baby draait in bed op de buik

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mol81, 1 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mol81

mol81 Niet meer actief

Vanmorgen vond ik mijn kleine op de buik in bed. Dit had ze gedaan toen ze wakker was geworden en ze lag dus nog maar net op haar buik. Ondanks stevig instoppen en in slaapzak slapen is het haar gelukt. Ik schrok er van omdat ik het niet gewend ben. Ze is ruim 10 maanden. Is het dan nog gevaarlijk als ze op haar buik draait? En wat is er aan te doen?

2. babysaluki

babysaluki Niet meer actief

Hoi hoi,
    Volgens het CB is het niet meer gevaarlijk zodra ze het zelf doen... al helemaal niet op de leeftijd van jouw kleine... hier draaide m'n meisje met 3 maanden steeds op de buik... en sindsdien slaapt ze op de buik... dat gaat prima... ik denk dat je er niet veel tegen kunt doen helaas... als je het ecng vind kun je voor je gaat slapen nog even kijken of ze goed ligt...

3. MG2009

MG2009 Niet meer actief

#3 MG2009, 1 jan 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 jan 2010
    Mijn zoontje is ook ruim 10 maanden en doet dit heel vaak hoor, al heel lang trouwens. Lijkt me ook niet eng meer op die leeftijd, ze kunnen toch alle kanten op rollen dan. Zoonlief slaapt regelmatig op zijn buik, dan slaapt ie ook eigenlijk het lekkerst volgens mij.
    Als ie wakker wordt gaat ie gelijk zitten of staan, dus rollen/buikdraaien lijkt me dan echt niet iets om zorgen over te maken.

4. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Jeetje wat kan jou kleintje snel draaien dan. milan is bijna 5 mnd maar draait nog niet op zijn buik hoor. Als ik hem op zijn buik leg kan hij wel terugdraaien.

Maar met 10 mnd zou ik me er ook niet druk om maken hoor. Hij kan dan toch ook terug draaien als hij dat wil?!

5. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    hahaha Ik heb gijs ook al een paar keer op ochtend op zn buik liggend in bed aan getroffen..

6. meertje

meertje Bekend lid

12 sep 2008
    870
    0
    0
    Noord-Holland
    Hier het zelfde wij rollen 2 grote badhandoeken op en leggen aan elke kant van zijn zij 1 neer.
    Deken erover heen en meneer blijft lekker op zijn rug liggen!

7. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Finn vinden vanaf ongeveer 5 maanden ook regelmatig op zn buik...zodra ze het zelf kunnen hoef je het niet tegen te houden.
    Ze zijn dan ook sterk genoegom hun hoofdje te draaien e.d. en doen het allemaal zelf!
    Je zou haar dan alleen maar tegen houden in ontwikkeling als je allemaal manieren gaat zoeken om haar maar op haar rugje te houden! Helemaal omdat ze al 10 is...wie weet vind ze het wel lekkerder liggen ;)

Finn vind dat iig wel...het is op zn buik of op zn zij...zn rug is maar niets...dan ligt hij ook echt heeeeeel erg te woelen.

8. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Milan slaapt al sinds 12 weken op zijn buik, maar dat ter zijde.
    Ik denk dat het rond deze leeftijd niet meer gevaarlijk is, maar zou zzelf toch kiezen voor een aerosleep. Dat geeft mijn gewoon een rustiger gevoel.
    Ons cb vertelde mij dat het tot 1,5 niet verstandig is, maar bij ons zijn ze met alles heel voorzichtig!!!

9. debzie1984

debzie1984 Bekend lid

22 sep 2008
    981
    2
    18
    Zuid-Holland
    Tess draait zichzelf ook al een tijdje om, maar doet dat niet om te slapen maar gewoon om te draaien want als ze dan op haar buik ligt begint ze te piepen ;) en daarom hebben wij haar een slaapzak aangedaan en het laatste stukje achter het matras gestopt met het idee dat ze nu rustig blijft liggen! Nou niet dus mevrouw zorgt er eerst voor dat de zak los komt en dan horen we een hoop gehijg en dan ligt ze alweer op haar buik :$

10. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Hahaha...ja wij dachten ook in eerste instantie dat dat wel zou helpen! Maar hier hetzelfde! ze zijn slimmer en sterker dan we denken!
    Bij ons heeft het 2 weekjes geduurt tot hij ook terug kon draaien...voor die tijd was het ook heeeeeel veel heen en weer lopen helaas! Er is hoop! Hihi!

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

fynn slaapt hier al vanaf 8 weken op zijn buik (eerst over dag en toen hij met 12 weken kon draaien ook in de nacht)

Deel Deze Pagina