verwennen hoor! Gewoon lekker troosten, vooral nu tijdens zo'n sprong. Dan veranderd de hele wereld voor ze en hebben alle liefde en aandacht nodig. Als het goed is duurt het zo'een paar weken en is het ineens weer als voorheen met een aantal nieuwe vaardigheden erbij! Het is even niet anders, ook al is het heel erg lastig en soms zeer vermoeiend .
maar het is zo lastig. Als ze bij me op schoot zit wordt ze ook boos, als ik haar in de box leg ook. Het kleed is ook niet goed....pfff ik weet niet wat ze wil hoor.
Ze wil waarschijnlijk van alles wat ze nog niet kan . We zitten hier ook midden in een sprongetje, geweldig om te zien wat ze nu allemaal kan, maar het gaat Eva niet snel genoeg en ze raakt erg snel gefrustreerd. Ik laat haar altijd even om te kijken of het haar nog gaat lukken zichzelf te vermaken, lukt dat niet, dan pak ik haar altijd op en lopen we een rondje door het huis of door de tuin. Dan is het meestal wel weer even goed.