ik weet dat er al vaak over schemas gepraat word maar altijd met fles voeding en nooit met borst voeding.Mijn zoontje is nu 7 maanden en heeft tot nu to alleen maar voledige bv gehad nu ben ik gisteren begonen met wat groenten niet echt blij maar dat is noormaal maar aangezien ik niet echt een schema hrb voor de bv ben ik even de weg kwijt(met nmijn andere 2 ging het anders en kan me niet zo goed herineren) nu dacht ik aan dit schema: 6.30 - 7.00 bv 10.00 - 11.00 fruit 12.00 - 13.00 bv 15.00-16.00 bv 19.00 - 20.00 groente 21.00 - 22.00 bv oh ja ik geef bv waaneer hij wil en komt ook vaak snacht s wat vinden jullie er van graag tips. (sorry voor de lange brief) groetjes pinkeltje
Wat ik gehoord heb bij borstvoeding, is dat je kunt beginnen om aan de hapjes te wennen, door na de borst een paar lepeltjes bijvoeding te geven. Na een tijdje, als het een echte hap gaat worden, dan geef je eerst de bijvoeding, en dan de borst als toetje. Dus in het begin volg je gewoon het voedingsritme van de kleine. Na verloop van tijd wordt de bijvoeding meer op vaste tijden, tegelijk met jou maaltijden mee.
Je hoeft nog steeds geen schema te maken hoor! Hier hebben we gewoon fruit gegeven wanneer het uitkwam, meestal s ochtends. Groenten als wij ook gingen eten. Ik merkte dat er vanzelf een soort ritme in kwam. Op deze manier vond ik het heel relaxt en als je lang bv wilt geven is het ook belangrijk dat je op verzoek blijft voeden. Dus ook wat deepfreeze zegt: eerst borst aanbieden, dan bijvoeding. Na verloop van tijd kun je dat om gaan draaien. heb je hier iets aan?
Op borstvoeding.com staat heel uitgebreid omschreven hoe je voedsel kan introduceren naast Borstvoeding. Daarnaast heb je ook nog het bijvoedingsforum, een echte aanrader.