Hallo, na de WAZO ben ik ziek geworden. De vraag die ik eerder stelde op dit forum ging hier over en met name over of de einddatum van de WW verlengd zou worden. Er is toen geantwoord dat als ik 2 maanden ziek ben geweest na de WAZO de einddatum van de WW 2 maanden op zou schuiven. Inmiddels heb ik weer opnieuw WW aangevraagd en is deze toegezegd, maar de datum is opgeschoven, omdat de eerste 13 weken ziek niet worden meegeteld in het opschuiven werd mij telefonisch verteld. Wat is nu juist ? m vr gr Sammie
Beste Sammie, De eerste dertien weken van je ziekte loopt je WW-recht door, waardoor die eerste dertien weken er niet voor zorgen dat je WW-recht wordt opgeschoven. Ben je langer ziek? Dan wordt de duur van je WW-recht wel verlengd met de overige periode van je ziekte. Daarnaast schuift de duur van je WW-recht ook op met de volledige duur van je zwangerschaps- en bevallingsverlof. Is het hiermee wat duidelijker? Als je toch nog vragen hebt, dan raad ik je aan te bellen met onze klantenservice. Mijn collega daar kan ik jouw dossier kijken om te zien hoe de duur van jouw WW opgeschoven zou moeten worden. Met vriendelijke groet, Ellen UWV Webcareteam