Hoi, ik ben zelf gastouder aan huis en heb zelf ook nog 2 meiden (7 en bijna 4). Nu zitten we nog te twijfelenen of we voor een 3de gaan. Iemand ervaring hoe dan met verlof? Ik weet dat je wel recht heb op een soort zwangerschafsverlof vergoeding. Maar hoe dan met mijn oppaskinderen?
Ik ben ook gastouder maar dan bij mensen aan huis. Uitkering kan je aanvragen via het uwv. In de periode dat ik met verlof ga gaan de kindjes naar een andere gastouder of er komt er 1 bij hun dat regel het gastouderbureau.
Je hebt inderdaad recht op de ZEZ-uitkering van het UWV (vanaf 24 weken aan te vragen). Mijn gastkindjes zijn tijdens mijn verlof naar een andere gastouder gegaan. Dat werd vanuit het gastouderbureau geregeld.
ik ben ook gastouder en heb nu net verlof. Krijg inderdaad een uitkering voor minstens 16 weken en de ouders van mijn gastkindjes hebben zelf met hulp van de bureaus vervanging geregeld. 2 gaan naar een andere gastouder, 1 naar een kdv en 1 word bijna 4, die gaat naar de bso in de zomervakantie en daarna naar echool. 1 ouder heeft zelfeen sabbatical genomen, die wilde geen vervanger. Alle ouders geven aan zeker weer terug te komen na mijn verlof.
Bedankt voor jullie berichtjes. Ik zal eens kijken of het gastouder met wie ik samenwerk dat ook voor je regeld, een tijdelijke gastouder. Ik zou namelijk wel willen dat de kindjes die ik Nu heb dan ook weer terug komen en dat ik Niet opnieuw hoef te beginnen.