Vraag mexicaanse griepprik .... 20/21 dagen?

Discussie in 'De lounge' gestart door ZonStraal, 14 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ZonStraal

ZonStraal Niet meer actief

Hoi Dames,

Mijn zoontje heeft op 26 nov. zijn 1ste mex. griepprik gekregen en het advies toen was om over 21 dagen terug te komen voor de 2e.
    Dat zou dus a.s. donderdag 17 dec. zijn van 13.00 tot 18.00 uur.

Nu kan ik geen vrij krijgen van mijn werk die dag en mijn man is dan de hele dag met zijn team weg van huis. We hebben geen familie/vrienden die mijn zoontje kunnen brengen om die 2e prik te zetten.
    Nu had ik gezien dat een dorp naast ons op woensdag 16 dec. de prikken ook zet en dan kan ik wel mijn zoontje brengen om de 2e prik te halen. Maar goed, er zit dan wel niet 21 dagen tussen.

Ik heb net het GGD gebeld en nu twijfel ik enorm wat ik nu moet doen. Die vrouw aan de lijn zei dat het eigenlijk niet de bedoeling is en dat het echt 21 dagen moet zijn en anders moet ik maar in januari terugkomen voor de extra inentingen :( ... hier ben ik toch niet mee geholpen, vind ik!
    Dus ik vroeg wat het effect is als ik 'm op de 20ste dag laat zetten en dit wist ze niet goed te beantwoorden. Dus vroeg ik of ze het aan iemand kon vragen die er wel verstand van heeft. Dus vroeg ze het aan een verpleegkundige en die zei; 'Alleen als het nood is, is het mogelijk om het op de 20ste dag te laten zetten en niet te wachten tot januari'.

Wat zouden jullie doen in mijn situatie? Zoals ik had begrepen aan de telefoon was het niet zo dat de mexicaanse griepprik minder zou werken ofzo.
    Ik werk 45 minuten van huis en ben 17.30 uur klaar dus dat haal ik nooit (sta altijd wel ergens in de file) mijn man die werkt 1 uur van huis maar die is die hele dag al niet thuis.

Hoop graag wat reacties te zien en misschien ook mensen die hetzelfde nu hebben of hebben gekozen voor 20 dagen ertussen.

Groetjes,
    Zonstraal

2. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    1 dag lijkt mij eerlijk gezegd niet zoveel uitmaken

3. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Ik zou zelf dan ook gewoon voor de 20 dagen gaan.
    Als je echt nog advies wil, kun je misschien ook even de huisarts bellen?

4. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja die ene dag lijkt mij nou ook niet zoveel uitmaken hoor

5. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Zou voor dag 20 gaan. Ik denk dat 1 dag niet zoveel uit zou moeten maken hoor.

6. ZonStraal

ZonStraal Niet meer actief

Was niet eens bij me opgekomen :D ... net gebeld en die adviseerde om dan ook woensdag te gaan en niet te wachten tot januari. Volgens haar maakte het niet zoveel uit. Dus ga gewoon woensdag met mijn zoontje.

Bedankt!

Deel Deze Pagina