honger!

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Gentle, Jan 29, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Hallo,

Ik ben inmiddels precies 11 weken zwanger (volgens mij klopt mijn banner niet) en ik heb de laatste 2 weken echt onwijze honger! Nu begrijp ik wel dat mijn kindje ook wat nodig heeft en ik probeer gezond en genoeg te eten, maar ik zie ook overal staan 'je hoeft niet voor 2 te eten' en ik heb het idee dat mijn lichaam daar wel om vraagt.

Ik eet 's ochtends:
    - 1 droge cracker
    - 1 soepkom cornflakes met melk
    - 2 boterhammen (over de ochtend verdeeld)
    - 1 stuk fruit
    - 1 ontbijtkoek/2 liga milkbreaks

's middags:
    - 2 of 3 boterhammen
    - 1 ontbijtkoek/2 liga milkbreaks
    - 1 stuk fruit
    - een handje zoutjes/pepernoten/ander klein spul
    - een kop engelse thee (met melk en suiker)

's avonds:
    - avondeten (zoveel ik weg krijg, meestal zo'n 2 opscheplepels van iets)
    - milkbreak/roggebrood/oid

En dan heb ik vervolgens 's avonds honger! 's Middags moet ik er ook al tegenaan eten en ik probeer het gezond te houden, maar van een mandarijn gaat de honger niet weg. Ik woon in Duitsland en het brood is hier echt niet lekker, dus vandaar dat ik echt niet graag brood eet hier. Ook het avondeten kan ik de laatste weken niet echt van genieten en na een paar happen hoef ik niet meer. Ik zit dan vol of de smaak staat me niet aan (saus ofzo). Na een half uur heb ik dan weer honger.

De vraag is eigenlijk: moet ik tegen die honger aan eten? Is het slecht dat ik steeds honger heb? Ik heb ooit ge-'sonja bakker'-d en die zij dat honger betekend dat je vet verbrand. Dat lijkt me niet helemaal de bedoeling tijdens de zwangerschap. Aan de andere kant heb ik het idee dat ik de hele dag met eten bezig ben, en 's avonds ben ik het zo zat dat ik er dan maar niet aan denk. Ik val iedere dag in slaap met honger. 's Ochtends eet ik dan een cracker zodat ik niet misselijk wordt.

Ik hoop dat je me een beetje kunt helpen, want ik weet niet zo goed meer wat te eten en of ik wel zoveel moet eten.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

je eet best gezond. Alleen zou ik minder liga nemen en meer brood. Heb je overwogen om zelf brood te bakken met een broodbakmachine? Dat vind je waarschijnlijk lekkerder dan het Duitse brood. Of roggebrood inderdaad.
    Je hebt best veel enrgie nodig in de zwangerschap en zolang je niet teveel snoept kun je gerust toegeven aan je honger. Kijk eens op de website van het voedingscentrum, dan zie je wat een zwangere elke dag nodig heeft.

Mirjam

Share This Page