hallo allemaal ik hoop dat jullie me kunnen vertellen wat ik moet doen . mijn meisje 3 maanden is ziek ze roggelt al 2 weken en sind 2 dagen spuugt ze regelmatig gister bij de dokter geweest voor t roggelen maar meteen verteld van t spugen daar kreeg ik zetpilletjes voor . maar nu is t probleem als ik die ingebracht heb dan poept ze na 10 min ong ze heeft ook diaree en gister had ze koorts . is dan die zetpil niet meeteen weer eruit of lossen die snel op ????
bel even met je huisartsen post. Die kunnen adhv de soort zetpil en de aantal mgr bekijken wat je moet doen.
jeetje wat een stress he als je kindje voor het eerst ziek is! wb de zetpil, doet mijn hummel ook..zetpil dr in..ookal heeft mr net gepoept..en ja hoor 10 min laten poepluchtalarm..hij is dan wel opgelost voor zover ik kan zien. als het exemplaat er in zn geheel uitkomt dan kun je wel gewoon een nieuwe erin doen, maar weet dit wel zeker want 2 achter elkaar lijkt mij weer niet zo gezond.. is je kleintje verkouden? ze zal het vast vooral na haar voeding hebben, melkprod. wekt nu eenmaal lsijm op, probeer haar rechtop te houden bijvoorbeeld, bedje op boeken te zetten of een beetje water na de voeding. als je niet tevreden bent, je kindje gaat minder drinken f je maakt je zorgen dan ga je gewoon terug meid, jij kent je kind het beste.
Ik zou ook even bellen. Als de zetpil nog niet opgelost is, kun je dat als het goed is zien in/aan de ontlasting. Beterschap!
gelijk de huisartsen post bellen of gelijk langs gaan !!!! drinkt ze goed???? dit is nu het belangrijkste
ik ging net haar broek dus weer verschoont de zetpil zat er niet in maar nu t volgende ze spuugde heel haar fles eruit .en had ze al minder gegeven, normaal krijgt ze 180+6 en nu had ik 160+5 gedaan maar alles eruit zowat echt zielig t kwam ook uit r neusje , moet ik nu om half 11 toch de laatste fles nog geven of beter van niks . en miss dan ook toch de ha post bellen ??????
ikdenk eerst even op een rijtje zette, hoe hoog is de koorts, hoeveel spuugt ze, is dit een gevolg van het hoesten en de diaree is dat alleen na de zetpil of continu? als dit alleen maar negatieve antwoorden zijn en gezien de leeftijd van je kindje bel dan eventjes de hap, beter teveel dan te weinig! laat je ons even weten hoe het gaat?
kwam het door het hoesten? ze is nog wel klein he, wil niet dat je je zorgen aat maken ofzo maar dan raken ze gewoon snel uitgedroogd.
nee niet door t hoeste ik legde ze neer en t kwam er gelijk uit terwijl ik haar toch 3 kwartier rechtop heb gehouden
Heeft ze geen koorts? Bij koorts zou ik echt even bellen. Indien ze geen koorts heeft, vanavond nogmaals een flesje geven (evt. de helft of zo en dan vannacht de andere helft). Maar bij onzekerheid: huisarts bellen, die hebben er voor gestudeerd, en de mensen op dit forum niet
ik vind gewoon dat zon kindje veel te klein is ,om reg te spugen ,ik zou gelijk langs gaan,,, ik hou er niet van om het maar aan te kijken ,daar zijn ze te klein voor
heb ze al minder gegeven en dat spuugt ze uit ze drikt t wel op maar jah als t eruit komt werkt t niet echt gister had ze koort 39 en vandaag 37.6 dus niet
het is denk ik ook dat deze mama haar zorgen wilt uiten maar inderdaad bij twijfel bellen (ja kan t niet vaak genoeg zeggen...wij dachten ook weleens ach t valt wel mee..liep mr met een keelontsteking en oorontsteking... ) en wat kan het voor kwaad dat ze haar even nakijken
hai.. over het zetpilletje heb ik niks te vertellen maar dat spugen kan komen doordat je kleine al veel slijm in zich heeft en melk maakt het alleen nog maar erger. maddox had dat ook en de huisarts advisserde ons toen 2 schepjes minder poeder in zijn voeding te doen. dus ipv 180 +6 180 +4. en het heeft echt geholpen. 2 dagen en hij was van dag spugen af. melk is moeilijk verteerbaar he. mischien zou je dat willen proberen?
gewoon proberen ipv 6 scheppen 4 scheppen in de fles te doen. je kidnje krijgt dan voldoende vocht binnen en de het spugen is zo voorbij. maddi had toen ook buikgriep. gegeten rechtop gehouden en vroeg of laat kwam alles weeer eruit. temp was 38.7 na 2 dagen was hij er helemaal van af. geen diarree geen verhoging en geen gespuug. (had wel 2 keer per dag baby paracetamol gegeven)
Je gevoel volgen. Beter een keer te veel bellen dan te weinig. Onze huisarst zegt altijd als je het niet vertrouwd bellen. Je kindje mag niet suf worden of verschijnselen hebben van uidroging want dan moet je altijd bellen! Of ontroostbaar zijn. (hier ook een moeder die wel eens geweest is wat eigenlijk niet had gehoeven) vandaar dat ik de tips weet haha succes
nou heb gebeld om te vragen wat ik nou t beste kon doen en ze vinden dat ik toch even langs moet komen omdat ze nog zo jong is ook !!!!