tandjes? nu al?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bambie88, 18 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bambie88

bambie88 Actief lid

11 aug 2010
    349
    8
    18
    Hey meiden..

Onze zoon nu 14 weken.. is al de hele dag ontroostbaar aan het huilen..
    Geen verhoging maar voelt wel warm aan... Sinds een week zit hij elke keer rond 37.4 terwijl hij normaal rond 36.7 zit.
    Hij heeft ook roode wangetjes.. en wordt enigzins rustig op de arm... Maar blijft wakker worden om dus weer te huilen.. in zn slaap kreunt hij... Drinkt zn flessen leeg...
    Maar ik voelde en keek net naar zn onderkaakje en zag tot echt 4 puntjes.. en bobbelig... Maar t tikt niet tegen een theelepeltje...

Ik heb 3 weken met die kleine in t ziekenhuis gelegen ivm rs en longontsteking.. dus ben een beetje onzeker soms...

Maar Wat denken jullie zouden dit tandjes kunnen zijn? Of iets anders? Hij huilt echt noooooit daarom vinden we t zo raar

2. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    #2 kimv, 18 feb 2013
    Laatst bewerkt: 18 feb 2013
    Tja lastig kunnen volgens mij wel tandjes zijn maar ook zoveel andere dingen. Misschien een paracetamolletje geven als je denkt dat ie pijn heeft?

Lastig altijd he sterkte,
    groetjes kim

Ps bij twijfel kun je altijd effe overleggen met de assistente van de HA vinden ze hier nooit erg

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ja, lijkt me wel.
    Hier is de eerste een week of 2 geleden doorgekomen en vandaag nummer 2. Als het tandvlees nog opgezwollen is, is het lastig te voelen (en horen met theelepeltje dus ook).
    Maar het kan dus.
    Hier twijfelde ik toen ook, omdat het wel vroeg was, maar toen dentinox smeren hielp, wist ik wel hoe laat het was... ;)

4. bambie88

bambie88 Actief lid

11 aug 2010
    349
    8
    18
    Het masseren van het tandvlees vindt hij nu ook best prettig..
    Maar klopt t ook dat ze dan uit de slaap huilend wakker worden

5. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Hier kreeg ze ook de eerste twee met drie maanden, wat hier goed hielp waren die oefen tandenborsteltjes als bijtring. Een bijtring was de zwaar en deze kon ze goed vast houden en op kauwen.

6. raspberry

Ja, helaas wel. Weet er alles van momenteel :(

@Suzzert: goeie tip, ga ik eens even uitproberen hier, want ze wil nu steeds mijn vingers... ;)

7. raspberry

Hihi, had er boven nog eentje die Thirza uiteindelijk nooit meer gebruikt heeft: super! Deze houdt ze wel goed vast en ze vindt het superinteressant :)

8. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Ja hier zijn ze nog steeds favoriet! Laatst dacht ik ik leg der bijtring in der vriezer is die lekker koud! Nou ze heeft er wat op gesabbeld en pakte toen gewoon weer der tandenborstel :p

9. raspberry

In de koelkast bedoel je, hoop ik? Als je die bijtringen echt in de vriezer legt, kan het tandvlees eraan vast vriezen, da's veel te koud! :(

10. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Zouden best tandjes kunnen zijn.

Bij ons zoontje zag ik op maandagmiddag ineens iets door het tandvlees schijnen, dinsdagavond was de eerste door, woensdagmiddag de tweede. Die woensdag was hij 10 weken.. Hij heeft er geen last van gehad.

Met 4,5 maand kreeg hij tandje 3 en 4, waar hij wel veel last van heeft gehad. Dentinox is hier ook een uitkomst.

11. bambie88

bambie88 Actief lid

11 aug 2010
    349
    8
    18
    nou meiden...
    uiteindelijk de dokter gebeld want hij ging koorts ontwikkelen..
    en omdat hij eigenlijk nooit huilt en al de hele dag aan het huilen was... werd ik toch wel onzeker ( m'n zusje heeft hersenvliesontsteking gehad (gelukkig alles goed gekomen met dr en mn broertje is overleden aan wiegendood) dus was toch wel wat onzeker ik mocht langskomen en het ziekenhuis vond hem ook wel erg kreunen.. long foto gemaakt bloed geprikt urine opgevangen.. alles was goed gelukkig.. het zijn geen tandjes vertelde de arts (van wat hij aan het tandvlees kon zien) maar hij denkt dat hij een virus aan t ontwikkelen is... maar niets ernstigs.. hij heeft net een paracetamol gehad en hij is gelijk prins heerlijk in slaap gevallen.. ach ventje toch.. hij is helemaal kapot van het huilen de hele dag,,

wilde het toch even met jullie delen in ieder geval bedankt voor al jullie reacties!!

12. Sitalita

Sitalita Fanatiek lid

6 aug 2011
    3.223
    0
    36
    Kan hoor. Met 4 maanden had ons mannetje zn eerste 2 tandjes al. ;) En de volgende 2 lijken er ook al aan te komen!

Deel Deze Pagina