Hi Al sinds een kleine week is ons meisje onrustig, veel 'blazen' en bellen blazen, spartelen, op handjes kluiven, kwijlen en naar haar oortjes grijpen. Ze heeft ook al een paar dagen verhoging. Ik werd dus gisteren door het dagverblijf gebeld, die dachten dat ze misschien oorontsteking had, ze was de hele dag huilerig, zat aan dr oortje en duidelijk niet in dr hummetje, dus gisterenmiddag zaten we om 5 uur nog bij de HA. Niks aan de hand hoor (weer hihi want ze is lang verkouden geweest en dus zijn we de afgelopen 4 weken al 2 keer bij de HA post geweest), maar nu misschien een virusje dacht de HA, die kon ook niks voelen qua tandjes... Ze is ook al twee avonden flink aan het spoken 's avonds, geen land mee te bezeilen, niet kunnen / willen slapen, huilen.. Twee avonden op geweest. Gisteravond bij mama op schoot uiteindelijk op de bank in slaap gevallen, dus toen heb ik haar maar een uurtje onder een dekentje op de bank laten liggen, blij dat ze eindelijk sliep.. sssssst, daar ging het tv avondje Ik denk zelf al de hele tijd aan tandjes. Moedergevoel.. Kan haast niks zien, want ze zit er steeds met haar tongetje voor. Wel gevoeld, maar voel eigenlijk niks. Ze heeft geen luieruitslag ofzo, maar ben ook al een paar dagen flink met de billenzalf in de weer. En dus gisteren maar ook met de chamodent druppels en dentinox begonnen. Gisterenavond was het nog even aftasten, maar vanavond was ze net weer heel onrustig met het naar bedje brengen. Maar toen ik met mn wattenstaafje dentinox haar onderkaakje had aangestipt, ging ze gelijk onder zeil. Naar mijn gevoel kan het haast niet anders.. Maar goed, hoe lang zou dit feest gaan duren eigenlijk..? Hoe lang hebben jullie kindjes echt last gehad voordat een (eerste) tandje echt door kwam?
Tim heeft ongeveer hetzelfde van wat jij beschrijft. Hij is ongeveer even oud, en ik denk aan de 4 1/2 maanden sprong.
het eerst tandje is sinds ongeveer 3 weken doorgekomen,maar moet bekennen dat ik niks aan jay heb gemerkt.
Tsja, weet het anders ook niet.. Maarja, geen tandje te zien ook nog. Al eet ik mn schoen op als er over een week of 2 nog echt geen tandje te zien is. Zou niet weten wat het anders zou kunnen zijn.. Sprongetje kan het niet zijn, die hebben we namelijk al sinds een weekje achter de rug.. Ze is ook al 19,5 week, en ook nog eens 6 dagen te laat geboren, dus eigenlijk al ruim 20 wk. Dit is ook weer heel ander gedrag dan bij het sprongetje...
klinkt als tandjes mijn dochter had met 3/5 maand 2 en met 4 maand 4 tanden dus zou idd kunne miss dat je iets ziet onder of bovenin der mondje glazig tand vlees of bulte op der tand vlees en probeer is te vrijven en beetje drukken op haar tandvlees als ze dit fijn vind komen er tandjes aan
hier waren ze steeds door zonder dat we het merkten inmiddels tussen 5 en 11 maanden tijd al 11 tanden door zonder last gelukkig
Noortje heeft alleen een kleine week verhoging (rond 39 graden) gehad. Ze had er niet echt last van. Wel zag je en voelde je duidelijk 2 bobbeltje in de onderkaak. Zag ook duidelijk 2 witte bobbels. Nu gister zijn ze beide tegelijk doorgekomen. Gelukkig heeft ze er geen last van gehad. Maar dat is bij elke baby weer anders. Maar als je niets ziet of voelt, dan lijkt het me dat het nog wel een tijdje kan duren hoor..
Dat dacht ik rond die leeftijd ook, kwijlen, bijten, hangerig, huilerig etc. Maar niks hoor, ze heeft pas sinds een week of 2 een tandje.