Ik ben bang

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Cinderella22, 24 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cinderella22

    Cinderella22 Actief lid

    17 aug 2007
    330
    0
    0
    Mijn eerste kind is geboren met behulp van een keizersnee. Oorzaak hiervan is dat de placenta bijna was losgeraakt. Ik hoefde geen dag later te komen of ze was overleden in mijn buik.
    Ik ben nu zo bang. Ik wil ook geen keizersnee meer en ik ben als de dood dat de placenta weer losraakt.
    :(
     
  2. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Pff, kan ik me zeer goed voorstellen ja! Als je hier zo bang voor bent, zou ik dit zeker aangeven bij de vk/gynaecoloog als je zwanger bent. En krijg je dan extra controles? Wat was de oorzaak dan als ik vragen mag?
     
  3. Milla

    Milla Niet meer actief

    Ik kan me voorstellen dat je bang bent. Ik zou een afspraak maken met een gyn om hierover te praten. Hij/zij kan je vertellen hoe groot de kans is dat je dit nog eens mee zult maken. Uit mijn omgeving ken ik iemand die ook heel bang was omdat haar vorige kindje het niet had gehaald om dezelfde reden. Zij werd met haar opvolgende zwangerschap ingeleid toen ze 38 weken was, puur voor haar geruststelling. Dit kan per ziekenhuis verschillen, hangt van gyn en protocol af.
     
  4. mama2801

    mama2801 Niet meer actief

    hoi
    ik kan me ook heel goed voorstellen je bang bent, ik heb zelf geen los latende placenta gehad maar wel een bacterie met de gevolgen van dien me dochter is geboren met 33 weken en spoedkeizersnede, town ik zwanger werd van me zoon was ik dubbel zo bang om het zlefde nog een x mee te maken. De gyn stelde me gerust en kreeg regelmatig controlles en ik mocht gewoon via de natuurlijke manier bevallen ondanks me eerdere keizersnede. Maar helaas ook deze bevalling liep anders dan verwacht ondanks goede extra controlles is ook me zoon met 33 weken en spoedkeizersnede geboren (ben drager van bacterie) en ook de gevolgen van dien(heeft weinig gescheelt of we waren er beide niet meer)
    Maar ondanks dit alles willen we toch zo graag nog een 3de kindje ook is me angst zo groot het verlangen naar een 3de wonder is toch groter dan me angst en ze kunnen steeds meer tegenwoordig. Maar kan je angst heel goed begrijpen dat je bang bent je kindje te verliezen
     
  5. Cinderella22

    Cinderella22 Actief lid

    17 aug 2007
    330
    0
    0
    Hoi

    wat lief dat jullie alleem zo lief reageren!
    De gynaecoloog wist ons geen reden te geven. De reden is onbekend!

    Ik zal het zeker aangeven

    kuskus
     
  6. Cinderella22

    Cinderella22 Actief lid

    17 aug 2007
    330
    0
    0
    Hoi,

    bedankt voor je reactie.

    Ik heb het hier op de forum ook al nagevraagd bij 1 van de verloskundige en zij vertelde mij dat elke zwangerschap anders is. Dus het hoeft bij de andere zwangerschap niet tegebeuren

    kuskus
     
  7. Cinderella22

    Cinderella22 Actief lid

    17 aug 2007
    330
    0
    0
    hoi

    bedankt voor je reactie!

    Wat vervelend zeg, dat is ook niet niks!
    Ik vind het erg dapper van jullie dat jullie het weer proberen. Dat heeft mij heel veel moeite gekost. Ook al zeggen ze dat elk zwangerschap anders is. Ik wil echt geen keizersnee meer. Ik heb het zo naar ervaren. Je wordt verdoofd en opeens zie je een kindje dat van jou is zonder pijn of wat dan ook op wereld komen. Het klinkt misschien heel raar maar ik ben best jaloers op vrouwen die normaal bevallen. Zullen zij meer van hun kind houden als ik van mijn meisje? Ik denk het niet maar dat wordt wel vaak gezegd.

    Kuskus
     
  8. Ice

    Ice Fanatiek lid

    15 jun 2007
    1.510
    0
    0
    Cinderella, denk dat je je om dat laatste echt geen zorgen hoeft te maken hoor meid!
     
  9. mama2801

    mama2801 Niet meer actief

    hoi cinderella,
    ik heb bij beide een keizersnede gehad bij me dochter onder volledige narcose naar 5dagen te liggen bevallen en bij me zoon is het een keizersnede geworden met ruggenprik na 56.5 uur bevallen. en bij me zoon was ik wel dus volledig bij kennis en ik kan je vertellen ik hou evenveel van me beide kids ondanks ik het bij em zoon wel bewuster heb mee gemaakt, ik snap wel wat je bedoel als je onder voledige narcose licht en je komt bij uit je narcose je mist dan zo'n stuk! Ik had gelukkig gelijk moeder gevoelens en bij sommige vrouwen komen die gevoelens wat later maar dat zegt niks over hoeveel jij van je kindje hou meid! Als ik weer een keizersnede krijg wat ik niet hoop maar waar ik wel van uit ga dan wil ik weer een keizersnede met ruggen prik... dan maak je de bevalling toch bewuster mee.
     

Deel Deze Pagina