dringend haarverf vraagje

Discussie in 'De lounge' gestart door nourenyasmin, 2 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nourenyasmin

nourenyasmin Bekend lid

19 jan 2013
    566
    0
    16
    fulltime mama
    hoi allemaal,

ik heb wat advies nodig wat bereft haar verven.
    Ik heb zelf donkerbruin haar, en heb wel eens vaker licht bruine verf gebruikt, maar dit pakt nooit. nu heb ik gister blonde verf erin gedaan, met het idee dat het dat ietsje lichter werd, nu is het dus oranje/blond :$
    het probleem alleen nu is dat ik het niet goed gelijkmatig heb ingesmeerd, waardoor mn haargrenzen nog redelijk donker zijn (lijkt net of ik nu al haargroei heb).
    kan ik nu het beste nog een pak kopen en de voorkant bijwerken of gewoon heel mijn haar nog een keer? (ben wel bang dat de rest dan heel blond wordt en er kleurverschil ontstaat)

Hoop dat jullie goede adviezen hebben :D:D

2. Flowerr

Flowerr Bekend lid

20 feb 2014
    670
    124
    43
    Vrouw
    Heb je ontkleuring gebruikt of gewone blond haarverf? Ik zou nu de kleur die je wil hebben eroverheen doen. Als je dat niet aan durftzou ik naar de kapper gaan!

3. Logan

Logan Niet meer actief

Wat heb je gebruikt? Echt blonde verf (dus blonde kleur met kleurnummer) of ontkleuring? Ontkleuring kleurt gewoon door tot jij het uit spoelt, en blonde verf heeft een inwerktijd.
    Als je verf hebt gebruikt zou je inderdaad de donkere stukken met die verf kunnen doen, dan moet je een egaal resultaat krijgen. (Al vraag ik me af of je het oranje wil;))
    Als je ontkleuring hebt gebruikt raad ik je aan niet zelf te gaan klooien.

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik zou naar de kapper gaan om het te laten fixen. Zou niet zelf gaan klooien.

5. Mamia

Mamia Actief lid

3 dec 2014
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    De stukjes bijverven en een paar keer wassen met zilvershampoo (of zolang jij het nodig vindt) om het oranje gloed eruit te wassen

6. Mamia

Mamia Actief lid

3 dec 2014
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bleken is echt slecht voor je haar. Ik heb zelf ook donkerbruin haar en zweer bij zilvershampoo (als ik mijn haar met blond of een andere lichte tint verf)

7. Logan

Logan Niet meer actief

Zilvershampoo helpt tegen geel, niet oranje.

8. Mamia

Mamia Actief lid

3 dec 2014
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    "Als een kleuring iets te warm (of oranje…) is uitgevallen, kan zilvershampoo tot op zekere hoogte uitkomst bieden."
    Bron: Zilvershampoo: Fabels & feiten | EstrellaWeb.NL

En zoals ik al zei, heb ik er zelf ook positieve ervaringen mee :)

9. nourenyasmin

nourenyasmin Bekend lid

19 jan 2013
    566
    0
    16
    fulltime mama
    geen idee of het ontkleuring is of niet. Het was een pakje van schwarzkopf met blond erop, zou 4 tinten lichter worden.
    Oranje was inderdaad niet echt de bedoeling :p
    dus toch maar bijwerken?

Draag gelukkig een hoofddoek, dus in het ergste geval moeten alleen mn man en kinderen tegen een gek hoofd aankijken ;)

10. Amaranth

Amaranth Niet meer actief

Oei, dat heb ik ook gehad en Bassie was er niks bij ;) Ik ben daarna naar de kapper gegaan, ik wou mn haar niet nog meer beschadigen door er nogmaals een pakje kleurspul erover heen te doen. Als je van donker naar licht wilt moet je eigenlijk gewoon altijd naar een kapsalon gaan :) Dat raad ik je nu dus ook aan.

Succes!

11. Denise001

Denise001 Bekend lid

9 feb 2015
    503
    4
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik zou naar de kapper gaan, wil je je haar lichter zou ik het nooit zelf doen. Je kan je haren zo erg beschadigen. Ik moest van lang haar tot halverwege mijn rug naar een bob kapsel. Kan er nog steeds om janken:x

12. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.796
    495
    83
    Als het vier tinten lichter kan maken, is het ontkleuring geweest denk ik. Of je kan er voor kiezen om een spoeling in een astint erover heen te doen, waardoor het oranje/geel wordt geneutraliseerd. Of je kan inderdaad de zilvershampoo proberen.

Zelf afgelopen weekend namelijk ook een *oepsie* met mijn haar gehad, waardoor het oranje/geel werd haha. Bij de kruidvat heb je zilvershampoo eigen merk, kost ook niet zo duur. Als je het 20 minuten in droog haar smeert, kijk dan eens wat het resultaat is. Mijn haar heeft nog steeds wel veel warmte (maar ik ben sowieso wat rossig van mezelf), maar de heftigheid is er in ieder geval vanaf. Dit is de meest 'zachte' manier om het te herstellen.

Als je een spoeling doet, hou er rekening mee dat de kans groot is dat je haar weer donkerder zal worden dan het nu is.

*edit. Overigens zou ik zeker niet nog een keer gaan blonderen, want dan loop je kans dat je je haar echt verpest! Dan zou ik naar een kapper gaan. Om het te herstellen met een donkerdere spoeling of zilvershampoo kan best thuis, maar niet ontkleuren!

13. Fas30

Fas30 Bekend lid

18 jun 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier een kapster. ;) ik neem aan dat het blondering is geweest want geverfd haar kun je niet lichter verven, dat krijg je alleen lichter als je het blondeerd.
    Van donker naar blond verven is in een kapsalon al een redelijke uitdaging laat staan voor een leek.
    Over het algemeen word het meestal eerst oranje/geel na het blonderen en dan moet je er nog een echte kleur (blond) overheen doen om het mooi egaal te krijgen en zodat het niet meer oranje is.

Als je echt een mooie kleur blond wilt zou ik echt langs de kapper gaan maar wil je dat niet en toch weer een mooie kleur zou ik er een lichtbruine kleur overheen doen, dat is het meest veilig. Blond komt niet goed denk ik. (Ook geen donkerblond want dat word groen!!!)

14. nourenyasmin

nourenyasmin Bekend lid

19 jan 2013
    566
    0
    16
    fulltime mama
    oei groen wil ik helemaal niet nee haha! bedankt.
    zou het ook niet kunnen om de donkere plekken nog bij te werken met dezelfde verf? of raad je het me af:p?

15. Fas30

Fas30 Bekend lid

18 jun 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL

Kun je proberen maar dan moet je echt alleen die donkere stukken inzetten en verder niks raken. Maar word wel vlekkerig denk ik.
    Ik denk dat je het beste gewoon een iets donkerdere kleur overheen kunt zetten.

16. Logan

Logan Niet meer actief

Ik geloof mijn schoolboeken en ervaring meer dan Internet. :)

17. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.796
    495
    83
    Het geel is bij mij een stuk minder geworden, maar het oranje is ook een stuk minder fel. Zeker er niet helemaal uit, maar wel minder heftig. Dus in dat opzicht doet zilvershampoo wel wat tegen oranje. Maar de oranje kleur helemaal neutraliseren, dat inderdaad dan weer niet :) Ik denk dat het er maar net aan ligt wat voor effect je wilt bereiken.

18. nourenyasmin

nourenyasmin Bekend lid

19 jan 2013
    566
    0
    16
    fulltime mama
    ik ga eerste de shampoo maar eens proberen, veel ergers dan dit kan het vast niet worden met alleen shampoo :D

19. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.796
    495
    83
    Ik heb het de eerste keer 20 minuten in laten trekken, in droog haar. Toen de volgende dag 10 minuten in nat haar.
    En vanmorgen weer met wassen 5 minuten.

Hopelijk maakt het bij jou ook een beetje verschil! Laat maar weten hoe het er over een paar dagen uit ziet :D

20. nourenyasmin

nourenyasmin Bekend lid

19 jan 2013
    566
    0
    16
    fulltime mama
    en het werkt wel? ik ga het zo even kopen.
    je moet het wel weer uitspoelen toch als je het in droog haar smeert?

Deel Deze Pagina