is dit nu een harde buik?

Discussion in 'Zwangerschap' started by henkie24, Nov 18, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. henkie24

henkie24 Niet meer actief

ik heb de laatste dagen wellens dat ik ineens mijn buik hard word op een bepaald plek. iedere keer verschillend. maar het doet geen pijn. is dit een harde buik of is het dan de baby die met zijn hoofd of billen duwt? het is een heel ander gevoel dan een schopje. en het is een paar seconden en als ik er dan bv mijn hand opleg wordt het weer zacht op die plek?

oh ja en nog iets. als ik me weleens s'nachts omdraai dan steekt het in me buik. was dat dan weer? bandenpijn?

2. henkie24

henkie24 Niet meer actief

herkent niemand dit?
    :confused:

3. Hypnose

Hypnose Bekend lid

Dec 26, 2007
    737
    0
    0
    Ik herken het wel hoor. Heb vaak harde buiken, maar twijfel soms of het een hoofd of bil is ofzo. Maar meestal is het gewoon een harde buik :) Kan namelijk ook 1 spier zijn die samentrekt, ze hoeven niet allemaal tegelijk samen te trekken.

4. Hypnose

Hypnose Bekend lid

Dec 26, 2007
    737
    0
    0
    Oja dat laatste lijkt mij absoluut bandenpijn. Rotgevoel!

5. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

Jul 15, 2008
    564
    0
    0
    Ja, da's een goede vraag, ik heb hetzelfde, ik weet ook niet of het de baby is of een harde buik, het doet geen zeer iig.
    Ik lees even mee.

6. tataar

tataar Actief lid

May 13, 2008
    231
    0
    0
    Office manager
    Almere
    Als ik een harde buik dan is me gehele buik hard.
    En als het op een bepaalde plek hard is, is het volgens mij de billen of de rug. Maar anders moet je het ff aan de vk vragen als je weer langs moet komen.

Gr Tam

7. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    1,238
    1
    0
    Belgie/NL
    Ik heb het ook soms, dan word de ene kant van mijn buik echt helemaal hard en steekt dan ook uit, misschien de billen ik weet het niet. Kan ook een harde buik zijn, maar dan word toch je hele buik hard of niet?

8. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Ik dacht ook dat bij een harde buik je hele buik hard wordt. Maar de verklaring van hypnose klinkt ook best plausibel.
    Een harde buik gaat volgens mij niet weg als je je hand erop legt, de baby kan natuurlijk wel zijn koppie of kontje terugtrekken!

Het kan iig beide niet kwaad.

9. sylvie1988

sylvie1988 Actief lid

Mar 23, 2008
    150
    0
    0
    haarlem
    ik heb ook wel eens een harde bobbel volgens mij is dit de baby.
    Soms tik ik er even tegen en dan is het weg ;)

10. Hypnose

Hypnose Bekend lid

Dec 26, 2007
    737
    0
    0
    Ja mijn verloskundige zei tenminste dat de spieren ook los vanelkaar kunnen samentrekken.
    Ik heb gewoon geen idee wat het is. :)

11. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik heb dit ook, maar volgens mij is het de baby die dan zijn billen of rug tegen mijn buik duwt. Want als ik er dan vervolgens een beetje in prik of tegenaan duw, krijg ik meteen een reactie van hem. Ik 'voel' ook gewoon dat het zijn lichaampje is dat er tegenaan duwt...is moeilijk uit te leggen.
    Ik ga het toch nog eens aan de vk vragen...

Share This Page