Verjaardag op een dag vieren

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sloppyslayer, 15 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ik ben even benieuwd wat jullie hier over zeggen.

Als je kinderen hun verjaardag met 14dgn verschil hebben zou je het dan op een dag vieren?

De kleintjes worden nu 3 & 5.
    Vorig jaar was het voor de oudste al enorm verwarrend en hij begreep niet zo goed dat hij jarig was. Ook begreep hij niet waarom zijn broertje ook cadeautjes kreeg.
    De oudste kreeg bijvoorbeeld ook geen cadeau van zijn ouders omdat hij die al eerder gekregen had op zijn echte verjaardag.
    Ook werden er 2 taarten met kaarsjes voorzien en die moesten uitgeblazen worden..............er was op dat moment alleen oog voor de jongste van de 2 en ik heb me toen bezig gehouden met de oudste. Maar dat vond ik ook zielig. De oudste werd ook echt heel vervelend op een moment, gewoon omdat hij er niks van snapte.

Wat vinden jullie? zouden jullie dit ook doen of toch ook 2 verjaardagen vieren?

2. sam

sam Fanatiek lid

11 sep 2005
    1.543
    0
    0
    Moeilijk, als ik het op 1 dag zou vieren. Zou ik op de "echte"dag niks meer doen. Want dan word het idd verwarrend. Ik zou elk kind apart vieren, zodat ze zich ook echt speciaal en jarig voelen. Is voor jullie wel druk, maar het is dan maar even zo.
    Hier zitten wij met een autistische dochter, verjaardagen zijn hier altijd zo lastig. Vorig jaar vond ze het in het begin nog wel leuk, maar later trok ze zich echt terug in haar speelhuisje. iedereen weg wil niet meer. Nou ik stond echt met tranen in mijn ogen dat ik dat voor mijn gevoel aan deed. Heb toen maar tegen het bezoek gezegd laat haar maar met rust, zet daar je kadootje maar neer. Als zij er aan toe is maakt ze het wel open.
    Nu is ze over 2 weken weer jarig, maak me nu al weer zorgen.

Maar jullie succes met de verjaardagen veel plezier.

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.815
    19.111
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik zou ieder kind een eigen dag gunnen. Dat zij even helemaal in het middelpunt staan. Ik snap dat het voor jou dan wel 2x druk is in een korte tijd. Aan de andere kant: als er twee maanden tussen had gzeten ipv twee weken, had je het ook niet op 1 dag gevierd.

4. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Ik zou het dus ook niet op een dag vieren hoor.

Zelf vind ik het heel erg fout, maar wilde de meningen van anderen eens horen.
    Een vriendin doet dit dus nu voor het 2de jaar achter elkaar.
    Vorig jaar dacht is dat het was omdat ze bijna gingen verhuizen en begreep ik dat ook wel goed. Maar nu zitten ze in hun nieuwe huis en zijn klaar............en toch op een dag.

Ook als het nou heel goed zou gaan met die 2 jongens dan is het ook geen probleem maar dat is ook niet het geval.

Maar ik vind niet dat ik het aan mij is om het haar te zeggen.

5. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.063
    2.202
    113
    Brabant
    ik ben echt ontzettend een verjaardagfreak! geniet er helemaal van.
    ik zou het dan ook niet samen vieren, ieder hun eigen dag!!
    Misschien op een bepaalde leeftijd samen vieren, als ze er wat meer van snappen?
    Mijn moeder en ik zijn een dag na elkaar jarig. maar toen ik jong was vierde we allebei de verjaardagen en toen ik wat ouder was kwam er alleen op mijn verjaardag bezoek.

6. Rosado

Rosado Niet meer actief

Nee, ik zou er ook niet voor kiezen om het op 1 dag te vieren. Mijn man is 4 dagen later jarig dan zijn zus en die vertelde pas nog dat hij het vroeger altijd zo'n teleurstelling vond als zijn ouders de slingers van zijn zus gewoon lieten hangen voor hem. Het waren dan niet echt "zijn" slingers zeg maar. Ik weet eigenlijk niet hoe zij het deden met het vieren van de verjaardagen, maar ik kan me voorstellen dat dat voor een kind niet leuk is. Jij bent jarig en je wilt dan toch ook dat mensen speciaal voor jou komen...

7. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Ik zou het ook niet op een dag vieren. Ik ben zelf een helft van een tweeling, en vond dat soms al heel vervelend...nooit alle visite voor jezelf, en vaak samen of dezelfde kadootjes...
    Ook vind ik 14 dagen ertussen best veel, en dan kun je het best appart vieren na mijn mening...

8. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Ik zou de verjaardagen van kinderen nooit op 1 dag vieren.
    Op je verjaardag moet jij , als kind, in het middelpunt staan want het is jouw speciale dag.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.143
    113
    Hier wel een verjaardag op 1 dag, maar dat komt omdat ze op dezelfde dag jarig zijn.

Ik zou het niet als er 2 weken tussen zit. Vind het zelf ook sneu voor de kindjes dat ze op 1 dag jarig zijn, maar ja.

Weet nog niet hoe we dit later willen gaan doen. Vind het ook niet leuk om het ze apart te laten vieren, want dan moet de een voor de echte verjaardag en de ander erna bijvoorbeeld. Denk dat we het gewoon gezamenlijk vieren en dat ze dan allebei 1 dag mogen uitkiezen waarop zij mogen zeggen wat ze willen doen en met wie. Dus kinderfeestjes etc sowieso apart.

10. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Ga ik even dwars liggen :p

Ik zou het wel op dezelfde dag vieren vanaf een jaar of drie. Op de verjaardagen zelf zou ik er met het gezin en evt opa's oma's uitgebreid bij stilstaan. Dus alleen aandacht voor het jarige kind.

Maar het feest met vrienden, familie en kennissen (hier vaak 35 volwassen en 20 kinderen) zou ik op 1 dag doen. Het is een hele toestand en zo kun je juist misschien wat extra uitpakken omdat het een dubbel feestje is.

Kinderen op de basisschool vieren hun verjaardag zowiezo al thuis, op school en vaak ook nog een kinderfeestje. Als het familiefeest gedeeld moet worden met broertje/zusje lijkt me dat niet bepaald dramatisch.

11. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    Mijn dochters zitten 3 wk uit elkaar.
    26 juli en 14 aug en ik vier het ook apart.
    Worden van de zomer 4 en 2.
    Omdat het vakantietijd is, kan het wel zijn dat er bij de ene andere visite aanwezig is dan bij de andere, maar dat merken ze niet.
    Maar ze hebben dus ieder een eigen dag!

12. theangels

theangels Bekend lid

20 jul 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Hier zit er een maand tussen en we hebben het wel samen gevierd. Ik hou namelijk niet zo heel erg van verjaardagen du vind 1 keer meer dan genoeg ;)

De jongens hebben een topdag gehad en geen enkel moment problemen gehad met wie er jarig was (ze werden 1 en 3 jaar).

Dus wij gaan het ook volgend jaar weer zo doen. Als ze zelf aangeven dat ze het anders willen dan doen we dat maar ik ga er vanui dat dat nog wel even duurt...

13. Dribbel

Dribbel Actief lid

31 jul 2010
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tussen mijn kinderen zit 5 dagen, dus wij gaan het wel op 1 dag vieren. Als de jongste 1 wordt, wordt de oudste 4 dus dat vind ik wel kunnen.

Maar met twee weken ertussen zou ik het wel apart doen.

14. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik zou het niet op een dag vieren. gewoon omdat een verjaarag een speciale dag is voor een kindje, echt iets voor hem alleen. een dag waarop zij in het middelpunt staan.

als ze ouder zijn is het misschien anders. dan is het uit te leggen en kunnen ze zelf kiezen wat ze willen.

voor mijn nichtje is het moelijk. zij heeft 2 dochters vbijde geboren op 3 september maar de een wordt 5 en de ander 3 :)

Deel Deze Pagina