Bezoekkosten ziekenhuis

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaChantal, 8 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.545
    3.057
    113
    hey dames

onze dochter ligt al een tijdje in het ziekenhuis,en zal er (hopelijk) nog een tijd liggen.. maar we zitten onderhand wel met het financiele probleem omdat we zo'n 400 euro per maand aan reiskosten kwijt zijn.
    Weet iemand een zorgverzekering die dat vergoed?
    Mijn verzekering (agis) vergoed "maar" 250 euro per opname van minimaal 2 weken.
    Ben ook al verzekeringen aan het afbellen.. maar heb wel wat beters te doen :):D

groetjes
    Chantal

2. sam32

sam32 Bekend lid

14 jul 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien dat het ergens op internet te vinden is. En anders als Google vraag?

3. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.545
    3.057
    113
    ja heb ik ook al gedaan, maar niet echt resultaat opgeleverd. Bij de meeste site's staat het er ook niet op..

4. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.663
    1.426
    113
    dat zal nergens veel beter worden ben ik bang, je kunt het volgens mij straks wel opgeven bij de belastingdienst.

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    volgens mij kan je het wel van de belasting aftrekken. Maar sinds vorig jaar is er wel een behoorlijk hoge drempel, weet niet precies hoe hoog...

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Let wel op dat ook de belastingdienst een drempel heeft voor die kosten. Maar je mag ook de parkeerkosten enzo opgeven!!!!

7. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.545
    3.057
    113
    ja dat weet ik, bewaar ik het anders ook wel voor hoor :)
    maar daar heb ik nu weinig aan natuurlijk.. heb nu de kosten en niet pas over een half jaar..

8. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.663
    1.426
    113
    ja maar als je al aangeeft400 euro per maand kwijt te zijn dan denk ik dat je wel aan die drempel komt ;)

9. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    mamachantal ik zit net op je blog te kijken. Jeetje meid wat een afschuwelijke tijd maken jullie mee zeg...
    Ik hoop dat het allemaal goed komt met kleine viënna...

10. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.545
    3.057
    113
    hihi ik denk het ook wel.. verwacht/hoop nog 3 maanden ziekenhuisopname.. dus zit echt wel aan zo'n 3000-4000 aan bezoekkosten.. en dan nog parkeergeld erbij :)

11. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    is er misschien een andere manier om die kosten te verlagen? bedoel ipv op en neer reizen, verblijf in familiehuis ofzo (?)
    dat wordt soms wel vergoed...

12. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.545
    3.057
    113
    ja klopt dat word wel vergoed, doen we ook wel tijdens de operaties hoor.. maar we hebben nog een dochter van bijna 4 en die werd er echt anders door.. gedroeg zich als klein kind,pas 11uur slapen, woedeaanvallen enz. dus zijn we al vrij vlot naar huis gegaan. ze trekt dat niet.. ze heeft de structuur van thuis nodig..
    en ja het blijft immers een kind die ook gewoon kind moet zijn :) en niet in en uit ziekenhuis moet..

13. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ach germ... nee dat werkt dan ook niet...
    pffff wat een situatie zeg... sterkte iig...

14. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Je zou kunnen proberen in ieder geval een vrij parkeren pas in het ziekenhuis te krijgen. Er zijn ziekenhuizen waar je bij langdurige opname geen parkeer kosten hoeft te betalen.

15. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ik weet het niet maar ik wil jullie veel sterkte voor jullie en gezondheid voor je dochtertje wensen

16. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Ik kan je hier helaas niet verder mee helpen. Inderdaad straks alles aan de belasting opgeven, maar daar heb je nu niets aan.

Ik wil jullie wel heel veel sterkte toewensen!

17. puna

puna Bekend lid

23 feb 2011
    517
    0
    0
    werkzoekende
    Krimpen
    De dreppel bij de belastingopgave is 500 euro, maar dat hebben jullie er zo uit. Hier in Rotterdam kun je een pas krijgen voor vrijstelling, zou het zeker navragen in het ziekenhuis. Heeft mij heel wat kosten bespaart. Sterkte!

18. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.545
    3.057
    113
    ja had het ook bij maatschappelijk werk gevraagd,die wist ook niks.. :( ja alleen belasting..
    maar als het zo door gaat kan ik straks niet meer naar dr toe, spaargeld gaat ook erg hard zo :(

misschien weet een verzekeringsmannetje wel wat :) ga die maar ff bellen..

19. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    In tilburg hoef je ook geen parkeerkosten te betalen (tweesteden) bij wat langer verblijf. Dus ik zou daar ook in elk geval eens voor informeren.

20. KimMo

KimMo Niet meer actief

Hoi MamaChantal,

bij het zilverenKruis vergoeden ze €35,- per dag als je je aanvullend verzekerd met 4 sterren.
    Onze dochter heeft zeven maanden in het LUMC gelegen, en heb vanaf de 15e opnamedag €35,- per dag ontvangen. je betaalt wel €40,- per maand aanvullende verzekering, maar dat haal je er wel uit. En het enige wat je hoeft te doen is elke maand een verklaring vragen aan de arts dat je dochter daar nog ligt en een declaratieformulier invullen en binnen 3 weken staat het geld op je rekening. Wij hebben dat zo gedaan om die periode door te komen. Als je een aanvullend pakket neemt met 2 of 3 sterren krijg je maximaal 500 euro vergoed, maar met 4 sterren is het onbeperkt. Ik zou zilveren kruis even bellen om info te vragen.

In het LUMC kan je trouwens maandkaart krijgen voor de parkeergarage, kost €17,50 per maand. Je moet dan eerst twee keer een weekkaart hebben gehad ofzo, en dan kan je elke maand zo'n kaart krijgen bij het patientenservicebureau.

Ik ken je trouwens nog van het LUMC. Ik ben de mama van Asiya.
    Ik lees je blog nog regelmatig. Ben blij dat het goed gaat met Vienna, en ik hoop dat de operatie voorspoedig zal gaan.

Liefs Kim

Deel Deze Pagina