Anti-hitte mensen hier!!

Discussion in 'De lounge' started by Luciaatje, May 26, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

Nov 15, 2011
    2,349
    2
    36
    Psycholoog
    Nou, ik hoor overal: Niet klagen!! Eindelijk mooi weer!! Het is hier in NL ook nooit goed!

Maarrr: Ik hou van regen en kou en wind!! Heerlijk!!!!! En ik heb echt een hekel aan warmte XP een zonnetje vind ik best oke, maar zo benauwd brrrrrrrr... Ik verbrand al na 5 minuten zon (type rood haar witte huid) , muggen vreten mij overal op, ik word gek van deh ooikoorts en de slaapkamer lijkt wel een soort intratuin of sauna 's nachts!
    Zo moest even spuien :D Dit is dus DE plek waar je wel mag klagen over de warmte :D Hoop dat ik niet de enige ben ;)

2. Islah

Islah Niet meer actief

Haha.. Kan me echt voorstellen dat het vervelend is als je er zo'n last van hebt. Maar toch is het dan beter om last te hebben van warmte dan van kou want als je last hebt van kou dan is het 90% van het jaar moeilijk. Warm is het amper in Nederland.

3. bagheera

bagheera Bekend lid

Aug 2, 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je bent zeker niet de enige. Hier ook rood haar en kan niet tegen de warmte nooit gekund. Zo vies als je de douche uit komt lekker fris en tegen de tijd dat je je hebt aangekleed loopt het zweet zowat van je hoofd! Heb ook geen plaats voor een vriezer dus een ijsje schept ook geen verkoeling hier.

En dan de mieren en beestjes... Nee niks voor mij. Werk ook nog es in een warm verzorgingstehuis. Zal je de details besparen maar de vuile broekjes en mensen gaan er niet lekkerder van ruiken.

En dan het ov... Sommige mensen hebben nog nooit van deo gehoord! Heerlijk al die armen omhoog omdat ze zich moeten vasthouden. Bah!

4. Islah

Islah Niet meer actief

Dit vind ik eerlijk gezegd niet zo netjes. Je zegt net dat je al aan het zweten bent als je je net hebt aangekleed van het uit de douche komen? Denk je dan echt dat iemand in een volle bus of tram uitgebreid zit te deo'en ofzo..? Er vanuit gaande dat ze dus net zo snel/veel zweten als jij.
    En daarbij; niet iedereen zweet vanuit de oksels, sommige mensen hebben een natte rug o.i.d. Deo doe je ook niet op je rug, neem ik aan.

5. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

Nov 15, 2011
    2,349
    2
    36
    Psycholoog
    Haha nee das waar... Maar is gewoon lastig als je met veel mensen op elkaar zit, dan zweet ik wss zelf ook!
    Maar was Islah zegt is idd ook waar!! Ik ben dus 90% van het jaar geen klager en deze tien % mag ik ook eens klagen ;) Geweldig topic!

6. bagheera

bagheera Bekend lid

Aug 2, 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Islah niet iedereen maakt gebruik van deo hoor dat is gewoon een feit. Ik vind het gewoon onprettig ruiken helemaal nu ik zwanger ben. Dan maar geen maatschappelijk verantwoorde mening! Daarbij ruikt zweten dóór een deo heen heel anders, daar kan niemand wat aan doen.

Zelf gebruik ik rexona zn dure (helaas) stick van 6 euro werkt echt veel beter dan die spuitdeo vind ik. En ja natuurlijk ruiken we wat muffer met dit weer daar heb ik het niet over maar de mensen die zich minder goed verzorgen of geen deo gebruiken ja dat stinkt echt heel erg met dit weer!

7. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

Nov 15, 2011
    2,349
    2
    36
    Psycholoog
    @Bagheera Jouw baan is idd ook niet prettig. ik heb zelf een bijbaantje in de thuiszorg, dus huishoudelijke hulp. Ook meestal bij oude mensen is ongeveer 180 graden daar in huis ;) Van de week kwam ik echt helemaal bezweet thuis haha, eerst onder de koude douche!

8. Bastet

Bastet Niet meer actief

Voor mij is 20 graden warm zat, boven de 25 graden haak ik af.
    Voor mijn zwangerschappen verbrande ik na een paar minuten zon, nu is dat niet meer gelukkig.
    Maar ik ben echt geen buitenmens, of liefhebber van warmte.
    Kou kan ik me op kleden, en ik vind dat herfst en winterweer wel wat hebben.
    Gelukkig hebben we nu een tuin, badje voor de kids en als de zon weg is uit de tuin is het wel te doen... eventjes.

9. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Ik kan het normaal gesproken tot een graad of 25 wel hebben maar nu ik zwanger ben (en ik geloof ook een buikgriepje te pakken heb..) kan ik er écht niet tegen.
    Ga bijna van mijn graatje als ik van de bank naar de keuken loop en dat is misschien tien meter. Nou dan weet je het wel, bahbah.
    En vanmiddag ga ik bbq-en met de hele familie ter ere van een verjaardag. Hopelijk hebben ze een tent of een parasol opgezet.

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier nog een type blond haar witte huid. (echt een bleekscheet dus)

ik heb een bloedhekel aan het benauwde warmte kan ik wel handelen als ik niet teveel moet doen.

verder geef mij maar een dik pak sneeuw en 20 cm ijs

11. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Ik vind het qua warmte nog wel te doen buiten, maar waar ik niet tegen kan, zijn al die pollen in de lucht! Ik voel me echt belabberd! Heel moe, ogen en klieren zijn opgezwollen, jeuk in mijn keel, de hele tijd niezen...

Normaal heb ik er best zware medicijnen voor, maar die mag ik nu niet vanwege de zwangerschap. En de lichtere medicijnen werken niet.

Vanmiddag toch even naar de apotheek, om te kijken of ze toch wat voor me hebben. Misschien dat ze een beetje helpen en een beetje verlichting is in elk geval beter dan nu.... :(

12. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

Nov 15, 2011
    2,349
    2
    36
    Psycholoog
    @LadyXochi Hee wat vervelend! HEb jij ook kriebelhoest? Dat heb ik heeel erg, volgens mij h.a. komt dat ook van hooikoorts. Ik neem nu Noscapine hoestdrank , misschien helpt dat ook wat tegen jouw keelkriebel? Anders verlichten zoete drankjes bij mij wel iets, dus siroop of theem et suiker/honing ofzo!

13. Islah

Islah Niet meer actief

Zal best. Maar ik denk niet dat een deo gaat helpen tegen overmatig zweten, welk merk dan ook. Dat zijn allemaal verkooppraatjes. Overigens werkt aluin en zuiveringszout ook goed tegen zweten, heeft alleen niet zo'n goor kunstmatig geurtje.

Overigens hebben mensen die deo gebruiken vast wel van deo gehoord, ze zullen er wel een andere reden voor hebben om het niet te gebruiken!

14. Islah

Islah Niet meer actief

LadXochi, dat heb ik ook. Met name vorig jaar was de moeheid heel extreem, dit jaar is het wat minder. Maar daarvoor in de plaats heb ik dit jaar veel meer last van m'n ogen. Helaas helpt geen enkel medicijn (antihistaminica van de HA en homeopatisch spul), en heb er veel geprobeerd, ertegen bij mij.

15. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ik roep elk jaar dat ik hoop dat we een koele zomer krijgen ala 2011 :p

Ik vind dit weer verschrikkelijk. Iedereen verklaard me voor gek maar k vind er niet veel aan. Max 20 graden kan ik nog wel tegen, maar van dit weer ga ik haast van mn stokkie :p

16. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Oei ja hooikoorts. Vreselijk, normaal gesproken heb ik het ook. Nu je het zegt LadyXochi realiseer ik me pas dat ik het deze zwangerschap wéér niet heb! Net zoals de vorige zwangerschap. Super :).

17. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Nee, geen kriebelhoest, maar zuigtabletten (antaflu) en veel drinken verlicht wel een beetje.
    Nee, geen kriebelhoest, maar zuigtabletten (antaflu) en veel drinken verlicht wel een beetje.
    Jeuk in de ogen heb ik al een paar jaar weinig last van, maar vroeger heel veel. Wat mij hielp, waren gewone oordruppeltjes van de opticien of drogist, tegen branderige ogen. Ook hierbij is het magische woord: Nathouden.

18. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

Nov 15, 2011
    2,349
    2
    36
    Psycholoog
    @DAantje I know how you feel!! EN off topic je betn zwanger!!!!!! Geweldig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

19. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

Oct 29, 2008
    3,862
    0
    0
    Brabandse Land
    Voor mij hoeft het ook niet zo warm als nu hoor,max 25 vind ik oke.
    Ik krijg altijd zo snel erge hoofdpijn met dit weer en ben zoooo loom en moe,bah!

20. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    oh ik vind het heeeerlijk! badje in de tuin, tuindouche erbij... bbq aan... kindjes spelen lekker de hele dag met water en af en toe krijg je een emmer over je heen om af te koelen.... :p maar als je niet tegen de zon kan en ook nog hooikoorts hebt kan ik het me wel voorstellen dat je er niks aan vind!

Share This Page