4 tandjes en ineens een kies

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sharon20, 30 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    Hoi allen,

ik vroeg me af hoe dit komt en of dit wel normaal is :)

Jamie kreeg redelijk laat tandjes (aangezien hij met al de rest wel heel erg snel was)
    hij was 8 maanden toen zijn onderste 2 tandjes doorkwamen. 9 maanden toen zijn bovenste 2 door kwamen. nu is hij net 15 maanden geweest en ik was hem daarstraks lekker aan het kietelen dus hij lag heel erg hard te lachen en toen viel het me ineens op dat hij een kies had....

normaal komen toch eerst de snijtandjes door? en kiezen toch pas later? en heeft dit geen invloed op hoe zijn overige tandjes nu gaan groeien... zullen die wel genoeg plaats hebben of zullen deze scheef gaan groeien?

2. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Onze zoontje heeft ook 4 tanden en nu 2 kiezen.
    waar de tanden blijven is een raadsel ;)

3. shannen

shannen Fanatiek lid

13 okt 2005
    1.410
    0
    0
    Mijn dochtertje heeft 4 tanden en kreeg daarna ook 4 kiezen.
    ze is nu bijna 15 mnd

4. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    Timo heeft nu 5 tanden en afgelopen week zijn er 2 kiezen doorgekomen, helaas met de nodige spuitluiers :(

Miek

5. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    nathan heeft nu 4 boventanden, 2 ondertanden en 2 kiesjes die doorkomen. vond het ook al bijzonder dat hij dus boven veel meer heeft dan onder maar is heel normaal blijkbaar!

6. Catheleine

Catheleine Bekend lid

9 feb 2007
    522
    1
    0
    Zorgcoordinator
    Brabant
    Onze tandarts zei het is niet gebruikelijk, maar het komt vaker voor...
    Ze zei we houden het even in de gaten in de toekomst...

Het lijkt bij onze dochter nu geen probleem te zijn, alles lijkt een plekje te krijgen...

Groetjes Catheleine

7. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    jamie heeft er niet echt last van gehad... vannacht is hij wel heel erg moeilijk geweest maar dat kan niet meer door die kies komen denk ik want hij is er al bijna helemaal door... mss zitten er nog een paar te vringen... voor de rest: geen koorts, geen spuitluiers, geen uitslag,...

8. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    voor de scheefstand later maakt het denk ik weinig uit, maar dan ga ik uit van de ervaring bij onze oudste.
    toen zijn 1e twee ondertandjes doorkwamen stonden ze allebei onderhand haaks naast mekaar.
    ik dacht ook dat komt nooit goed.
    nu heeft hij al zijn tandjes en zie ik dat allles langzaam aan recht gaan staan.
    geen idee of dit weer van invloed is op het volwassen gebit.

onze jongste heeft ook een grappige volgorde.
    onder heeft hij nu netjes 2 tandjes.
    dan verwacht je dat hij daarboven 2 voortandjes krijgt, maar nee hij heeft nu de 2 tandjes daarnaast.
    hij is nu net een klein draculaatje, haha.
    is hier wel gepaard gegaan met weken spuitluiers en dit weekend flinke koorts.

joyce

Deel Deze Pagina