DRINGEND vraagje !!!

Discussie in 'De bevalling' gestart door OumAbdullah, 4 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. OumAbdullah

16 nov 2008
    9
    0
    0
    Huisvrouwtje
    Amsterdam
    Hey collega-zwangeren, ik heb eventjes een dringend vraagje aan jullie !!

Ik ben momenteel 35 weken maar mijn buiik voelt sinds een paar dagen zo raar, precies zoals hij voelde vlak voor mijn zoontje geboren werd. Maar ivm met die 35wkn nam ik het niet serieus en doe ik eigenlijk nog van alles zoals verre afstanden lopen enzo. (het begint toch nog niet !!!...)

Ik bedacht me vanmiddag alleen ineens, dat een tijdje nadat ik mijn positieve test had gedaan, ik een bloeding kreeg, waarop een echo volgde, resultaat; geen vruchtje te zien. Herhaling een paar weken later; WEL een vruchtje te zien, alleen was ik 3wkn korter zwanger dan ik had gedacht.

Maarrrr, die positieve zwangerschapstest die WEL al 3wkn eerder aan had gegeven dat ik zwanger was konden ze niet verklaren. Feitelijk was ik toen nog niet eens zwanger( Volgens de echoscopisten)

Maar de termijn echo EN de 20wkn echo bevestigden beiden dat het klopte wat de echoscopisten eerder zeiden. Toch was het vreemd, dat die test toen wel al positief aangaf!!!

Nu ik dus 35 weken ben, en mn buik zo vreemd voelt, ben ik gaan twijfelen; IS het mogelijk dat ik eigenlijk al stiekem 38 wkn ben?( toen was mn zoontje al geboren) volgens de test dus wel, volgens de echo;s niet...

Stel de bevalling begint NU, dan moet ik naar het ziekenhuis (WIL IK NIET) omdat ze artsen denken dat ik 35 weken ben. Dat is dan misschien wel onnodig!

Ook ivm met de dagelijkse dingetjes zoals boodschappen doen, dat zou ik nooit doen als ik wist dat ik al 38 weken ben want ik moet altijd de voet, zo'n 20 min heen, 20 min terug. Maar ik vind dat het nog NET kan met 35 wkn, heheh!!

WAT MOET IK NOU DOEN??

Heel erg bedankt mede-zwangeren, hihi!

Groetjes,

Aisha

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

Uuuh je vlos of gyn bellen :(

3. OumAbdullah

16 nov 2008
    9
    0
    0
    Huisvrouwtje
    Amsterdam
    Klopt wat je zegt dat zou idd het meest logische zijn... Maarja die neemt nou natuurlijk niet op en om nou hiervoor het spoednummer te bellen haha! Het maakt me gewoon onrustig omdat stel dat het klopt wat ik denk dan zou het b.w.v.s. vanacht al kunnen beginnen! En ik wil niet onnodig naar het ziekenhuis dat zou veel te veel gedoe zijn.

Vandaar mijn hoop op iemands antwoord hier, hihi!

Dank je wel voor je reactie !!!

4. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    je zal toch naar het ziekenhuis moeten als het nu begint.. niemand die nu gaat zeggen.. aaah ja misschien ben je wel 38 weken.

Helaas..

5. OumAbdullah

16 nov 2008
    9
    0
    0
    Huisvrouwtje
    Amsterdam
    Hahaha ja idd dat is ook zo... Pff dan hoop ik dat ie nog ff blijft zitten,..

Dank je wel voor de reactie!!

6. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    spannend hoor. Succes

7. Mariiyelle

Mariiyelle Actief lid

13 jan 2010
    450
    0
    0
    Ieder zwangere vrouw krijgt nog een groeiecho bij 35 wkn.. Dus wie weet jij ook om nogmaals te bevestigen dat je werkelijk 38 wkn bent?

Zij meten je baby met de echo en berekenen daarvandaan de duur van je zwangerschap.. Hebben ze tijdens de echo's je daarom 3 weken terug gezet?

Succes ene.. Gewoon bellen! Ga op je gevoel af en laat de ziekenhuis je geloven met wat jouw gevoel zegt;)

Good luck..

8. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Zolang het geen echte weeën zijn
    of gebroken vliezen is er niks aan de hand toch..?

Mijn buik voelt vreemd sinds vrijdag, precies zoals het bij de eerste begon maar hij zit er nog mooi in haha

en denk wel wat je 35 weken moet aanhouden.. Anders hadden ze wel verschillen in de groei op echo's gezien..

Misschien dinsdg even bellen voor de veiligheid..?

9. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Dat is niet waar dat iedere zwangere vrouw nog een groeiecho krijgt bij 35 weken..... Dat verschilt per verloskundige praktijk en vaak als er geen reden voor is, zoals vermoeden van te klein of te groot kind, krijg je die dus niet...

@ TS: Ik zou als ik jou was gaan vragen om een extra echo om te kijken hoe het er nu voor staat.... Het zou b.v ook kunnen dat jullie kleintje gewoon achterloopt in groei? En dat zou dan die 3 weken verschil kunnen verklaren misschien?

10. OumAbdullah

16 nov 2008
    9
    0
    0
    Huisvrouwtje
    Amsterdam
    Mm bedankt voor alle wijze adviezen !!!! Ik zal er zeker wat mee doen! In elk geval stelt het me gerust erover te praten met andere 'deskundigen' hihi! Erg bedankt, alleen al voor de steun !!!!

11. Mariiyelle

Mariiyelle Actief lid

13 jan 2010
    450
    0
    0
    Vreemd.. Ik heb het wel gehad maargoed.. Zal wel aan de vk liggen dan!

12. bianca3006

bianca3006 Bekend lid

20 aug 2009
    535
    2
    0
    Ommen (OV)
    bij ons is het ook niet normaal dat je een groeiecho krijgt. Ik heb het wel gehad omdat ik een erg kleine buik had en ik een beetje ongerust was. Maar normaal gesproken krijgen wij het ook niet...
    Maar het was wel leuk, hahahaha

13. Eylem

Eylem Niet meer actief

Bij ons heet het geen groeiecho (er valt ook niet meer zoveel te meten met zo'n groot kind :D) maar een liggingsecho om zeker te weten dat je kindje met het hoofdje naar beneden ligt.

Maar TS, ik zou gewoon even je vk bellen....Die kent jouw hele geschiedenis tenslotte ook, zou haar de situatie gewoon voorleggen.

14. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Hier krijg k geen liggingsecho of groeiecho.

De vk zei vorige week dat het kindje gemiddeld was en dat het kindje al grotendeels met het hoofdje naar beneden is ingedaald.

15. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Iedere zwangere vrouw krijgt met 35 weken een echo????
    Hier niet hoor!!!
    Alleen 12 weken en 20 weken...That's it...tenzij er natuurlijk iets is ofzo...

Ik zou idd gewoon even bellen...maar het is wat iemand anders ook al zei...ze zeggen nu niet ineens je bent 38 weken...
    Bij mij was het een beetje hetzelfde verhaal...ook eerst een echo gehad waar niets op te zien was terwijl ik wel posi had getest...3 weken erna wel posi en bleek dus ook echt zwanger te zijn.
    Ik ben met 36 weken bevallen...maar goed daar kom je dus nooit meer achter!

Succes iig!!

16. Lana81

Lana81 Bekend lid

28 jun 2008
    518
    0
    0
    Hier ook geen groeiecho of liggingsecho standaard hoor! Denk dat het juist de uitzonderingen zijn die het wel doen..
    Ik heb toevallig met ruim 38 weken nog een extra echo gehad omdat de vk ineens dacht dat ie wel eens in stuit kon liggen... Bleek gelukkig niet zo te zijn.

17. Eylem

Eylem Niet meer actief

Het zal per vk verschillen. Bij de vkpraktijk waar ik loop krijgt iedereen een liggingsecho rond 35 weken.

18. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Ts En heb je een echo gehad??

19. NoessePoes

NoessePoes Actief lid

8 mrt 2010
    430
    0
    0
    Oeh... wat spannend hier zie dat ze al een paar dagen niet gereageerd heeft zullen het niet toch weeën zijn geweest?? ben benieuwd!! hoop nog wat van d'r t horen!!

Deel Deze Pagina