Mozarella

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Chocoladekoekje, 14 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje Niet meer actief

Ik zit vandaag heel mooi mozarella kaas te eten.. en ik ben overtijd, is het dan wel verstandig op te eten terwijl ik nog nergens niks van weet? Want ik heb gehoord dat bepaalde kazen niet mag tijdens de zwangerschap.. maar dat is dan ook alles wat ik weet.

xx Chocoladekoekje :D

2. Mozzarella mag gewoon tijdens de zwangerschap.
    Alleen kazen van rauwmelkse kaas mogen niet (au lait cru).

3. Chocoladekoekje

Oke , dank je wel :D Gelukkig, want had vanmiddag broodje mozarella, tomaat op en een pizza :p

4. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    Mijn Fert. arts zei tegen mij, doe maar niet...

5. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Zolang het gepasteuriseerd is, kan het geen kwaad. Geïmporteerde kaas zou wél kwaad kunnen, dus gewoon even navragen of -lezen op de verpakking.

6. Chocoladekoekje

ow... naja ik heb het bij ''bufkes'' gegeten... Denk niet dat hun dat doen importeren. En op de pizza denk ik al helemaal niet.

Naja, dan stop ik er wel mee tot ik meer zekerheid heb en dan ga ik wel na vragen. Dacht dat het niet in Nederland toegestaan was om niet gepasteuriseerd kaas hier te hebben.

7. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Het gaat inderdaad om rauwmelkse kazen, de rest kan gewoon. Op de pizza kan het al helemaal geen kwaad, want ik neem aan dat je die eerst in de oven mikt voordat je hem eet. ;) Door de verhitting worden de bacterieën gedood. Vandaar dat gerookte zalm ook goed kan, mits goed verhit! (in een saus ofzo).

8. Bri

Bri Niet meer actief

Er mag wel degelijk kaas van niet-gepasteuriseerde melk verkocht worden in NL, maar dat moet op de verpakking staan (au lait cru, latte crudo, leche crudo). Het Italiaanse restaurant bij mij in de straat gebruikt boerenmozzarella van rauwe melk. Dus: wel op de pizza (verhit) maar niet in de salade (rauw).

Maar de meeste mozzarella die wordt verkocht, is van gepasteuriseerde melk.

9. marijke2

marijke2 Actief lid

27 mrt 2009
    466
    0
    0
    dus je kan ook gewoon pizza eten met kaas er op?
    je eentje van big amerikase pizza met vier soorten kaas er op die kun je toch ook gewoon eten?

10. beby2

beby2 Actief lid

1 dec 2008
    371
    0
    0
    ja want je pizza is verhit dus dat is geen enkel probleem!

11. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Als het om een broodje gaat, die worden vaak minder goed verhit. Dan schijnen toch niet alle bacteriën goed dood te gaan (ik las eens iets over het proces pasteuriseren en daar zag ik dat het gedurende zoveel minuten zo heet etc verhit moet worden)

MAAR: ik denk dat de mozzarella geen kwaad kon hoor. Volgende keer gewoon even navragen en in de supermarkt nalezen. Ik heb al heel wat mozarella op tijdens de zwangerschap :D

Deel Deze Pagina