hey dames onze dochter ligt al een tijdje in het ziekenhuis,en zal er (hopelijk) nog een tijd liggen.. maar we zitten onderhand wel met het financiele probleem omdat we zo'n 400 euro per maand aan reiskosten kwijt zijn. Weet iemand een zorgverzekering die dat vergoed? Mijn verzekering (agis) vergoed "maar" 250 euro per opname van minimaal 2 weken. Ben ook al verzekeringen aan het afbellen.. maar heb wel wat beters te doen groetjes Chantal
ja heb ik ook al gedaan, maar niet echt resultaat opgeleverd. Bij de meeste site's staat het er ook niet op..
dat zal nergens veel beter worden ben ik bang, je kunt het volgens mij straks wel opgeven bij de belastingdienst.
volgens mij kan je het wel van de belasting aftrekken. Maar sinds vorig jaar is er wel een behoorlijk hoge drempel, weet niet precies hoe hoog...
Let wel op dat ook de belastingdienst een drempel heeft voor die kosten. Maar je mag ook de parkeerkosten enzo opgeven!!!!
ja dat weet ik, bewaar ik het anders ook wel voor hoor maar daar heb ik nu weinig aan natuurlijk.. heb nu de kosten en niet pas over een half jaar..
ja maar als je al aangeeft400 euro per maand kwijt te zijn dan denk ik dat je wel aan die drempel komt
mamachantal ik zit net op je blog te kijken. Jeetje meid wat een afschuwelijke tijd maken jullie mee zeg... Ik hoop dat het allemaal goed komt met kleine viënna...
hihi ik denk het ook wel.. verwacht/hoop nog 3 maanden ziekenhuisopname.. dus zit echt wel aan zo'n 3000-4000 aan bezoekkosten.. en dan nog parkeergeld erbij
is er misschien een andere manier om die kosten te verlagen? bedoel ipv op en neer reizen, verblijf in familiehuis ofzo (?) dat wordt soms wel vergoed...
ja klopt dat word wel vergoed, doen we ook wel tijdens de operaties hoor.. maar we hebben nog een dochter van bijna 4 en die werd er echt anders door.. gedroeg zich als klein kind,pas 11uur slapen, woedeaanvallen enz. dus zijn we al vrij vlot naar huis gegaan. ze trekt dat niet.. ze heeft de structuur van thuis nodig.. en ja het blijft immers een kind die ook gewoon kind moet zijn en niet in en uit ziekenhuis moet..
Je zou kunnen proberen in ieder geval een vrij parkeren pas in het ziekenhuis te krijgen. Er zijn ziekenhuizen waar je bij langdurige opname geen parkeer kosten hoeft te betalen.
Ik kan je hier helaas niet verder mee helpen. Inderdaad straks alles aan de belasting opgeven, maar daar heb je nu niets aan. Ik wil jullie wel heel veel sterkte toewensen!
De dreppel bij de belastingopgave is 500 euro, maar dat hebben jullie er zo uit. Hier in Rotterdam kun je een pas krijgen voor vrijstelling, zou het zeker navragen in het ziekenhuis. Heeft mij heel wat kosten bespaart. Sterkte!
ja had het ook bij maatschappelijk werk gevraagd,die wist ook niks.. ja alleen belasting.. maar als het zo door gaat kan ik straks niet meer naar dr toe, spaargeld gaat ook erg hard zo misschien weet een verzekeringsmannetje wel wat ga die maar ff bellen..
In tilburg hoef je ook geen parkeerkosten te betalen (tweesteden) bij wat langer verblijf. Dus ik zou daar ook in elk geval eens voor informeren.
Hoi MamaChantal, bij het zilverenKruis vergoeden ze 35,- per dag als je je aanvullend verzekerd met 4 sterren. Onze dochter heeft zeven maanden in het LUMC gelegen, en heb vanaf de 15e opnamedag 35,- per dag ontvangen. je betaalt wel 40,- per maand aanvullende verzekering, maar dat haal je er wel uit. En het enige wat je hoeft te doen is elke maand een verklaring vragen aan de arts dat je dochter daar nog ligt en een declaratieformulier invullen en binnen 3 weken staat het geld op je rekening. Wij hebben dat zo gedaan om die periode door te komen. Als je een aanvullend pakket neemt met 2 of 3 sterren krijg je maximaal 500 euro vergoed, maar met 4 sterren is het onbeperkt. Ik zou zilveren kruis even bellen om info te vragen. In het LUMC kan je trouwens maandkaart krijgen voor de parkeergarage, kost 17,50 per maand. Je moet dan eerst twee keer een weekkaart hebben gehad ofzo, en dan kan je elke maand zo'n kaart krijgen bij het patientenservicebureau. Ik ken je trouwens nog van het LUMC. Ik ben de mama van Asiya. Ik lees je blog nog regelmatig. Ben blij dat het goed gaat met Vienna, en ik hoop dat de operatie voorspoedig zal gaan. Liefs Kim