Gewoon even delen ...

Discussion in 'Zwanger worden' started by AvG1985, Oct 28, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. AvG1985

AvG1985 Actief lid

Jul 2, 2015
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Mijn man en ik zijn nu ongeveer een half jaar bezig met onze kinderwens. Een tijdje niet op dit forum geweest. Ook omdat ik soms probeer er wat minder in m'n hoofd mee bezig te zijn. Na al een paar maanden een teleurstelling te hebben gehad. Iedere maand denk ik: we doen gewoon ons best en dan zien we wel. Maar ja, zodra het eind van m'n cyclus nadert is het toch weer spannend! Zal het raak zijn deze keer..? Dus merk dat ik toch weer behoefte heb aan ervaringen lezen en delen...

Ik heb afgelopen maandag mijn eisprong gehad. En daarbij het bekende rekbare slijm verloren ... Nu had ik ineens vandaag zo'n creamy wit achtige klodder in m'n ondergoed.. (tja hoe moet je het anders omschrijven). Vond het bizar dat dat nu nog ineens kwam. Naar mijn idee had ik dat andere keren na m'n eisprong niet. Daarnaast heb ik nu een zeurderig gevoel rechtsonder.. Ongeveer bij m'n schaamstreek, richting lies. Nu heb ik zelf t idee dat t veel te vroeg zou zijn om al iets te voelen... Maar ja, ik denk dan: ik ben toch niet gek... Ik voel wat ik voel...

Toch weet ik van andere maanden dat ik dan ook allerlei dingen voelde en ik niet zwanger bleek te zijn. Heel frustrerend soms.. Herkennen jullie dat?
    Voor mij is t voorlopig nog afwachten.. I know. Maar ben benieuwd naar jullie ervaringen.. En in ieder geval Bedankt voor jullie luisterend "oor"..

2. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik heb in elke ronde alles gevoeld. Kotsen, misselijk, hoofdpijn, opgezette borsten, aders over mn borsten, steekjes in mn buik, steekjes in mn lies, you name it..

Nog nooit zwanger geweest..

Het is bij iedereen anders. Je kunt geluk hebben en je kunt pech hebben..
    Tis echt afwachten tot je mag testen!

3. Sunshine1

Sunshine1 Bekend lid

Nov 18, 2013
    621
    0
    16
    Bubbelz, hier hetzelfde!!! Alles al gevoeld maar nog nooit zwanger!

4. xeva

xeva Actief lid

Aug 30, 2015
    158
    0
    0
    NULL
    NULL
    avg1985, ik heb echt precies hetzelfde als jij!
    Elke maand denk ik weer, nu ga ik er niet te veel mee bezig zijn, en ga ik niet googlen etc. Maar als je dan weer wat gaat voelen ga je het toch weer opzoeken enzo.. Heel irritant!!
    Maar het is denk ik een deel van de hoop die je probeert te houden na al die teleurstellingen. Ik durf amper meer te hopen op een positieve test, bij alles wat ik nu voel denk ik, m'n ongesteldheid zal er wel aan komen. (Momenteel knallen m'n borsten namelijk ook zowat uit hun voegen :$)

Maar dromen is ook goed!! En het is goed dat je er mee bezig bent en dat je hoop houdt. Als het maar geen obsessie wordt :)

5. Homeland

Homeland Niet meer actief

Hier ook zo eentje. Nooit gedacht dat ik zo in de ban zou kunnen raken van mijn nod pfffff.....
    Succes meid!

6. Adinka

Adinka Actief lid

Oct 1, 2015
    333
    1
    0
    NULL
    NULL
    Afwachten is slopend.. Het duurt zo lang.
    En hoe meer je er mee bezig bent, hoe langer het duurt.

Je lichaam kan je idd flink in de maling nemen.
    Het is ook zo verdomd lastig dat menstruatieklachten en zwangerschapsverschijnselen erg op elkaar kunnen lijken.

Ik hoop voor je dat je niet teveel teleurstellingen meer zult krijgen en binnenkort zwanger bent!

7. AvG1985

AvG1985 Actief lid

Jul 2, 2015
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel voor jullie lieve reacties meiden!

Inderdaad Adinka, het maakt het idd niet makkelijk dat menstruatie en zwangerschapsverschijnselen zo op elkaar lijken! Het brengt je steeds in de war...

Xeva, heel herkenbaar! Zodra ik iets voel ga ik t weer opzoeken haha.
    En dromen is zeker goed en mooi. Maar wel met de juiste balans en relatistisch blijven. Vind het soms lastig. Fantaseren is heerlijk maar de teleurstelling is dan zo groot als het niet raak is..

Ik had overigens ineens vandaag een beetje oud bloed bij m'n afscheiding. Zit nu op 5dpo... Zou het vd innesteling zijn? Krijg toch weer hoop!
    Nou ja, afwachten is maar weer de enige optie :)

Succes allemaal meiden, hoop dat het voor jullie snel raak is!

8. Mams91

Mams91 Lid

Nov 1, 2015
    68
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi AvG1985,

Ik moest even reageren want ik loop gelijk met jou.
    Mijn man en ik gaan voor een tweede kindje, en dit is de eerste ronde. Ik had me voorgenomen 'dit keer' niet me mee te laten slepen door klachtjes en dingetjes, maar helaas, vind het toch heel spannend!

Ik had ook maandag mijn eisprong, en ik had ook net als jij woensdag een sliert dikke witte slijm. Donderdag had ik het weer. En ik dacht ook: dat is gek, dat heb ik nog nooit zo gehad na de eisprong. Dit was toch 2 dagen na de eisprong.

Verder voel ik van alles, af en toe steken bij mijn schaamstreek, misselijk, zere en grotere borsten...maarja...dat heb ik wel vaker en dan word ik gewoon ongesteld, en, kun je al zo vroeg symptomen hebben? :(

Wanneer ga jij testen? Ik twijfel tussen volgende week een vroege zwangerschapstest doen (heb die van de kv), gewoon op NOD een test doen of mijn menstruatie af te wachten..

9. AvG1985

AvG1985 Actief lid

Jul 2, 2015
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Mams91,
    Leuk dat je reageert! Leuk dat jullie voor een tweede kindje gaan. Hoe oud is jullie eerste kindje? Kan me voorstellen dat je het spannend vind.. Het is ook spannend! Ook al heb je het al een keer mee gemaakt, kan ik het me zo voorstellen dat je dingen toch weer anders beleeft..
    Maar volgens mij is het antwoord overal op: afwachten.. Wij zijn nu ongeveer een half jaar bezig en ik voelde iedere maand ook wel iets.. maar niet zwanger. Het wonderlijke is dat ik deze maand haast niks voel.. En dan denk ik weer; zou dat een teken zijn? Haha, zo kun je jezelf steeds wat wijs maken ...
    Overigens had ik vrijdag een klein beetje oud bloed, vermengd met slijm, waarvan ik nu goede hoop heb dat het de innesteling geweest is.. Maar ja... Ook hier is afwachten weer het sleutelwoord denk ik....
    Trouwens, om antwoord te geven op je laatste vraag.. het verstandige in mij zegt gewoon je menstruatie afwachten. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan! Ik hou het soms niet meer en dan kun je niet meer wachten.. Maar helaas is mijn cyclus de ene keer net wat langer dan de andere maand, en heb ik dus al eens een teleurstelling gehad met een negatieve test (op NOD getest) maar toen werd ik een paar dagen later ongesteld.. Dus in dat kader probeer ik altijd nog even te wachten... maar nogmaals, dat is wel lastig haha. Ben jij er al uit wat je doet??

10. Mams91

Mams91 Lid

Nov 1, 2015
    68
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hee,
    Ons zoontje is nu 10 maanden oud, we zouden het mooi vinden dat, als we nog een kindje krijgen, de kindjes niet te veel in leeftijd schelen. Maar helemaal voor het kiezen heb je het niet he!

Ja, inderdaad, er is altijd wel wat te voelen. Ik zei gisteren tegen mijn man: nee ik ben niet zwanger want ik voel me niet zwanger, haha, en toen dacht ik gelijk: dan ben ik misschien juist wel, maarja, het zegt volgens mij weinig! Bij mijn zoontje was ik wel zwanger juist in de maand dat ik me niet zwanger voelde en toen ik in gedachten alweer verder ging naar de volgende cyclus.

Jullie proberen voor jullie eerste kindje?
    Dat klein beetje bloedverlies is erg hoopgevend! Heb je dat al eens eerder gehad? Zal bijna niet weten wat het anders geweest kan zijn op dat moment? Spannend!

Ik denk, mezelf kennende, dat ik ga wachten met testen. Ik wacht mijn menstruatie af en als die niet komt test ik een paar dagen later. Om teveel teleurstelling en vooral verwarring te voorkomen. Maar wie weet houd ik me toch niet in...heb immers een vroege zwangerschapstest in huis...haha.

Ik vind het wel grappig om gelijk met je op te lopen. Ik wacht met je mee! ;)

11. AvG1985

AvG1985 Actief lid

Jul 2, 2015
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey!

Wat leuk dat jullie al een zoontje van tien hebben. Ik kan me voorstellen dat het leuk is als een toekomstig kindje niet al te veel in leeftijd scheelt. Heb je bij jullie zoontje een goede zwangerschap gehad? Wel bijzonder om te horen dat je eigenlijk niets voelde in t begin... Ook geen innestelingsbloeding gehad?

Ik heb t niet eerder gehad, dat bloed, en terug gerekend heb ik idd echt goede hoop dat dat een innesteling is geweest. Maar tegelijkertijd wil ik mezelf in bescherming nemen en er niet teveel aan denken.. Verder voel ik eigenlijk vrij weinig.. Terwijl andere maanden wel van alles maar toen was t niks. Dus als ik bij jou lees dat je bij je zoontje ook nog niks door had, heb ik goede hoop...

Het is idd leuk dat we gelijk lopen. Leuk om zo contact te hebben en het een beetje te volgen. Klinkt slim en verstandig om niet te vroeg te testen om teleurstelling en verwarring te voorkomen.. Succes!!

12. Mams91

Mams91 Lid

Nov 1, 2015
    68
    0
    6
    NULL
    NULL
    #12 Mams91, Nov 4, 2015
    Last edited: Nov 4, 2015
    Hoi!

Bij mijn zoontje was ik tot 16 weken heel misselijk, de hele dag overgegeven. Die misselijkheid begon ongeveer een week na mijn NOD. Vraag me af waarom ik weer zwanger wil worden haha, weer drie maanden misselijk zijn :$
    Ik had geen innestelingsbloeding toen. Had de eerste paar dagen na de innesteling niks door, geen kwaaltjes. Wel kreeg ik menstruatiekrampen zo'n 1 a 2 dagen voor NOD en kreeg ik een beetje 'druk' aan de onderkant, ik ging zo'n beetje elk kwartier kijken of ik al ongesteld was geworden, zo voelde het ;) Daarom ging ik er echt vanuit dat ik niet zwanger was.

Ik vind die bloeding bij jou echt hoopgevend, lijkt toch wel op een innesteling hoor! Maar wil je ook niet gek maken! Succes met nuchter blijven. En dat je niks voelt..volgens mij verschilt dat per vrouw. Ik denk zelf dat wanneer het anders voelt dan normaal (als je ongesteld moet worden) dan zou het een symptoom kunnen zijn...?

Voor mezelf heb ik weinig hoop nog om deze maand zwanger te zijn. Heb sinds maandagavond last van menstruatiekrampen. Ik ga er vanuit dat het ook echt met de menstruatie te maken heeft. De pijnen zijn wel erger dan normaal, maar weet niet of dat wat zegt.
    Verder heb ik pijn in mijn rug, voornamelijk onderin en aan de zijkanten. Dat heb ik meestal niet geloof ik, maar of dat wat zegt?:(

Afwachten dan maar weer. Ben erg benieuwd of je volgende week positief mag testen, hoop het voor je!

13. AvG1985

AvG1985 Actief lid

Jul 2, 2015
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey!

Oei.. Dat klinkt niet fijn zeg, zo lang misselijk en overgeven. Maar volgens mij wil het niet zeggen als je toen zo misselijk was, dat dat bij een 2e zwangerschap weer is toch? Hoop het in ieder geval niet voor je!

Ook wel weer bijzonder dat je niets voelde zo de eerste dagen.. En je toch het gevoel van ongesteld worden had.. Kan me voorstellen dat je toen dacht dat je niet zwanger was.
    Een vrouwenlichaam zit soms maar raar in elkaar he, haha.

Hoe gaat het inmiddels met jou? Al een beetje meer duidelijkheid?

Ik heb vannacht gedroomd dat ik een positieve zwangerschapstest in handen had. Pff.. dat heb ik echt nog nooit gedroomd! Maar ja het zegt natuurlijk niks haha. Maar please, laat het een teken zijn ;)
    Verder had ik gisteravond echt een opgeblazen gevoel.. En nu een beetje zeurderige onderrug. Dus soms ben ik bang dat ik toch ongesteld word.. Maar dan denk ik weer aan het bloed/innesteling.. en dan begrijp ik er niks meer van..

Misschien dat ik het weekend een test ga doen.. Weet niet of ik nog langer kan wachten haha..

14. Mams91

Mams91 Lid

Nov 1, 2015
    68
    0
    6
    NULL
    NULL
    Dat is waar, bij een tweede zwangerschap hoef ik niet weer zo misselijk te zijn, hoop dat echt! Dan zou ik er meer van kunnen genieten de eerste weken.

Dat is een mooie droom! Ik hoop zo voor je dat die in het echt 'uit komt'.
    Ik zou me voor kunnen stellen dat je vaker denkt dat je zwanger bent dan dat je niet zwanger bent? Door die bloeding? Dat zou ik in ieder geval hebben..

Bij mezelf; ik heb veel momenten dat ik er vanuit ga dat ik het niet ben. Mijn menstruatiekrampen blijven aanhouden, soms is het even weg, maar dan komt het weer terug. Ik heb ook last van mijn onderrug, met uitstraling naar mijn benen, misschien komt dat ook van de menstruatie. Tegelijk denk ik; dat heb ik nog nooit echt zo gehad. En bij mn zoontje had ik ook buikkrampen..

Oja, het gekke is dat mijn zwangerschapsstreep weer terug is (van mijn navel tot mijn schaamstreek)! Die was weg en nu zit die er weer...zou dat een symptoom kunnen zijn? Dat vind ik eigenlijk niet echt ergens..

Ach ja, toch maar weer wachten!

Welke test ga je gebruiken, stel dat je dit weekend gaat testen? Omdat het nog voor de NOD is. Hoop voor je op een positieve test dit weekend.

15. AvG1985

AvG1985 Actief lid

Jul 2, 2015
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel! Ik hoop ook voor jou dat het raak is!
    Die streep vanaf je navel is wel bijzonder zeg! Ik heb daar ook nog nooit iets over gelezen maar ik vind het wel opvallend! Die is toch ook niet voor niets weer terug zou je dan denken...

Ik denk idd wel echt op momenten dat ik zwanger ben. Maar wil mezelf ook in bescherming nemen door t niet teveel te denken.. Ben bang dat het dan toch geen innesteling was maar juist bloed omdat het fout ging bijv.. Wil mezelf gewoon een beetje behoeden voor weer een erge teleurestelling...

Ik heb overigens geen vroege test in huis. Wel van Kruidvat de gewone zegmaar, waarvam ik heb gelezen dat die wel heel gevoelig is.. Dus wie weet zou dat ook kunnen. En ik heb die van clearblue die de weken ook aangeeft.. Welke heb jij?

16. Mams91

Mams91 Lid

Nov 1, 2015
    68
    0
    6
    NULL
    NULL
    Jezelf in bescherming is verstandig:) Ik bij mijn eerste zwangerschap er 6 rondes over gedaan om zwanger te worden. De eerste 3 maanden was ik echt duidelijk aan het ontpillen. De eerste rondes vond ik het heel moeilijk om ongesteld te worden. Juist toen ik dacht; ach..we zien wel, toen kwam het. Misschien cliché, maar het klopte wel.

Deze keer gaan we er vanuit dat het wel een tijdje kan duren, ik zou het heel bijzonder vinden als ik in één keer zwanger blijk te zijn. Maar als het niet zo is dan is dat ook prima, ik voel me daar wel ontspannen in!

Die streep is gek he! Volgens mij beeld ik het me niet in, want ik ging er niet naar zoeken zeg maar, ik zag het gewoon ineens. Maarja, een vrouwenlichaam doet inderdaad soms rare dingen!

Ik heb meerdere resten in huis haha! Nog één normale van de kruidvat, nog twee van clearblue digitaal (dacht een paar maanden geleden zwanger te zijn). En ik heb vorige week nog die vroege test van de kv gekocht, ik vraag me nu af waarom eigenlijk. Haha ik ben dus genoeg keus. Ik denk dat als ik pas ga testen volgende week dat ik die gewone van de kv gebruik. Maar als ik me niet kan inhouden dit weekend dan die vroege van de kv.

17. Sammeke

Sammeke Actief lid

Nov 2, 2014
    216
    0
    0
    Ik heb afgelopen 1jaar en 3 maand me elke maand zwanger gevoeld... nog steeds niets. Dus probeer niet te veel te hopen..

18. Mams91

Mams91 Lid

Nov 1, 2015
    68
    0
    6
    NULL
    NULL
    Nee precies. Ik zie jou onderschrift, ik hoop voor je dat binnenkort mag lukken!

19. AvG1985

AvG1985 Actief lid

Jul 2, 2015
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Sammeke, ik hoop ook dat het voor jou binnenkort mag lukken!

En Mams91, genoeg keus idd met de testjes.. Als je ze in huis hebt is het moeilijker om ze te laten liggen vind ik ...;)
    Overigens heb ik t vandaag echt ontzettend warm... Pff is dat normaal? Tja, we weten het niet.. haha. Ik hou je op de hoogte.

20. AvG1985

AvG1985 Actief lid

Jul 2, 2015
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha Mams91,

Hier even een update van mij. Ik heb vanochtend een test gedaan.. Ik kon niet meer wachten. Gezien die (innesteling)bloeding en het feit dat ik t de laatste twee dagen met vlagen heel warm had en dat ik gisteren allerlei 'plopjes' in m'n buik voelde dacht ik, ik moet gewoon een test doen...
    Maar helaas.. Negatief! Werd er zo verdrietig van... Snap er dan niks meer van. Het enige is dat ik nog niet ongesteld ben, en ik de clearblue digital heb gedaan.. Ik heb nog een sprankje hoop dat ik misschien toch te vroeg en met de verkeerde test getest heb.. Maar ja, misschien is t beter om die hoop niet meer te hebben.. Op naar de volgende ronde.

Hoe is t bij jou??

Share This Page