Dag en nacht ritme

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Beertje09, 15 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Hallo,

Hoe kan het dat mijn baby smiddags wel slaapt en savonds minder. Het lijkt wel alsof hij dan klaarwakker is.

2. kbloem

kbloem Bekend lid

2 feb 2009
    854
    0
    16
    Ons meisje sliep de hele dag door de eerste weken, oest haar ook echt wakker maken voor een voeding.
    maar dat kwam omdat ze een heel laag geboortegewicht had.
    Maar baby's hebben nog niet het besef van dag en nacht.
    Dat was er immers in jouw buik ook niet.
    Mij is door de lactatiekundige wel verteld, dat ik 's nachts weinig mocht zeggen tegen haar en de kamer zo donker mogelijk houden.

Maar bij jouw gaat het over de avond, dat komt vanzelf dat ze zich aanpast en overdag wakkerder is als 's avonds, ze is nog maar 2 weekjes.

O en trouwens nog gefeliciteerd met de kleine!:)

3. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Thanks.

's nachts slaapt hij nauwelijks, en overdag ook niet heel veel.

4. kbloem

kbloem Bekend lid

2 feb 2009
    854
    0
    16
    Heb je wel het gevoel dat hij genoeg slaap krijgt?
    Toen mijn dochter na een paar weken wat meer wakker werd, legde ik haar vaak te laat in haar bedje terug omdat ze niet moe leek.
    Dat was ze dus wel, maar omdat ik haar te lang wakker hield, kon ze op een gegeven moment niet meer in slaap komen van vermoeidheid.

Ik merkte het aan haar als ze met haar handjes naar oortjes ging.

5. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Ik heb idd het gevoel dat hij niet genoeg slaapt. Als ik hem gevoed heb, dan stop ik hem in zijn wieg, hij kijkt dan even om zich heen, zijn ogen gaan dicht en open dan valt hij in slaap een paar tellen en wordt weer wakker, zo gaat het best vaak eigenlijk.

Ik lees dat baby's 18 uur per dag slapen, die van mij slaapt niet eens 10 uur geloof ik.

6. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Hij moet ook nog het ritme te pakken krijgen.
    Op een gegeven moment wennen ze eraan dat ze overdag veel te drinken krijgen en 's nachts niet, dus gaan ze vanzelf een ritme krijgen. Hoelang dat duurt kun je niet zeggen... bij de een is dat al meteen, en bij de ander nog niet met een half jaar. :confused:
    Je kunt ze ook 's nachts even een poosje laten huilen voor een voeding, dan zullen ze ook steeds iets later wakker worden.
    Succes ermee, het eerste begin is meestal ff moeilijk!

En ga jezelf ook merken dat je te weinig slaapt, kun jij ook gaan slapen als hij slaapt, dan pik je toch nog wat extra uurtjes mee.

7. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Hoelang moet ik hem laten huilen dan, vind het eigenlijk zielig als ik hem dan hoor huilen, terwijl ik weet wat hij wil VOEDING!

8. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Tot Jesse een week of vijf was, gaf ik hem gelijk z'n voeding, meestal rond 4 uur. Vanaf die vijf weken liet ik hem eerst vijf minuten huilen, deed ik hem z'n speentje in, en dan viel hij weer een half uurtje of uurtje in slaap. Dan kreeg hij z'n voeding.
    Na een paar dagen werd het tijdstip steeds later, een kwartiertje, of een half uurtje, en zo langzamerhand werd het vijf uur, zes uur, zeven uur.
    Toen hij 2.5 maand was, sliep hij tot half acht.
    Een maand later zelfs tot half negen, soms wel negen uur.

Nu geloof ik ook wel dat wij geluk hebben dat onze jongens dat pikten. Maar eigenlijk ging het met alledrie zo snel.

9. kbloem

kbloem Bekend lid

2 feb 2009
    854
    0
    16
    Hij is nog maar 2 weken oud, dus gewoon voeden als hij er om vraagt, zou hem niet laten huilen daarom!
    Doorslapen komt vanzelf als hij eraan toe is.

Maar 10 slapen is idd wel weinig.
    Als hij wakker wordt en niet huilt dan zou ik hem gewoon laten liggen vaak vallen ze dan vanzelf weer in slaap!

10. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Wauw dat heb je echt goed gedaan!
    Maar de kleine van ons is slim, hij denk speen amehoela ik wil een borst hahah.

11. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    isa werd alleen wakker voor de voeding, voor de rest sliep hij gewoon door en dit duurde tot 2 maanden.

12. Mariannemeisje

4 mrt 2009
    8
    0
    0
    Als ze zo klein zijn hebben ze echt alleen nog maar primaire behoeftes. Dus als hij eten wil, zou ik dat vooral geven. En heel belangrijk bij die kleintjes is de geborgenheid. Hij wil ook gewoon bij mamma zijn. Met je voorstellen: 9 maanden lag je lekker bij mamma, was je nooit alleen. En dan ineens wordt je in een koud bedje in je eentje gelegd en moet je het zelf maar uitzoeken!

13. jennefer26

jennefer26 Fanatiek lid

2 nov 2005
    1.296
    0
    0
    lelystad
    Tyrell slappt overdag nog minder.
    moet zeggen dat hij s`nachts 1 keer komt.
    hij valt tussen 20.00 en 22.00 in slaap en wordt om een uur of 6.30/7.00 wakker en komt maar 1 keer. hij wilt dan niet drinken maar effe aan de tiet.
    hij slaapt overdag maar ongeveer 5 a 6 uurtjes soms minder

jennefer

14. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Ik vind hem laten huilen, zielig, heel even oke, maar niet lang.
    Ik weet niet wat gemiddeld is bij een baby (slapen) en ieder kind is natuurlijk anders.
    En tuurlijk is het nog maar een baby en wil het geborgenheid van zijn mama, want hij heeft idd 9 maanden in haar buikje gezeten.

Wat ik ook gemerkt heb is dat hij het heerlijk vind in het bed van ons dus tussen mama en papa, maar mag dit wel? Leren ze dit niet aan?

15. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Dat heb je mooi gezegd :thumup:

Deel Deze Pagina