pcos, wanneer Leo operatie?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by pippeke, Jan 9, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pippeke

pippeke Niet meer actief

Hey, een beetje aan het zoeken en surfen. Zo kwam ik bij de Leo behandeling.
    Waarom word die gedaan? En word die altijd gedaan bij pcos of om bepaalde redenen? Ik vraag me af of ik die misschien ook moet krijgen.

2. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Ik had ook PCOS en heb bij de gyn naar de LEO-operatie gevraagd. Als dit een mogelijkheid was geweest, had ik dat zeker geprobeerd. Maar in ons ziekenhuis voeren ze die operatie niet uit, omdat het gewoon heel vaak niet werkt. In andere ziekenhuizen doen ze het soms wel.

Een LEO wordt uitgevoerd voordat er begonnen wordt met hormoonmedicatie. Misschien is alleen een LEO voldoende en hoef je vervolgens niet aan de hormoonmedicijnen.
    Of de LEO wordt geprobeerd als hormoonmedicijnen niet goed genoeg aanslaan. Door een LEO te doen kan het zijn dat je lichaam daarna een stuk beter op de medicijnen reageert.

3. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik reageerde goed op Clomid, wat ze volgens mij sowieso als eerste proberen, maar werd alsnog niet zwanger. Eigenlijk zou daarna voor mij de volgende stap IUI zijn. Ik had zelf over LEO gelezen (en juist vernomen dat het wegbranden van cystes een betere methode is dan een ovulatie forceren, maar ik weet soms ook niet meer wat ik nog moet geloven hoor, volgens mij blijft het een gok) en vroeg aan mijn gynaecoloog of dat ook een optie was. Hij zei van wel, maar dat de meeste mensen het een behoorlijke drempel vonden om in zich te laten snijden en er dus sneller wordt gekozen voor een andere behandeling.

Nou ja, ik heb dus toch voor de LEO gekozen en die heb ik net achter de rug. Ja, het herstel valt echt gigantisch tegen maar ze zijn er nu achter dat er meer aan de hand was dan alleen PCO (endometriose) en daar ben ik echt blij om. Er is nu besloten dat ik alsnog over zal gaan op IUI trouwens, maar ik ben toch blij dat ik weer een behandeling achter de rug heb en er dingen vastgesteld én uitgesloten zijn..

Dus als jij je hebt ingelezen in een LEO en je er een goed gevoel bij hebt, vraag er gewoon eens naar bij je gynaecoloog.. vraag dan ook zeker eens of ze meteen een HSG uitvoeren. je zou maar net bij de groep horen waar het verschil bij maakt (daar kan ik bij mezelf nu nog niets over zeggen)

Share This Page