1e echo

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Pillow, Sep 5, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pillow

Pillow Bekend lid

Apr 13, 2014
    565
    71
    28
    Dag dames!

Ik ben 4 weken zwanger. Gister de verloskundige gebeld om de 1e echo te plannen. Ik kon volgens haar al over 2 weken terecht. Ik ben dan dus precies (als alles goed mag blijven gaan) 6 weken zwanger.

We waren heel erg verbaasd dat we er al zo snel terecht konden. Kunnen we dan al echt het kleine hartje zien? Of is het mogelijk dat we toch met een koude douche thuis komen? Ik kan natuurlijk haast niet wachten, en ben blij dat we al zo snel mogen. Maar ik ben toch bang dat ik erg teleurgesteld zou zijn als we het hartje niet zien kloppen..

Met hoeveel weken hadden jullie de eerste echo?

2. Drieka

Drieka Niet meer actief

Met 6 weken kan je nog geen hartje horen, dat is op zijn vroegst met 6w4d dus vindt het erg vreemd dat je zo vroeg een echo krijgt?
    Normaal is de eerste echo als je de 8 weken gepasseerd bent tenzij je een medische voorgeschiedenis hebt.

3. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Verplaatst naar 'onderzoeken en echo's'.

4. Pillow

Pillow Bekend lid

Apr 13, 2014
    565
    71
    28
    Sorry! zie nu pas dat ik het verkeerd heb geplaatst.

Drieka, Ik vond het ook vreemd. Geen medische geschiedenis. Dit is onze eerste zwangerschap.
    Ga maandag direct weer bellen om de afspraak te verzetten. Maar nog steeds vreemd dat het volgens haar zo vroeg kon..

5. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

Apr 4, 2014
    1,698
    423
    83
    Female
    Capelle aan den IJssel
    Ik had eerste echo met 9 weken. Zo rond een week of 10 is bij veel praktijken wel gebruikelijk volgens mij, als er geen voorgeschiedenis is of dat heel onduidelijk is hoe lang je zwanger bent.
    Ik vond het zelf wel prima wat later, maar ligt er net beetje aan waar je zelf meest zeker/onzeker van wordt...
    Voor sommige mensen is wachten het meest vreselijke en is een vroege echo prettige bevestiging dat ze zwanger zijn. Maar soms maken vroege echo's de boel niet veel zekerder, soms is er nog net geen vruchtje of hartactie te zien en kan je daar weer nog veel onzekerder van worden...

6. MrsBucket

MrsBucket Niet meer actief

Ik kon in eerste instantie met 6+2 terecht, vond ik ook erg vroeg. We waren toen op vakantie, dus dat ging sowieso niet. Nu hadden we de echo bij 8+5 en dan is er al meer te zien op de echo.

7. nikki83

nikki83 Bekend lid

Nov 11, 2013
    526
    4
    18
    Female
    Hier is het gebruikelijk rond week 7/8. Dat vind ik ook vrij vroeg, maar 6 weken is nog een heel stuk vroeger!

8. Zwangernr6

Zwangernr6 Niet meer actief

Hartje horen vanaf 12 wkn, hartje zien op z'n vroegst, onder gunstige omstandigheden, vanaf 5.4 wkn.
    Dus het kan zeker hoor, een hartje zien bij 6 wkn! Maar vroeg is het wel en je loopt idd kans dat het nog te vroeg is (als je bijv je eisprong niet helemaal zeker weet of een late innesteling hebt gehad).

Succes meid!

9. Floralie

Floralie Actief lid

Jul 2, 2014
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier wordt een echo gemaakt vanaf 9 weken, tenzij er een medische reden is.

10. Hier een echo gehad met 6 weken en 1 dag en dat is nog steeds één van de meest waardevolle echo's die we hebben gehad.. Dat knipperlichtje, amper te zien omdat het zo piepklein is; magisch! Er is inderdaad een kans dat er nog geen hartje te zien is met die termijn (hem laten horen zullen ze waarschijnlijk sowieso niet doen, met 6 weken), maar dan mag je meestal een weekje later terugkomen.

11. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

Jan 14, 2014
    2,091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Bij mijn eerst zwangerschap heb ik met 6 weken een echo gehad ivm bloedingen. En hoewel we gewaarschuwd waren dat we nog niets hoefden te zien zagen we het mooiste knipperlichtje ooit.

Het kan dus wel, maar ik lees ook heel vaak dat er pas met 7 weken iets te zien is.

12. Pillow

Pillow Bekend lid

Apr 13, 2014
    565
    71
    28
    Bedankt voor jullie reacties!
    Fijn om jullie ervaringen te lezen. Aan de ene kant sta ik natuurlijk te trappelen. Maar ik denk toch dat ik het minimaal een week later plan. Vooral omdat ik niet zeker weet wann mijn ei-sprong is geweest.

Dan is de kans iig ook iets groter dat we het magische lichtje zien knipperen. Ik kijk er zo naar uit..:):)

13. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Met 6w3d kun je in de meeste gevallen een hartje zíen (ipv horen) en met 6w6d (toen hadden wij de eerste echo) hebben we het hartje extra goed zien kloppen, omdat ze in het zkh een soort kleuren'doppler' hadden.
    Maar zoals ik zei, met 6w3d heb je een goede kans om het hartje te kunnen zien.

14. Charise

Charise VIP lid

Nov 9, 2011
    5,664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Vorige zwangerschap had ik met 7 weken de eerste echo en toen een mooi knipperlichtje gezien.

Met 9 weken echo in het ziekenhuis (ivm MMM) en toen het hartje ook gehoord via de echo en ook ons kleintje in 3D gezien, echt gaaf!

Nu hebben we met 8w3d de eerste echo bij de verloskundige. Dan hebben we hopelijk een mooi kindje in beeld met duidelijk kloppend hartje. :D

15. Joiedevivre

Joiedevivre Bekend lid

Aug 1, 2014
    717
    0
    0
    Ik mocht kiezen van de vk of ik met 8 weken echo wilde en later met 10 weken verder bloedonderzoek e.d. of alles in 1 x met 10 weken. Vanwege moeilijk vrij krijgen op mijn werk heb ik toen in 1 x gedaan bij 10 weken. Bleek het een tweeling te zijn en kon ze alsnog niet het uitgebreide onderzoek doen haha :). Nu a.s. maandag naar de gyn voor bloedonderzoeken e.d.

16. fierce

fierce Actief lid

Dec 23, 2013
    108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook vorige week gebeld om een afspraak te maken en toen zei ze ook van ja over twee weken doen dan? Dan zou ik nl als het goed is 8 weken zwanger zijn. Maar omdat ik het nog steeds niet echt geloof dat ik zwanger ben haha zei ik in complete verwarring maar ik heb gezien dat het hartje al begint te kloppen bij zes weken. Toen stelde ze me gerust en zei ja dat klopt maar dat kunnen wij niet horen op dat moment maar als je het fijn vind doen we de afspraak volgende week. As donderdag dus (verjaardag van mijn man ook hihi) en dan ben ik zeven a acht weken zwanger. Is ook denk ik best vroeg als ik de reacties hier lees, maar ik zelf vind het toch geruststellend.

Share This Page