Hallo, Misschien kan iemand mij helpen. Ik ben 17,5 week zwanger van ons eerste kindje en heb een voorliggende placenta. Van sommige hoor ik dat ze hetzelfde hadden en het kindje al in week 17 voelde, bij anderen duurde het tot de 21 weken. Ik vraag me heel erg af wat je moet voelen. Al ik 's avonds in bed tot rust kom, probeer ik erop te letten of ik wat voel, maar meestal gaan mijn darmen gewoon heel hard tekeer. Voor mijn zwangerschap had ik dit nooit. Zou het iets te maken kunnen hebben met de baby die beweegt en dat mijn darmen daarom gaan borrelen? Een plopje, zonder geluid heb ik nog niet gevoeld. Een vlindertje of trillertje, zoals sommige het uitleggen ook nog niet. Dan nog een ander vraagje. Zijn er anderen die ook al rond deze tijd hun kindje in de buik voelen liggen (van de buitenkant). Mijn kindje heeft duidelijk een voorkeurshouding voor links liggen. En soms als ik lang gestaan heb en dan ga liggen voel ik (en mijn man ook) hem heel duidelijk onderaan liggen. Of ik dan een hoofdje, rugje of billen voel, weet ik niet. Wel heel bijzonder allemaal. Ik geniet er met volle teugen van en kan niet wachten op de eerste bewegingen. Mijn man ook niet. Allemaal zo spannend voor de eerste keer! Alvast bedankt voor je reactie. Liefs Blosh
ik voelde toen ook bij 17/18 weken een soort gekietel als een vlindertje... wist toen niet dat het mijn meisje was... maar je darmen borrelen ook erg veel hoor!! en of je je kindje al kunt voelen aan de buitenkant weet ik niet, lijkt me niet maar jij voelt het he!!!
Hoi, ik heb ook een voorliggende placente en voelde vanaf week 18 een soort van plopjes. Dacht toen nog dat het niet de baby was maar tijdens de 20 weken echo voelde ik hetzelfde en zag ik op beeld dat hij precies daar aan het trappelen was. Vanaf week 23/24 begon ik het echt goed te voelen. Nu heb ik een gekneusde rib....
Ik heb ook een voorliggende placenta, maar heb vanaf vorige week plopjes gevoeld. Sinds gisteren zelfs heel regelmatig en ook voelbaarder. Het is ook per vrouw en zwangerschap verschillend denk ik. Ik was mijn moeders eerste en die heeft mij ook met 16 weken gevoeld, en die voelde mijn zusje al met 14 weken ofzo.
Hier ook voorliggend. Heb met 20 weken voor het eerst wat gevoeld dat ik ook daadwerkelijk herkende. Vanaf die tijd voel ik hem/haar heel vaak en actief.
Bedankt voor jullie reacties. Het is weer bij iedereen anders dus. Ik heb nog niemand gelezen die het kindje ook aan de buitenkant voelde. Wie weet hoor ik nog van iemand...liefs
Ik begon hem/haar ook te voelen na 17 weekjes bijna 18 weekjes eerst dacht ik er niet bij na of het wel zo was maar nu worden ze steeds duidelijker en me man voelt het ook wel maar lichtjes maar hij voelt het wel echt leuk ik kan niet wachten tot ik het nog beter ga voelen ..
owwh wat leuk ik voel me baby ook al een paar weken liggen vooral smorgens.. en me familie ook het leukste is dat ik het ook voel bewegen ... dus niet schoppen (ja soms wel nu ) maar ik bedoel echt verschuiven :d mijn kleintje ligt meestal links met een dikke bobbel ik denk de billen en dan voel ik dr zo naar rechts schuiven .. mijn placenta ligt ook aan de voorkant maar ik meen haar al gevoelt te hebben rond de 16 weken ..dan moet ik er wel bij zeggen dat het heel af en toe is geweest ... tijdens de echo bleek het ook dat als ze dr voetjes strekt dan strekken ze net langs het placenta dus kan ik dr inderdaad voelen leukkk
Ik had ook een voorliggende placenta (kwam ik boven de 30 wk achter trouwens, de echo mevrouw had het niet nodig gevonden het te melden :S) Ik voelde rond 14 weken een heel vreemdsorrtige trilling in mijn buik, alsof er een bij in zat. Dat was alléén 's ochtends als ik net wakker werd en dus totaal ontspannen was. Dat gevoel was eerst 1x in de week ofzo, langzaam werd het wat meer en voelde ik het ook 'bewegen', dan weer een trilling links, dan weer rechts en ook voor wat langere periodes. Vanaf een week of 18 voelde ik soms eens vlindertje of een plopje, net of er een spiertje losspringt oid. Ik heb ook vrij lang na mijn bevalling gehad dat als ik een spiertje voelde springen ik dacht in een reflex "oh, hij sch...ohnee". En nu nog als ik het voel rommelen denk ik ach, dat gevoel lijkt zoveel op een babytje dat in je buik stommelt
Ik voelde hem met 16 weken voor het eerst schoppen. Mijn vriend een aantal dagen later. Is mijn eerste kindje, mijn placenta ligt niet aan de voorkant.
ik ben nu 15 weken, ik kan niet wachten om mijn kindje te voelen, want ik voel me erg onzeker omdat ik nu helemaal niks meer voel. ik ben niet misselijk meer enzo... vind het allemaal een beetje eng! ik woon ook in het buitenland dus alles is zo anders hier.. hoop echt dat er gauw beweging in komt en het net zo kan voelen als jullie.
Ik heb ook een voorliggende placenta. vanaf week 21 / 22 voelde ik pas af en toe wat bewegen. en dan niet echt plopjes of trillen maar meer een golf in mn buik. Ik kan me voorstellen dat je niet kunt wachten totdat je iets voelt, maar geloof me dat gaat zeker nog gebeuren. Je moet alleen helaas wat langer geduld hebben. Verder kon ik mn baby nog niet echt voelen liggen. Nu voel ik dat wel heel duidelijk. groetjes
Ik had tussen de 14 en 17 weken wel dat mn buik aan 1 kant bol was en de vk zei dat daar dan het kindje kon liggen, maar dat het ook kon zijn dat de baarmoeder samentrok. Voelen bewegen aan de buitenkant voel je meestal pas na de 20 weken en soms ietsje eerder. Mijn placenta ligt aan de achterzijde en vanf 17,5 weken voelde ik voor het eerst plopjes. Ik voelde het vanaf toen elke dag en sinds 4 weken golft mn hele buik heen en weer als ie schopt
ik kan ook niet wachten tot ik wat ga voelen! Het is voor mij ook de eerste en ben net op 14 weken. Zo te lezen moeten we nog bijna 2 maanden geduld hebben voor we wat gaan voelen. (PS Rose87: misschien is het leuk om je bij dit topic aan te sluiten? http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap-clubs/131140-zwanger-buitenland.html Ik ben iig wel benieuwd naar je ervaringen)
hey ja echt super bedankt, ben jij nog misselijk enzo? ik voel me nu eigenlijk weer helemaal normaal. ben nog wel erg snel moe. Ik heb hier niemand om mezelf mee te vergelijken dus dit forum is echt wel een uitkomst!