Onze dochter van anderhalf jaar is allergisch voor muggen. (kl*te beesten!) en hoe meer ze gestoken word hoe erger de reactie. Eerste keren een oog wat half dicht zat en lichte verhoging en nu is het bij 1 muggensteek overal rond de steek allemaal kleine bulten die eerst vuurrood zijn en dan heel langzaam weer verdwijnen. Nu ben ik eigenlijk op zoek naar ervaringen van moeders met kinderen in deze leeftijdsgroep omdat je nog heel veel producten nog niet mag gebruiken. Dochter heeft nu een drankje tegen de allergie en een prednison zalfje om te zorgen dat het niet gaat ontsteken maar voorkomen is beter dan genezen. Horren zijn al overal geplaatst, klamboe mag zij nog niet, stekker met gif mag zij nog niet ivm mogelijke allergische reactie weer op die stekker met gif. Lichtlamp schijnt niet te helpen wat ik hoorde dus een beetje out of options naar mijn idee Wie heeft de gouden tip??!!
Wel heb je deze, die mag vanaf 3 maanden; https://www.careplusshop.eu/insectenbeet/anti-mug/anti-insect-natural-lemon-eucalyptus-spray-6oml/?osadcampaign=carepluseu&utm_source=carepluseu&utm_medium=leverancier&utm_content=productpagina Dit werkt wel aardig, maar werkt maar 6uur. Wat wij verder doen is zoveel mogelijk deuren dichthouden en elke avond met een elektrische vliegenmepper op zoek naar elke mug. Het is bijna onmogelijk om 100% mugvrij te houden, maar 1 mug of 3 kan veel verschil maken. Verder geen tips, wel 2 allergische kindjes. Gelukkig is meestal zalf voldoende en anders krijgen we een antihistamine drankje.
Ahh dank je wel! Die gaan we dan maar eens proberen! Het is zo zielig om te zien omdat ze er gewoon echt last van heeft. Geen jeuk maar gewoon echt ziekig daardoor.
Je hebt ze in verschillende varianten. Wij hebben deze geprobeerd en een andere, weet even niet welke. Deze vonden wij prettiger, mede door de geur. Stinken doet het toch wel, maar Care plus was beter te doen voor onze zoon.
Je kunt online hele grote klamboes kopen. Die ruim om je bed heen vallen ( wij hebben een vierkante bijv). Daar komt ze echt niet bij.
Een losse klamboe zoals je ook bij volwassen bedden hebt mag inderdaad nog niet. Daar kan een kindje in verstrikt raken. Maar als je kindje nog in een ledikant ligt, mag je wel voor de strakke klamboe kiezen! Die hebben wij ook om de ledikantjes heen, omdat de oudste (net als ik zelf) heftig reageert op muggenbulten. Dat worden enorme plakaten, die hij meestal ook nog open krabt waardoor de genezing lang duurt. Sinds we deze klamboes gebruiken gaat het stukke beter. Want met alleen horren redden wij het helaas ook niet. Voor de duidelijkheid. Dit soort klamboes zijn niet veilig: http://www.vtwonen.nl/wp-content/uploads/2012/02/hemeltje-ledikant.jpg Maar deze klamboes (muskietennet) mogen wel: REER muskietennet - online bestellen! - babywalz
Ja om het ledikant heen mag wel zo'n strakke. Bijkomend positief effect: onze dochter weet het dus roept ons als ze wil staan of eruit wil. Blijft dus altijd liggen omdat ze niet anders gewend is.
Dat deed mijn zoontje dan weer niet Hij vond het wel leuk in zo'n tentje, dus stond regelmatig in zijn bed met zijn haren tegen de klamboe. Dat was geen probleem hoor, maar het zag er wel grappig uit
Wat vervelend voor je dochtertje! Is slapen in een (katoenen) reisbedje van Nomad misschien iets? Het Kids Travel Bed? En volgend jaar een Deryan bedtent over een peuterbedje?
sorry allemaal duurde even met antwoorden beetje druk gehad. Het probleem met die klamboe voor het ledikant is dat ze dan niet meer kan staan en dat is smorgens en na het middagslaapje het eerste wat ze doet, staan en roepen ben bang dat ze dat niet gaat accepteren. Zou wel een goeie zijn! Dus hou hem in gedachte! Als het goed is heeft iemand die ik ken (werkt op een kinderafdeling) gister gesproken met een huidarts voor kinderen nog tips gevraagd wat we nog meer voor haar kunnen betekenen. Het probleem met een muggen allergie is ook dat de kans op een wespen allergie verhoogd is en dat baart mij echt zorgen. Gisteren weg geweest en overal die stomme wespen!
Heb je het al geprobeerd? Ik dacht hetzelfde, maar mijn zoontje vond het prima. Hij noemde de klamboe zijn "nieuwe deken", en kon nog steeds staan. Dan stond hij wel met zijn haren tegen de klamboe, maar dat was geen probleem. De klamboe blijft gewoon zitten, en hij had plezier in zijn tentje. Deze zomer, hij was toen 2,5, is dat ook nog steeds goed gegaan! Het is de meest effectieve en simpele oplossing om te zorgen dat je kindje niet gestoken wordt.
Kun je de klamboe niet met hulp van wat obstacles wat verder om het bedje laten vallen, zodat hij er niet bij kan en gewoon kan staan? Je kunt dan het beste een hele grote kopen, voor een twee persoonsdekbed. Wij hebben dit bij mn jongste op vakantie ook gedaan. Zowel mn jongste als ik zelf hebben Skeeter Syndrome, heel irritant. We zijn daarom ook super voorzichtig in de muggenmaanden. We hebben overal horren en zullen nooit zomaar even een raampje open zetten. Als er ook maar 1 mug op mn kamer zit, zie ik er wekenlang uit als een junkie met enorme grote rode bultenen viezige korstjes. Mn jongste dochter lijkt het helaas zelfs een graadje erger te hebben dan ik. Ik wist overigens niet dat de kans op wespenallergie ook groter is.
Ik gebruik een spray tegen muggen in heel erge periodes, dat doe ik in de ochtend en daarna laat ik alles goed luchten. Hier overigens wel een klamboe, maar mijn jongste is dan ook al 4 en hij slaapt nog tussen ons in. Dat de kans op wespenallergie groter is wist ik ook niet inderdaad. Maar zoontje is al een keer of 6 geprikt door wespen (snap ook echt niet hoe het kan, mijn andere 2 kindjes zijn ouders en nog nooit geprikt) en daar heeft hij tot nu toe helemaal niet op gereageerd. De bulten van een mug worden veel groter.